- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Τι κάνει η L’Oréal για το περιβάλλον και την κοινωνία;
Το παγκόσμιο πρόγραμμα L’Oréal for the Future επενδύει στη βιωσιμότητα και το μέλλον
Η L’Oréal Hellas παρουσίασε τα πλάνα βιωσιμότητας στο πλαίσιο του παγκόσμιου προγράμματος L’Oréal for the Future
Είναι γνωστό ότι η βιομηχανία της ομορφιάς επηρεάζει άμεσα το περιβάλλον. Από τη χρήση πλαστικών στις συσκευασίες μέχρι συστατικά που μπορεί να περιέχονται στα προϊόντα, οι συνέπειες της ομορφιάς ξεπερνούν τα όρια του καθρέφτη στο μπάνιο μας. Υπολογίζεται ότι ο χώρος της ομορφιάς παράγει γύρω στα 120 δισ. κομμάτια συσκευασιών κάθε χρόνο. Αν σκεφτεί κανείς ότι περίπου το 95% αυτών πετιέται, γίνεται άμεσα αντιληπτό πόσο επηρεάζεται το περιβάλλον. Η ανάγκη για βιώσιμες λύσεις με θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και την κοινωνία είναι πιο κρίσιμες από ποτέ.
Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, η L’Oréal, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους στο χώρο της ομορφιάς εγκαινίασε το 2020 το παγκόσμιο πρόγραμμα L’Oréal for the Future στο οποίο περιλαμβάνονται οι φιλόδοξοι στόχοι του ομίλου για τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ενσωμάτωση με χρονικό ορόσημο το έτος 2030. Έχοντας μια μακροχρόνια δέσμευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη προστατεύει την ομορφιά του πλανήτη, συμβάλλοντας στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, στον σεβασμό της βιοποικιλότητας και στη διαφύλαξη των φυσικών πόρων.
Αποστολή της L’Oréal, είναι «Να δημιουργεί την ομορφιά που κινεί τον κόσμο».
Πρόσφατα, η L’Oréal Hellas παρουσίασε τα πλάνα βιωσιμότητας της εταιρείας που εντάσσονται στο παγκόσμιο πρόγραμμα L’Oréal for the Future. Το παγκόσμιου εύρους πρόγραμμα L’Oréal For The Future αποτελείται από τρεις πυλώνες:
Κλιματική αλλαγή και μετασχηματισμός της εταιρείας με σεβασμό στα όρια του πλανήτη
Η L’Oréal δεσμεύεται να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στο περιβάλλον εστιάζοντας στο κλίμα, νερό, βιοποικιλότητα και φυσικούς πόρους, μέσω της μείωσης των εκπομπών άνθρακα, την αειφόρο χρήση των φυσικών πόρων και τη μετάβαση σε βιώσιμες πρακτικές στην παραγωγή και συσκευασία των προϊόντων.
Πιο συγκεκριμένα:
Όσον αφορά το κλίμα, μέχρι το 2025, όλες οι εγκαταστάσεις της εταιρείας θα έχουν επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα, βελτιώνοντας την ενεργειακή απόδοση και χρησιμοποιώντας 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Παράλληλα, μέχρι το 2030 θα επιτύχει μείωση και στις εκπομπές αερίων που προκύπτουν από τη χρήση των προϊόντων της κατά 25%, σε σύγκριση με το 2016.
Ένας από τους μεγαλύτερους φυσικούς πόρους που καταναλώνεται από τα beauty brands είναι το νερό. Το 2020, περίπου 10,4 εκατ. τόνοι νερού χρησιμοποιήθηκαν στη βιομηχανία της ομορφιάς. Τόσο κατά την παρασκευή των προϊόντων, όσο και κατά τη χρήση τους στο σπίτι, δεκάδες λίτρα νερού αχρηστεύονται, τη στιγμή που τα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού απειλούνται με έλλειψη.
Σχετικά με το νερό, έως το 2030, το 100% του νερού που χρησιμοποιείται στις βιομηχανικές διαδικασίες της L’Oréal θα ανακυκλώνεται και θα επαναχρησιμοποιείται, ενώ ως το 2030 θα μειώσει κατά 25% την κατανάλωση νερού που συνδέεται με τη χρήση των προϊόντων της, έναντι του 2016.
Ακόμη, για τη διασφάλιση της βιοποικιλότητας, ο όμιλος δεσμεύεται ότι έως το 2030, το 100% των συστατικών που βασίζονται σε βιολογικά συστατικά για συνθέσεις και υλικά συσκευασίας θα είναι ανιχνεύσιμα και θα προέρχονται από βιώσιμες πηγές και θα διατηρήσει σταθερή τη συνολική κατοχή γης που είναι ζωτικής σημασίας για την προμήθεια των συστατικών της, σε σύγκριση με το 2019.
Τέλος, όσον αφορά τους φυσικούς πόρους, έως το 2030 από το 95% τα συστατικά του θα έχουν βιολογική βάση και έως το 2030, το 100% του πλαστικού που χρησιμοποιείται για τις συσκευασίες είτε θα ανακυκλώνεται είτε θα προέρχεται από πηγές βιολογικής βάσης. Με στόχο το 50% μέχρι το 2025.
Καινοτομία και βιωσιμότητα
Ο δεύτερος πυλώνας του προγράμματος αφορά την ενδυνάμωση του επιχειρηματικού της οικοσυστήματος. Ως η κορυφαία εταιρεία ομορφιάς παγκοσμίως, κινητοποιεί/ενισχύει όλο το οικοσύστημα (καταναλωτές, προμηθευτές, λιανοπωλητές) με σκοπό τη δημιουργία μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς, η οποία σέβεται παράλληλα τα όρια του πλανήτη και την ενημέρωση των καταναλωτών ώστε να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές στις αγορές τους.
Κοινωνική ευθύνη και συμπερίληψη
Επειδή όμως σημασία για τη L’Oréal έχει και η κοινωνία, ηεταιρεία επενδύει και σε αυτό το κομμάτι μέσω δράσεων και προγραμμάτων με κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς σκοπούς. Προγράμματα που υποστηρίζουν την εκπαίδευση, πρόσβαση σε υγειονομική περίθαλψη και ενίσχυση των γυναικών και των ανέργων νέων μέσω διαφόρων πρωτοβουλιών. Το “THE LOREAL FUND FOR WOMEN” έχει την αποστολή να υποστηρίζει γυναίκες που βρίσκονται σε επισφαλείς καταστάσεις και να αποτρέπει την ενδοοικογενειακή και σεξουαλική βία υποστηρίζοντας τα θύματα. Με το “LOREAL FUND FOR NATURE REGENERATION” υποστηρίζει έργα διατήρησης και ανάπλασης της φύσης. Παράλληλα, συμμετέχει στο “THE CIRCULAR INNOVATION FUND” και πρόσφατα πρόσθεσε το “CLIMATE EMERGENCY FUND” με στόχο να υποστηρίξει τις κοινότητες στις πιο εκτεθειμένες σε φυσικές καταστροφές περιοχές να προετοιμαστούν και να ανακάμψουν από αυτές.
Πρωτοβουλίες της L’Oréal Hellas
Στην Ελλάδα, η L’Oréal Hellas έχει υλοποιήσει μια σειρά από σημαντικές πρωτοβουλίες με σκοπό το σεβασμό των ορίων του πλανήτη και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με συγκεκριμένους στόχους μέχρι το 2030. Όλες οι εγκαταστάσεις λειτουργούν ήδη με 100% ανανεώσιμη, ενώ σκοπός του προγράμματος είναι και η μείωση κατά 50% του CO2 κατά τη μεταφορά των προϊόντων ανά τελικό προϊόν μέχρι το 2030. Σχετικά με τη μείωση της κατανάλωσης νερού στην Ελλάδα, έχουν εγκατασταθεί επιπλέον εξαρτήματα και αυτοματισμοί στα δίκτυά της εταιρείας, καθώς και συστήματα συλλογής και αξιοποίησης του βρόχινου νερού για πότισμα προς όφελος της βιοποικιλότητας. Εδώ και δυο χρόνια η L’Oréal Hellas έχει διατηρήσει και ενισχύσει την τοπική βιοποικιλότητα τόσο στα γραφεία της με τo «πράσινο» δώμα, 600 m2 που έχει πάνω από 40 είδη φυτών για προσέλκυση αντίστοιχων πουλιών και εντόμων, όσο και στο κέντρο διανομών της με φύτευση και διατήρηση σπάνιων ειδών.
Όλα τα POS Displays της L’Oreal Hellas είναι οικολογικά σχεδιασμένα βάσει των κανόνων του ομίλου, ενώ υπάρχει διαχείριση του τέλους ζωής τους μέσω επαναχρησιμοποίησης (δεύτερη ζωή σε άλλα σημεία πώλησης ή δωρεές), ανακύκλωσης και αναβαθμιστικής ανακύκλωσης (upcycling).
Ακόμη, στο κέντρο διανομών εφαρμόζονται βιώσιμες πρακτικές στα υλικά συσκευασίας με την κατάργηση των πλαστικών ταινιών στα χαρτοκιβώτια, τη μείωση χρήσης πλαστικού στο τύλιγμα των παλετών και τη χρήση αποκλειστικά βιολογικού φιλμ από ζαχαροκάλαμο. Τέλος, πραγματοποιείται 100% επαναχρησιμοποίηση των εργοστασιακών κιβωτίων των προϊόντων της εταιρείας για παραγωγή σάκων σταθεροποίησης του περιερχομένου των κιβωτίων στις παραγγελίες των πελατών της εταιρείας.
Ισχυρό είναι και το κοινωνικό αποτύπωμα της εταιρείας, μετρώντας πολυάριθμες πρωτοβουλίες και προγράμματα των μαρκών της σε συνεργασία με διαφορετικούς μη κυβερνητικούς οργανισμούς.
Συγκεκριμένα έως σήμερα μετρούν πάνω από 17.000 επωφελούμενους μέσω των πιο κάτω δράσεων:
- Ενημέρωση Γυναικών στην Εμμηνόπαυση
- Εκπαίδευση για προστασία από παρενόχληση σε δημόσιους χώρους
- Συμβουλευτική για προστασία από ενδοοικογενειακή βία
- Ενδυνάμωση γυναικών στο επαγγελματικό περιβάλλον και επιχειρηματικότητα
- Υποστήριξη & αναγνώριση γυναικών επιστημόνων
- Δημοκρατικοποίηση των ευκαιριών στους νέους πτυχιούχους
Σε ό,τι αφορά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, οι δράσεις της εταιρείας και των μαρκών της, με τους μη κυβερνητικούς οργανισμούς που συνεργάζονται έχουν σημαντικά αποτελέσματα έως σήμερα:
- 18.000 νέα δέντρα έχουν φυτευτεί
- Περισσότεροι από 2500 μαθητές εκπαιδεύτηκαν για το περιβάλλον
- 1.000+kg σκουπιδιών αφαιρέθηκαν από την παραλία και τους υποβρυχίους καθαρισμούς και 800 κιλά ανακυκλωμένο πλαστικό αξιοποιήθηκαν για κάδους
Οι κινήσεις μεγάλων ομίλων στον τομέα της ομορφιάς προς τη βιωσιμότητα, φέρνουν αισιοδοξία και νέες ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον και ένα πιο ασφαλές περιβάλλον. Είναι σαφές πως οι κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως, όπως η L’Oréal αναγνωρίζουν και αντιμετωπίζουν την ευθύνη τους απέναντι στην προστασία του περιβάλλοντος και την ενδυνάμωση της κοινωνίας με ειδικά προγράμματα και δράσεις -όπως το L’Oréal for the Future. Μένει να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει και εμείς ως καταναλωτές να συμμετάσχουμε πιο ενεργά και να εκπαιδευτούμε στους τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας και φυσικών πόρων.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα L’Oréal for the Future, μπορείτε να βρείτε εδώ