- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Βράβευση φοιτητριών του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Τρεις φοιτήτριες από την Ελλάδα βραβεύθηκαν για την ανάπλαση ενός χωριού στην Κύπρο
Το Πανεπιστήμιο Frederick βράβευσε τρεις φοιτήτριές του για την πρότασή τους για την ανάπλαση του χωριού Φασλί στην Κύπρο
Η Γιασεμή Ελευθεράκη, η Αλεξάνδρα Καραμέρου και η Νίκη Θεοδωρακοπούλου έχουν μόλις ολοκληρώσει το τέταρτο έτος σπουδών τους στο πενταετές Πρόγραμμα Αρχιτέκτονα Μηχανικού στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Frederick της Κύπρου και είχαν την τιμή να βραβευτούν πριν λίγες μέρες με Βραβείο Μιχάλη Φρειδερίκου. Παρόντες στη βράβευσή τους ήταν ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού της Ελλάδoς, Καθηγητής Νικόλαος Παπαϊωάννου, ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων της Κύπρου και ο Επικεφαλής Επιστήμονας για Έρευνα, Καινοτομία και Τεχνολογία.
Τα Βραβεία εις μνήμην του ιδρυτή του Πανεπιστημίου, Μιχάλη Φρειδερίκου, αναγνωρίζουν την αριστεία στη διδασκαλία, την έρευνα και την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο και απονέμονται σε μέλη του ακαδημαϊκού, ερευνητικού και διοικητικού προσωπικού, σε φοιτητές, φοιτήτριες, απόφοιτους και απόφοιτες του Πανεπιστημίου Frederick. Οι φοιτήτριες κατέκτησαν το βραβείο που απονέμεται για «Δράσεις που προωθούν τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης».
Η πρόταση που βραβεύτηκε
Οι φοιτήτριες βραβεύτηκαν για την πρότασή τους για την ανάπλαση του εγκαταλειμμένου χωριού Φασλί που βρίσκεται στη –σχεδόν παρθένα– χερσόνησο του Ακάμα, στο βορειοδυτικό άκρο της Κύπρου.
Λαμβάνοντας υπόψη την ύψιστη οικολογική αξία και την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της περιοχής αλλά και κοινωνικούς παράγοντες, και υπό την καθοδήγηση των καθηγητών/τριών τους, παρουσίασαν έναν βιώσιμο οικισμό που σέβεται την τοπική κληρονομιά και ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες.
Πώς όμως –όντας ακόμα φοιτήτριες– ανέπτυξαν αρχιτεκτονική πρόταση; Η πρόταση πήρε την υψηλότερη βαθμολογία από τις προτάσεις φοιτητών και φοιτητριών στο τέταρτο έτος του προγράμματος Αρχιτέκτονας Μηχανικός που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο ενός πολύ ενδιαφέροντος μαθήματος με θέμα τον πολεοδομικό σχεδιασμό σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές.
Το συγκεκριμένο μάθημα σχεδιάστηκε με τη συνεργασία και την υποστήριξη του Γραφείου της Επιτρόπου Περιβάλλοντος της Κύπρου, και εντάσσεται στο Frederick University Living Lab (FULL), μια καινοτόμο παιδαγωγική πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου που προάγει τη συμμετοχική μάθηση μέσα από έργα που υλοποιούνται σε συνεργασία με φορείς, οργανισμούς και εταιρείες.
«Στην αρχή αυτό το πρότζεκτ μάς φάνηκε “βουνό”, κυρίως επειδή δεν ξέραμε αν πρέπει να κρατήσουμε άθικτο το χωριό και απλά να ενισχύσουμε τα υπάρχοντα κτήρια ή να κάνουμε κάτι τελείως καινούριο. Εν τέλει επιλέξαμε το δεύτερο», εξηγεί η Νίκη. «Θέλαμε να κάνουμε κάτι καινοτόμο που να μη βασίζεται απόλυτα στο παλιό. Επιλέξαμε κάτι πιο σύγχρονο και βιώσιμο. Το κύριο μέρος της εργασίας μας ήταν μια πράσινη διαδρομή η οποία ενίσχυσε την ιδέα μας».
Όπως συμπληρώνει η Αλεξάνδρα, «δεν ξέραμε από πού να ξεκινήσουμε αλλά ήμασταν βέβαιες πως δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι όπως οι επαύλεις στην τριγύρω περιοχή. Θέλαμε να διαχωρίσουμε τον χώρο ώστε να εξυπηρετεί πολλές χρήσεις, να συνδυάσουμε τις ζώνες και να κάνουμε κάτι καινούριο, καινοτόμο αλλά και μοντέρνο, σεβόμενες την περιοχή και το περιβάλλον, με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και με βιώσιμα υλικά».
Μιλώντας για τη διαδικασία που ακολούθησαν, η Γιασεμή επισημαίνει: «Διαβάσαμε για τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, ώστε στην πρότασή μας να μην βάλουμε κάτι ξένο. Κάναμε έρευνα για το τι υπήρχε, και τι άλλο θα μπορεί να αντέξει σε αυτή την περιοχή και να αρμόζει στο περιβάλλον. Κάναμε ανάλυση των σπιτιών, μελετήσαμε τις στέγες, τους ανθρώπους που θα φιλοξενούνταν στις νέες δομές και τις εκάστοτε ανάγκες τους, επιλέγοντας τρεις κύριους χρήστες: τους αγρότες και τις αγρότισσες, τα μέλη περιβαλλοντικών οργανώσεων, και ανθρώπους που φεύγουν από την πόλη ζητώντας μια ποιοτική ζωή».
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες παρουσίασαν τις προτάσεις τους ενώπιον της Επιτρόπου Περιβάλλοντος της Κύπρου, και Λειτουργών του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως, για να λάβουν σχόλια από τους πιο ειδικούς, όπως προβλέπει το Frederick University Living Lab (FULL), αφού βασική προτεραιότητα του προγράμματος είναι η προσομοίωση πραγματικών πρότζεκτ, ώστε να εξοικειωθούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες με τις συνθήκες, τις απαιτήσεις και τα δεδομένα του πραγματικού χώρου εργασίας και να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία με τον πιο βιωματικό τρόπο.
«Δεν είχαμε κάνει ξανά τόσο μεγάλης κλίμακας πρότζεκτ, να αναπλάσουμε ένα ολόκληρο χωριό, κι αυτό ήταν που μας “τρόμαξε” στην αρχή. Ε, μετά μας άρεσε πάρα πολύ! Θεωρώ πως ήταν το καλύτερο πρότζεκτ που κάναμε στο Πανεπιστήμιο μέχρι τώρα, και δούλεψε πολύ καλά και η συνεργασία μας», διαπιστώνει η Νίκη, αλλά και η Αλεξάνδρα, που συμμερίζεται τον ενθουσιασμό της, υπογραμμίζει: «Είναι πολύ καλό να δουλεύουμε σε τέτοιου είδους πρότζεκτ. Μάθαμε πολλά καινούρια πράγματα, και μας δόθηκε η μοναδική ευκαιρία της ανάπλασης ενός εγκαταλειμμένου χωριού».
Το βραβείο για τη βιωσιμότητα
Οι τρεις φοιτήτριες παρέλαβαν το Βραβείο στην κατηγορία «Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης», που αντικατοπτρίζει τη σημασία που δίνει το Πανεπιστήμιο Frederick στην υλοποίηση των 17 Στόχων που έθεσαν τα Ηνωμένα Έθνη για τη βιώσιμη ανάπτυξη του πλανήτη. Η προσήλωση στην αρχιτεκτονική που υπηρετεί την κοινωνία και το περιβάλλον αποτελεί κύριο γνώρισμα του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Frederick, που το διαφοροποιεί από άλλα ακαδημαϊκά προγράμματα με αντικείμενο την Αρχιτεκτονική.
«Το βραβείο δεν το πιστεύαμε, ήρθε από το πουθενά», λέει η Γιασεμή, κρατώντας περήφανα το βραβείο στα χέρια της. «Απολαύσαμε πολύ αυτό το πρότζεκτ και το βραβείο μάς έδωσε ακόμη μεγαλύτερη χαρά. Νιώσαμε ότι οι κόποι μας ανταμείφθηκαν, γιατί προσπαθήσαμε πάρα πολύ για αυτό», συμπληρώνει η Νίκη ενώ για την Αλεξάνδρα λειτουργεί αυτή η βράβευση ως ένα ακόμη κίνητρο: «Προσπαθούμε για να έχουμε καλούς βαθμούς αλλά άλλο ο βαθμός, κι άλλο οι κόποι σου να ανταμείβονται με ένα ολόκληρο βραβείο».
Ο Καθηγητής Βύρωνας Ιωάννου, Πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Frederick και εκ των διδασκόντων του Μαθήματος Πολεοδομίας, δήλωσε: «Θερμά συγχαρητήρια στις φοιτήτριές μας, για την ευαισθησία με την οποία προσέγγισαν το θέμα τους και τις λύσεις που πρότειναν. Η ομάδα απάντησε με καινοτόμο και δημιουργικό τρόπο στο ερώτημα που τέθηκε στην αρχή του μαθήματος: πώς η ανάπτυξη ακινήτων, σε μια περιβαλλοντικά ευαίσθητη περιοχή, μπορεί να συμβάλει σε ένα όραμα συμβίωσης με τη φύση, τη γεωργία, τη κτηνοτροφία και το τοπίο, στο πλαίσιο ενός επαναπροσδιορισμού της κοινωνικής, πολιτισμικής και οικονομικής ταυτότητας μιας πρώην αγροτικής κοινότητας».
Ο συμφοιτητής τους, Παναγιώτης Σπαΐας, επίσης από την Ελλάδα, αναφέρει: «Δεν ήξερε κανείς την ύπαρξη και την ιστορία αυτού του τόπου και πήγαμε εκεί πέρα, κάναμε μία διανυκτέρευση, επισκεφτήκαμε τον χώρο, τον αναλύσαμε, και μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε ανάπλαση του χωριού ο καθένας με τις δικές του ιδέες και το δικό του κόνσεπτ. Έπειτα είχαμε συνάντηση με αρχιτέκτονες, με άτομα από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως, και με την Επίτροπο Περιβάλλοντος της Κύπρου, για να μας δώσουν τα σχόλιά τους. Αν και δεν έχουν επαφή με το ακαδημαϊκό κομμάτι, οι πληροφορίες που μας έδωσαν ήταν πολύ σημαντικές για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε και να ολοκληρώσουμε το πρότζεκτ».
Εκπαίδευση πέρα από την τάξη
Η βιωματική μάθηση δεν είναι μόνο μέρος αυτού του μαθήματος. Οι σπουδές στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Frederick δεν περιορίζονται στους τοίχους του Πανεπιστημίου. Δίνεται έμφαση στην πρακτική εφαρμογή της Αρχιτεκτονικής: κάθε εξάμηνο, οι φοιτητές και φοιτήτριες εφαρμόζουν στην πράξη τις γνώσεις τους, μέσα από εργαστήρια και πρότζεκτ που τους/τις προετοιμάζουν για την αγορά εργασίας, μόλις ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Δείτε στιγμιότυπα από τις σπουδές στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών:
Σύμφωνα με τον Καθηγητή Ιωάννου: «Το βίωμα έχει βασικό ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία. Ενισχύεται η ενεργός συμμετοχή των φοιτητών/τριών και οι ίδιοι/ες αναπτύσσουν συνεργασίες και βελτίωση των ικανοτήτων τους».
Όπως εξηγεί η Αναστασία Καφούση, άλλη μία φοιτήτρια από την Ελλάδα η οποία θα μπει στο πέμπτο και τελευταίο έτος σπουδών της με τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά: «Είναι πολύ βοηθητικά αυτά τα πρότζεκτ. Μόνο έτσι αντιλαμβάνεσαι και έρχεσαι σε επαφή με θέματα τα οποία θα συμβούν ούτως ή άλλως στον χώρο εργασίας, οπότε έρχεσαι σε επικοινωνία μ’ αυτά και δεν περιμένεις να τελειώσουν οι σπουδές σου και τότε να μάθεις τι συμβαίνει απ’ έξω. Είναι μια συνεχόμενη επαφή που έχουμε και με τον χώρο εργασίας και βοηθά, οπότε είμαστε συντονισμένοι με το τι πραγματικά συμβαίνει γύρω μας».
Το Πανεπιστήμιο Frederick
Το Πανεπιστήμιο Frederick γιορτάζει 60 χρόνια παρουσίας στον εκπαιδευτικό χώρο της Κύπρου. Έχει καθιερωθεί ως ένα κορυφαίο ακαδημαϊκό ίδρυμα, με πολυετή και πολυεπίπεδη προσφορά στην έρευνα, την εκπαίδευση και στην κοινωνία και είναι αναγνωρισμένο από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ως ομοταγές ίδρυμα προς τα ελληνικά Α.Ε.Ι.
Σήμερα, επενδύει στο μέλλον, συνεχίζοντας να καινοτομεί μέσα από σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, άρτια εξοπλισμένες υποδομές και τεχνολογικά εργαλεία αιχμής, που συνδέουν τους φοιτητές και τις φοιτήτριές του με τον σύγχρονο κόσμο, και τους προετοιμάζουν για το αύριο.
Υψηλού επιπέδου εκπαίδευση
Το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Frederick έχει καθιερωθεί στην Κύπρο, την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, για την υψηλού επιπέδου διδασκαλία που προσφέρει και το διεθνώς αναγνωρισμένο ερευνητικό έργο που διεξάγεται από τα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού. Το Τμήμα διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στη Λευκωσία, με σύγχρονα εργαστήρια και πλήρως εξοπλισμένες ερευνητικές υποδομές.
Το Δίπλωμα Αρχιτέκτονα Μηχανικού (IntegratedMaster) οδηγεί σε ενοποιημένο τίτλο σπουδών Πτυχίου και Master Αρχιτέκτονα Μηχανικού και σε απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων μέσω εγγραφής στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (TΕΕ). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα προσφέρεται σε πολύ λίγα Πανεπιστήμια της Ευρώπης τα οποία έχουν αποδείξει την επιστημονική κατάρτισή τους στους τομείς της μηχανικής και της τεχνολογίας. Είναι, επίσης, αναγνωρισμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση με βάση το άρθρο 21(7) της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2005/36/EC για τις απαιτούμενες δεξιότητες των αρχιτεκτόνων.
Για περισσότερες πληροφορίες αλλά και διευθέτηση προσωπικής συνάντησης μπορείτε να καλέσετε στο τηλέφωνο 2103311288 ή να στείλετε email στο adminfo@frederick.ac.cy. Το Πανεπιστήμιο Frederick διατηρεί μακρόχρονη παρουσία στην Ελλάδα με γραφείο διασύνδεσης στο κέντρο της Αθήνας (Ακαδημίας 98-100, Πλατεία Κάνιγγος, 2ος όροφος, 10677), στελεχωμένο από εξειδικευμένους λειτουργούς για παροχή ενημέρωσης και εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων.
Έναρξη νέου κύκλου σπουδών: 6 Οκτωβρίου 2025