- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
*«Με αυτήν την παράσταση που έγινε και γίνεται, μέσα από τα σεμινάρια θεατρικής παιδείας που άρχισα με 25 «μαθητές» τον Ιανουάριο του 2020, (σε δυο τμήματα) θέλω να γιορτάσω τον Μάιο που μας έρχεται τα πενήντα χρόνια μου στο θέατρο και να ανοίξω ένα νέο κύκλο στην ζωή μου». * [Απόσπασμα από το σκηνοθετικό σημείωμα της Σοφίας Φιλιππίδου]
Η θεατρική αυτή δουλειά αποτελεί τον καρπό των σεμιναρίων θεατρικής παιδείας της Σοφίας Φιλιππίδου σε ηθοποιούς κατά την τρέχουσα χειμερινή περίοδο (Ιανουάριος, Φεβρουάριος - Μάρτιος) καθώς και των εντατικών προβών που θα ακολουθήσουν.
Στην παράσταση παίζουν (σε διπλή διανομή δύο ομάδων/εναλλάξ) οι συμμετέχοντες ηθοποιοί των σεμιναρίων.
Λίγα λόγια για το έργο και το Θέατρο του Παραλόγου
Στο θέατρο του Παραλόγου δεν υπάρχει υπόθεση, δεν υπάρχει μήνυμα, ούτε χαρακτήρες. Αυτή είναι και η διονυσιακή ελευθερία που προσφέρει το νέο ρεύμα, που κάνει την εμφάνιση του με την σχολή του Παρισιού αρχικά στη Γαλλία (με το δοκίμιο «Ο μύθος του Σίσυφου» του Αλμπέρ Καμύ) - την δεκαετία του ‘50. Ο θεός πέθανε! Μια κατάσταση σύγχυσης εξαιτίας της έλλειψης σκοπού σε οτιδήποτε κάνουμε, προκαλεί ένα μεταφυσικό άγχος, μια προσπάθεια ανεύρεσης νοήματος ακριβώς και εξαιτίας της έλλειψης νοήματος.
Ο Ευγένιος Ιονέσκο (EugenIonescu, 26 Νοεμβρίου 1909 -28 Μαρτίου 1994) ήταν Ρουμάνος θεατρικός συγγραφέας, από τους επιφανέστερους εκπροσώπους του Θεάτρου του Παραλόγου. Αν κι έγραψε στη γαλλική γλώσσα θεωρείται από τους πιο αξιόλογους ανθρώπους της διανόησης της Ρουμανίας. Στα έργα του, ο Ιονέσκο διακωμωδεί τις πιο κοινότοπες καταστάσεις, ενώ απεικονίζει τη μοναξιά του ανθρώπου και την ασημαντότητα της ύπαρξής του. Ο ίδιος αποκαλεί τις κωμωδίες του «αντι-έργα» και τα δραματικά του «ψευτοδράματα» ή «τραγικές φάρσες» γιατί έλεγε: το κωμικό είναι τραγικό κι η τραγωδία του ανθρώπου γελοία».
Υπόθεση του έργου
Σε μια πόλη εξαιτίας μιας άγνωστης ασθένειας, που προκαλείται από έναν θανατηφόρου ιό, οι άνθρωποι έχουν αρχίσει και πεθαίνουν και εξ’ αυτού του ανεξήγητου κακού παρουσιάζουν αλλοπρόσαλλες συμπεριφορές σύγχυσης και πανικού.
«Δεν πρόκειται εδώ για μεμονωμένες περιπτώσεις, ένας νεκρός αποδώ ένας νεκρός από κει – όχι! Αυτό, θα μπορούσαμε να το παραβλέψουμε στο κάτω-κάτω… ή να το αποδώσουμε στην τύχη. Οι νεκροί πολλαπλασιάζονται συστηματικά. Ο θάνατος ακολουθεί τη φορά γεωμετρικής προόδου. Θεωρούμε ολότελα παράλογη και αδικαιολόγητη την επίσκεψη αυτής της συμφοράς. Δεν υπάρχει κανένα αίτιο, απλούστατα. Απλούστατα οι άνθρωποι πεθαίνουν έτσι στην τύχη. Οι θάνατοι αυτοί δεν υπακούουν σε καμία νομοτέλεια».
*απόσπασμα από το έργο
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σοφία Φιλιππίδου / Χορογραφία: Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Ομάδα Α’: Δέσποινα Αλωνιστιώτη, Γιάννης Βογιατζάκης, Δημήτρης Δημάκης, Μαρία Στυλιανή Γκότση, Χρήστος Καλμαντής, Τζίνα Καρβουνάκη, Νίκος Κατράκης, Ηρώ Κισσανδράκη, Δομήνικος Δημήτριος Κουκάς, Μαριάννα Μαντά, Μαρία Πλυτά, Ζακλίν Πολενάκη, Μάρθα Τομπουλίδου, Ασημένη Τούντα, Γιώργος Τριανταφύλλου / Ομάδα Β’: Σελεστίν Αποσπορίς, Αλεξάντερ Γκράζνταν, Δημήτρης Δημάκης, Ιωάννα Κατσαρού, Απόστολος Κεπεσίδης, Μαρία Ευαγγελία Κωνσταντοπούλου, Τίτος Λίτινας, Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Ασημένια Παπαδοπούλου, Δανάη Πολυκάρπου, Μαρίνα Σωκράτη, Ευτυχία Φρατζεσκάκη
- ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Μια τραγική φάρσα βασισμένη στο έργο του Ευγένιου Ιονέσκο «Το παιχνίδι της σφαγής»