- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η Ντέμη Κάια σχεδίασε το εξώφυλλό μας
Η τολμηρή εικαστικός ζωγραφίζει την perfect selfie και μιλάει στην A.V.
Η Ντέμη Κάια εμπνέεται από την ερωτική λογοτεχνία, ενώ σε μεγάλο μέρος του έργου της απεικονίζει γυμνά, γυναικεία κυρίως, σώματα. Η antonopoulou.art παρουσιάζει από σήμερα γυναικείες μορφές και κορμιά σε σέξι στάσεις, σαν «ξεδιάντροπα» σκίτσα μέσα σε χρωματιστά «πέπλα», μαζί με ζώα και φράσεις. O επιμελητής Χριστόφορος Μαρίνος επισημαίνει πως τα έργα διέπονται απο μια μελαγχολική έκσταση, είναι κάτι σαν ερωτικές selfie αυτοπροσωπογραφίες. Με αφορμή το έργο της «The perfect selfie - Ella posing like suicide girl» από τη σειρά «Τhe Heart Wants what it Wants», το οποίο φιλοξενήσαμε στο εξώφυλλο του τεύχους μας 541, μιλήσαμε μαζί της για να μάθουμε περισσότερα για εκείνη και τα έργα της.
Πώς και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη ζωγραφική;
Όταν πρωτοείδα μολύβι και χαρτί έκανα μια σιωπηρή συμφωνία με τον εαυτό μου ότι εμείς οι τρεις θα συγχρωτιζόμαστε για πολλά χρόνια – σε ηλικία 8 ετών περίπου. Θυμάμαι ότι δεν μπορούσα να γράψω το αλφάβητο αλλά τον Μίκυ (Μάους) τον αντέγραφα τέλεια.
Θυμάστε το πρώτο σας σχέδιο;
Ο Μίκυ που λέγαμε...

Το My Porno Project πως προέκυψε;
Μόνο πορνογραφικά μπορούσα να μεταφράσω ζωγραφικά τα δρώμενα από ένα σημείο και μετά (εκεί κάπου στο 2008) όπου και ξεκίνησε το project.
Από πού αντλείτε έμπνευση για όσα σχεδιάζετε;
Κυρίως από το διαδίκτυο πλέον.

Το πιο περίεργο υλικό που έχετε χρησιμοποιήσει σε έργο;
Καφές (ακόμα τον χρησιμοποιώ)
Με τι ασχολείστε αυτή την περίοδο;
Με μεταφορές. Μετακομίζω τους δίποδους ή τετράποδους χαρακτήρες των έργων μου από προγενέστερα σε μεταγενέστερα έργα και τούμπαλιν. Κυριολεκτικά τους μεταφέρω με χαρτοκοπτική – ενθουσιάζομαι δε με το αποτέλεσμα όταν ξαφνικά βρίσκονται μέσα σε μια κορνίζα, μια μικρή φετιχίστρια, ο Cecil (το λιοντάρι της Ζιμπάμπουε), ο Χίτλερ, ένας λεμούριος και άλλοι πολλοί.

Ποιο από τα έργα σας θα ξεχωρίζατε και γιατί;
Το «Δύο μικροί άγγελοι κρατούν έναν ποντικό – Two little angels holding a mouse» γιατί «αν οι άνθρωποι είναι μηχανές των αγγέλων, όπως διατείνεται ο γερμανός ρομαντικός συγγραφέας Ζαν Πάουλ, τα δύο αγγελικά πλάσματα στο έργο της Κάια είναι μηχανές ενός αδηφάγου συστήματος κατασκευασμένου από τον άνθρωπο». (Χριστόφορος Μαρίνος – κείμενο για την έκθεση «The Heart Wants What it Wants»)

Σε ποια γειτονιά της Αθήνας ζείτε και ποια είναι τα τρία πράγματα που αγαπάτε σε αυτήν;
Στο Κολωνάκι πίσω από τη Γεννάδειο βιβλιοθήκη – βρίσκω πάντα να παρκάρω πολύ κοντά στο σπίτι (!) - βλέπω, μυρίζω και ακούω το Λυκαβηττό – το τοπίο είναι πολύ καθαρό και καταπράσινο (μέσα στην καρδιά της Αθήνας).
Πείτε μας δυο λόγια για το έργο που φιλοξενήσαμε στο εξώφυλλο της Athens Voice.
Ο συντομευμένος τίτλος του έργου είναι «The perfect selfie – Ella posing like suicide girl». Ολόκληρος ο τίτλος του έργου είναι «The perfect selfie – Ellada posing like suicide girl on June 2015» - όπου «suicide girls» είναι ιστοσελίδα με pin-up φωτογραφίες «εναλλακτικών» γυναικείων μοντέλων. Νομίζω αυτό αρκεί.

Τι σκέψεις κάνατε όταν είδατε το έργο σας τυπωμένο στο εξώφυλλο μιας εφημερίδας δρόμου σε όλη τη πόλη;
«Η Ελλάδα του δρόμου».


H Ντέμη Κάια ζει και εργάζεται στην Αθήνα αντλώντας καθημερινά πληροφορίες για τους χαρακτήρες των έργων της από το διαδίκτυο και κυρίως από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Σπούδασε ζωγραφική στο La Verne university of California και εκθέτει τη δουλειά της από το 2003. Ο τίτλος του έργου του εξωφύλλου είναι «The perfect selfie - Ella posing like suicide girl» και είναι μέρος της έκθεσης «The Heart Wants What it Wants» μέχρι 14/11 στην γκαλερί a.antonopoulou.art
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.