Αρχειο

The Newtons Laboratory

Οι Έλληνες με τις καλές ειδήσεις

Δήμητρα Τριανταφύλλου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η A.V σε συνεργασία με τη The Newtons Laboratory παρουσιάζουν ιστορίες επιτυχίας μέσα στην κρίση.

Υπάρχουν καλά νέα. Έρχονται από συμπολίτες μας που δημιουργούν και εξελίσσονται μέσα στην κρίση, που μεταφέρουν με επιτυχία στο εξωτερικό ελληνικά προϊόντα και ιδέες. Η A.V. σε συνεργασία με τη The Newtons Laboratory –άλλη μια ελληνική ιστορία επιτυχίας, μια νέα και ήδη βραβευμένη διαφημιστική εταιρεία– παρουσιάζουν ελληνικές ιστορίες επιτυχίας. Αυτή τη φορά μας διηγείται την ιστορία της η «The Newtons Laboratory».

«Η The Newtons Laboratory είναι κι αυτή γέννημα της κρίσης. Γεννήθηκε μέσα στην κρίση από ανθρώπους που πίστεψαν ότι μπορούν να πετύχουν τους στόχους τους, παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούσαν και συνεχίζουν να επικρατούν στη χώρα. Καταφέραμε, είναι η αλήθεια, σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα να καθιερωθούμε στην αγορά που κλυδωνίζεται. Μας στήριξαν οι πελάτες μας σε αυτή την πορεία και είμαστε ευγνώμονες για αυτό. Η αρχή ήταν δύσκολη, αλλά η ομάδα ήταν έμπειρη, ικανή και αποφασισμένη να προσπαθήσει όσο χρειαζόταν για να πετύχει. Σε κάθε νέα αρχή πρέπει κανείς να αποδεικνύει εκ νέου την αξία του σε καθημερινή βάση και ειδικά στη συγκεκριμένη συγκυρία, με την πίεση που αντιμετωπίζουν όλοι οι κλάδοι της αγοράς δεν συγχωρούνται λάθη.

Σήμερα, 1,5 χρόνο μετά, η κατάσταση στη χώρα όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί, αλλά μάλλον έχει χειροτερεύσει. Αυτό κάνει και τη δική μας δουλειά πολύ πιο σημαντική. Η διαφήμιση αποτυπώνει κατά κάποιο τρόπο το γενικότερο συναίσθημα και δημιουργεί τάσεις. Η σημερινή κατάσταση απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή, κυρίως στο ύφος της επικοινωνίας. Υπάρχει διάχυτη η αίσθηση απογοήτευσης και ανασφάλειας, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί η ανεκτικότητα ακόμη και στο χιούμορ, οι άνθρωποι έχουν γίνει πια πολύ καχύποπτοι.

Σ’ αυτή την κατάσταση, η ανάγκη για κατάλληλη επικοινωνία είναι πιο μεγάλη από ποτέ. Οι ίδιες οι εταιρείες έχουν ανάγκη όχι απλά από μια διαφήμιση για το προϊόν τους, αλλά από μια συνολική στήριξη, μια “συμπόρευση” θα λέγαμε. Και η διαφήμιση από την πλευρά της οφείλει να είναι πολύ στοχευμένη και πιο αποτελεσματική από ποτέ. Υπάρχει ανάγκη για νέα και καινοτόμα πράγματα, αλλά δεν υπάρχει περιθώριο ούτε για ένα ευρώ χαμένο από την επένδυση. Αυτό είναι ένα δίπολο που ακούγεται ασφυκτικό, αλλά είναι η πραγματικότητα και πρέπει να την αντιμετωπίσουμε.

Οι μάρκες προσπαθούν συνεχώς να εξελιχθούν και να προσαρμοστούν στις σημερινές ανάγκες των ανθρώπων. Κι εμείς, από την πλευρά μας, ζούμε και αναπνέουμε για το πώς θα μπορέσουμε να δημιουργούμε συνεχώς νέες και αποτελεσματικές επικοινωνιακές ενέργειες. Η στενή συνεργασία και η συνεχής πρωτοβουλία είναι δύο στοιχεία που είναι απαραίτητα.

Τα υλικά για την επιτυχία είναι ίδια για όλους τους κλάδους. Επιμονή στην ποιότητα και εξωστρέφεια. Ένα από τα καλά στοιχεία της κρίσης, πάντως, είναι ότι μαθαίνει κανείς να εκτιμά την ποιότητα. Η αλήθεια είναι ότι για πολλά χρόνια λειτουργούσαμε με στόχο να αυξήσουμε τα μεγέθη μας, κυρίως τα οικονομικά. Τώρα αρχίζουμε να συνειδητοποιούμε ότι η διαφοροποίηση δεν προκύπτει πάντα από το μέγεθος, αλλά κυρίως από τη δέσμευση στις αξίες μας, για την ακρίβεια από το πόσο συνεπείς είμαστε στη διαρκή προσπάθεια να κάνουμε ακόμη καλύτερα αυτό που κάνουμε.

Η επιδείνωση δε στο εσωτερικό ευνοεί κινήσεις εξωστρέφειας. Η Ελλάδα πρέπει να ανεβάσει την εικόνα της και την απόδοσή της και σε διεθνές επίπεδο σε όλους τους τομείς. Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον υπάρχει μια πραγματική έκρηξη από ελληνικά προϊόντα και Έλληνες επιχειρηματίες, που αντιλαμβάνονται ότι η λύση σε κάποιο βαθμό θα έρθει από έξω. Είδαμε μερικές πολύ αξιόλογες προσπάθειες στα προηγούμενα τεύχη αυτού του μικρού αφιερώματος, που αξίζουν ειλικρινά συγχαρητήρια.

Στην αναβάθμιση αυτή των ελληνικών προϊόντων έχει σημαντικό ρόλο η επικοινωνία και το branding. Η ποιότητα συνήθως υπάρχει. Σε αυτό ποτέ δεν είχαμε ιδιαίτερο πρόβλημα. Τώρα σιγά σιγά φτιάχνουμε και την απαραίτητη εικόνα που πρέπει να έχουν τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό. Με την κατάλληλη στόχευση και τοποθέτηση των προϊόντων και με τη θεαματική βελτίωση στο θέμα του branding και των στοιχείων εκείνων που αναζητά ο καταναλωτής στις υπόλοιπες χώρες από ένα προϊόν που προέρχεται από την Ελλάδα. Ειδικά στα τρόφιμα έχουμε σημαντικό πλεονέκτημα, τα τελευταία χρόνια που έχει εκτιμηθεί και η αξία της μεσογειακής διατροφής παγκοσμίως. Τα τοπικά προϊόντα αποτελούν πλέον τον καλύτερο “πρεσβευτή” κάθε περιοχής, το βλέπουμε να δουλεύει και στον τουρισμό. Εμείς, σε εταιρικό επίπεδο, έχουμε επιλέξει ως δώρα πιστοποιημένα ελληνικά προϊόντα στα οποία τοποθετούμε δική μας ετικέτα.

Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα δούμε ακόμη περισσότερες και πολύ αξιόλογες προσπάθειες σε όλους τους τομείς, εξάλλου το έχουμε αποδείξει ότι, όταν θέλουμε, πετυχαίνουμε θαύματα και μάλλον αυτή τη φορά έχουμε βάλει στοίχημα με τον εαυτό μας να κερδίσουμε».