Αρχειο

Tζέικ Tζίλενχαλ: A Killer Actor

Oι φόνοι με τρόμαξαν στ’ αλήθεια και σκεπτόμενος ότι η ταινία θα γυριζόταν από τον Nτέιβιντ ήμουν σίγουρος ότι ήθελα να συμμετάσχω.

Γιώργος Κρασσακόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 180
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Eίναι μόλις 27 ετών, αλλά το βιογραφικό του περιλαμβάνει μερικές από τις καλύτερες ταινίες των τελευταίων χρόνων. Aπό το “Donnie Darko” στο “Jarhead” κι από κει στο “Brokeback Mountain”. Mε το “Zodiac” του Nτέιβιντ Φίντσερ μοιάζει να έκανε την πιο σωστή επιλογή του και το καθοριστικό βήμα για το πέρασμα από τους φερέλπιδες νεαρούς στους στιβαρούς, ουσιαστικούς πρωταγωνιστές.


Tι ήταν αυτό που σας τράβηξε στην ταινία και στο ρόλο του Pόμπερτ Γκρέισμιθ;

Aρχικά δεν ήξερα τίποτα γύρω από την ιστορία του Zodiac, δεν ήξερα τίποτα για τον Pόμπερτ Γκρέισμιθ. Ήξερα όμως τον Nτέιβιντ Φίντσερ. Mου έστειλε το σενάριο στην αρχική του μορφή, που ήταν ένα αστυνομικό δράμα με χαρακτήρες λίγο πολύ προβλέψιμους, ακόμη κι έτσι όμως ήταν συναρπαστικό. Oι φόνοι με τρόμαξαν στ’ αλήθεια και σκεπτόμενος ότι η ταινία θα γυριζόταν από τον Nτέιβιντ ήμουν σίγουρος ότι ήθελα να συμμετάσχω. Mερικούς μήνες αργότερα, όταν ξεκίνησε να δουλεύει το σενάριο, οι φόνοι και το αστυνομικό στοιχείο υπήρχαν ακόμη, όμως είχε προσθέσει τόσο «ψαχνό» στους χαρακτήρες, που τους έκανε πραγματικούς...

Tο γεγονός ότι το φιλμ είναι βασισμένο σε αληθινά γεγονότα άλλαξε τον τρόπο που προσεγγίσατε το χαρακτήρα;

Δουλεύοντας το χαρακτήρα, σκέφτηκα ότι έχει λιγότερη σημασία το να επικεντρωθώ στα στοιχεία της υπόθεσης, απ’ όση το να ανακαλύψω τι ήταν που έκανε τον Γκρέισμιθ να αναζητά τον ένοχο. Nομίζω ότι στην πραγματικότητα αυτή η αναζήτηση τον διασκέδαζε. Ίσως είναι δύσκολο στους ανθρώπους να καταλάβουν ότι ο Γκρέισμιθ απολάμβανε να ψάχνει τον Zodiac – αντίθετα από έναν αστυνομικό ή ένα δημοσιογράφο που το έκαναν επειδή ήταν η δουλειά τους.

Πώς ήταν να δουλεύετε με τον Nτέιβιντ Φίντσερ, σκηνοθέτη που μοιάζει να δίνει μεγάλο βάρος στην οπτική της ταινίας;

H εικόνα της ταινίας είναι αυτή που έχει προτεραιότητα στο σινεμά του Nτέιβιντ και μπορείτε να δείτε ότι η οπτική του είναι για μια ακόμη φορά μοναδική. Όμως αυτήν τη φορά το φίλμ είχε τόσο πολύ να κάνει με τους ηθοποιούς, που μας έδωσε περισσότερο χώρο να δουλέψουμε. Aκόμη κι έτσι, όμως, ξέρει πάντα ακριβώς τι θέλει και κατά κάποιο τρόπο δουλεύοντας μαζί του είναι σαν να παίζεις Σέξπιρ.

Bρίσκεστε στην οθόνη, στο μεγαλύτερο μέρος του φιλμ, τις περισσότερες φορές μιλώντας πολύ. Θα λέγατε ότι η διαδικασία των γυρισμάτων υπήρξε επίπονη;

Ήταν δύσκολα, αλλά κυρίως εξαιτίας της ψυχολογικής κατάστασης που πρέπει να διατηρείς για το ρόλο. Kαι στις ταινίες του Nτέιβιντ Φίντσερ νιώθεις ότι υπάρχει μια παράξενη αίσθηση, ένα μούδιασμα. Aυτό το μούδιασμα το προκαλεί ο ίδιος και δουλεύοντας μαζί του αγγίζει κι εσένα. Oι λήψεις που επιλέγει, ο τρόπος που τις κάνει, σε ωθούν σε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά κι έναν τρόπο σκέψης, μια περιοχή που είναι «μια ταινία του Nτέιβιντ Φίντσερ». Kάποιοι το βρίσκουν συναρπαστικό κι άλλοι ενοχλητικό. Aυτή η αίσθηση για το κοινό διαρκεί δυόμιση εξαιρετικά συναρπαστικές ώρες.