Εμφάνιση φίλτρων
Βαθμολογία
Περιοχή
Κοινωνικη

O άλλος μου εαυτός

The Beaver
| Έγχρ. | Διάρκεια: 91'
The Beaver
The Beaver

Είναι δύσκολο να ξεχάσεις ότι βλέπεις τον Μελ Γκίμπσον στην οθόνη, ειδικά όταν βυθίζεται στον πάτο μιας αυτοκαταστροφικής κατάθλιψης ή κουβαλά μια κούτα γεμάτη ποτά στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου του. Μοιάζει αδύνατο να ξεχάσεις τα πρόσφατα σκάνδαλα, τις συλλήψεις υπό την επήρεια της μέθης, τις μάλλον όχι ιδιαίτερα ανεκτικές απόψεις του για τους συνανθρώπους του. Για καλή του τύχη, ή αν προτιμάτε απόλυτα υπολογισμένα, το φιλμ της Τζόντι Φόστερ δεν προσπαθεί να σε κάνει να το ξεχάσεις. Αντίθετα η ιστορία του ήρωα που υποδύεται, ενός άντρα στα πρόθυρα του να εγκαταλείψει τον μάταιο τούτο κόσμο εξαιτίας της ξαφνικής ανικανότητάς του να λειτουργήσει στα πλαίσιά του, χρησιμοποιεί υποσυνείδητα την εικόνα του πεπτωκότα Μελ Γκίμπσον με τρόπο διακριτικό, αλλά αναμφίβολα αποτελεσματικό. Γιατί ακόμη κι αν ο Μελ είναι ένας προβληματικός άνθρωπος δεν παύει να είναι ένας καλός ηθοποιός. Κι εδώ, στο ρόλο του επιχειρηματία πατέρα και συζύγου που προσπαθεί να κρατηθεί στη ζωή και στην όχθη της λογικής χρησιμοποιώντας ως ενδιάμεσο ένα λούτρινο κάστορα, δεν αφήνει καμιά αμφιβολία γι’ αυτό. Από την παραίτηση στη μανιακή ενέργεια κι από την τρυφερότητα του πατέρα στην απειλή ενός χαρακτήρα σχεδόν παρανοϊκού, κατορθώνει να στηρίξει ένα ρόλο που θα μπορούσε να γλιστρήσει στη γραφικότητα ή την κωμωδία, οδηγεί το φιλμ σταθερά στην πορεία του ως το τέλος, ακόμη κι αν τα ρεύματα του μελοδραματισμού, κάποιων σεναριακών ευκολιών ή της εκ του προχείρου ψυχανάλυσης κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή να το παρασύρουν. Αν υπάρχει κάτι ακόμη που σπρώχνει την ταινία μπροστά, τότε αυτό δεν είναι άλλο από το θάρρος του σεναρίου και της Φόστερ να αγγίξουν ένα μάλλον επώδυνο, δύσκολο και ελάχιστα ελκυστικό θέμα και να το αντιμετωπίσουν ευθέως, χωρίς κωμικούς αντιπερισπασμούς ή εύκολες λύσεις. Εντέλει, ναι, μπορεί η ταινία να υποχωρεί σε πιο φιλικές προς το θεατή περιοχές, όχι όμως πριν τον σπρώξει σε μέρη που μοιάζουν σκοτεινά κι άβολα κι όχι πριν τον απειλήσει με την προοπτική ενός φινάλε που μοιάζει επώδυνα αληθινό και οτιδήποτε άλλο εκτός από συνηθισμένα «χολιγουντιανό».

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζόντι Φόστερ
  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Μελ Γκίμπσον, Τζόντι Φόστερ, Άντον Γέλτσιν, Τζένιφερ Λόρενς