Smart Life

O δρόμος για ένα πράσινο πλανήτη ξεκινά από τις μικρές καθημερινές πράξεις

Για πρώτη φορά το πλύσιμο των ρούχων μας «κάνει κλικ»

Νατάσσα Καρυστινού
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η P&G παρουσιάζει την καινοτόμα εργονομική και χάρτινη συσκευασία των Αriel Pods, που βοηθά στην εξοικονόμηση πλαστικού και είναι προσβάσιμη σε όλους

Ζούμε σε μία εποχή ταχύτητας, αλλαγών και συνεχών προκλήσεων. Ανάμεσα στις παγκόσμιες κρίσεις πρωταγωνιστεί και η κλιματική αλλαγή, η οποία χτυπά απειλητικά την πόρτα. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις ενσωματώνουν πρακτικές οι οποίες έχουν στόχο τη βιωσιμότητα. Tη σημασία της αειφορίας και βιώσιμης ανάπτυξης έχει κατανοήσει καλά η εταιρία P&G. Παράγοντας αξία για το περιβάλλον, η εταιρία λανσάρει νέα χάρτινη συσκευασία του προϊόντος Ariel, η οποία μεριμνά τόσο για το περιβάλλον όσο και την κοινωνία.

Για πρώτη φορά, το Ariel παρουσιάζει τo νέο επαναστατικό ECOCLIC® box από χαρτί, το οποίο είναι πλήρως ανακυκλώσιμο, μειώνοντας έτσι το αποτύπωμα του στο περιβάλλον. Η νέα συσκευασία κατασκευάζεται με πάνω από 70 ανακυκλωμένες ίνες, ενώ είναι μάλιστα πιστοποιημένη από το FSC (Συμβούλιο Διαχείρισης Δασών). Αυτή η καινοτόμα παρουσίαση του Ariel, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στη δέσμευση της P&G να συνδράμει στη μείωση του καθαρού πλαστικού που προέρχεται από τη βιομηχανία περιποίησης ρούχων, κατά 30% στην Ευρώπη μέχρι το 2025 – διότι μπορεί η βιομηχανία των ρούχων να αποτελεί τη δεύτερη πιο ρυπογόνο, ωστόσο και η βιομηχανία περιποίησης αυτών σημειώνει υψηλά ποσοστά. Χρησιμοποιώντας, λοιπόν, τη νέα συσκευασία στηρίζουμε εμπράκτως τον πλανήτη και επειδή οι αριθμοί «μιλούν» από μόνοι τους: εάν όλοι όσοι χρησιμοποιούμε Ariel Pods® σε πλαστικά κουτιά, τα αντικαθιστούσαμε με το νέο ECOCLIC® box από χαρτί, θα εξοικονομούσουμε έως και 6.500 τόνους  πλαστικού ετησίως στην Ευρώπη! Με μια τόση μικρή καθημερινή πράξη συμβάλλουμε σε μια τόσο μεγάλη αλλαγή για τον κόσμο που ζούμε.

Φυσικά, όλα αυτά θα είχαν πολύ λιγότερη σημασία, αν η νέα συσκευασία ήταν δύσχρηστη, κάνοντας το πλύσιμο των ρούχων μία ακόμη πιο δύσκολη και κουραστική υπόθεση. Αντιθέτως, η νέα συσκευασία του Ariel είναι πολύ εύχρηστη για όλους τους ενήλικες, με εύκολο άνοιγμα με πρωτοποριακή τεχνολογία. Διαθέτει το έξυπνο «κλικ» που ακούγεται ανοίγοντας ή κλείνοντας τη συσκευασία. Παράλληλα, είναι ιδανική και για τους μικρούς μας φίλους, καθώς κλείνοντας τη συσκευασία, διασφαλίζεται η αποφυγή επαφής του προϊόντος με μικρά παιδιά – δεν χρειάζεται πλέον να ψάχνετε κρυψώνες ή να δημιουργείτε αυτοσχέδιες για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο.  

Η κοινωνική συμπερίληψη είναι κάτι που θα έπρεπε να απασχολεί όλους μας. Η P&G με την Ariel στηρίζουν έμπρακτα όλες τις κοινωνικές ομάδες. Το ECOCLIC® box του Ariel περιέχει επίσης, ένα νέο ανάγλυφο σημάδι προκειμένου να βοηθά όσους συμπολίτες μας που έχουν κινητικά, νοητικά, ή προβλήματα όρασης. Το ανάγλυφο σημάδι είναι τυπωμένο στο εξωτερικό μέρος του κουτιού, στο πάνω μέρος της συσκευασίας, η οποία έχει το σχήμα πλυντηρίου, αποτελώντας ένδειξη ότι το εν λόγω προϊόν είναι κατάλληλο για το πλύσιμο των ρούχων. Αυτή η πρωτοβουλία δημιουργήθηκε από την P&G, έτσι ώστε να βοηθά ανεξαιρέτως όλους τους ανθρώπους να καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για προϊόν για χρήση στο πλυντήριο, κάνοντας την καθημερινότητά τους ευκολότερη αντί να χάνονται με τις ώρες στα ράφια του σούπερ μάρκετ προσπαθώντας να καταλάβουν τι είναι τι. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα προϊόν για όλους και όχι για κάποιους.

Η νέα συσκευασία ECOCLIC® box του ARIEL

Μία ακόμη σημαντική πρωτοπορία είναι η τεχνολογία νέων οπτικών δεικτών Navi Lens. Αφού εγκαταστήσουμε την εφαρμογή Navi Lens, μπορούμε να σκανάρουμε το προϊόν με την κάμερα της συσκευής μας και να μάθουμε σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τη συσκευασία και το προϊόν, είτε μέσω φωνητικού μηνύματος είτε διαβάζοντας ένα σχετικό κείμενο. Όλα γίνονται γρήγορα και εύκολα έχοντας άμεση πρόσβαση στην πληροφορία.

Η επιτυχία της νέας αυτής συσκευασίας έγκειται και στην ενδελεχή έρευνα προ της υλοποίησης της. Όπως έχει αναφέρει η Elvan Onal, Αντιπρόεδρος της Κατηγορίας περιποίησης ρούχων της P&G στην Ευρώπη «Επενδύσαμε στη σχολαστική έρευνα για περισσότερα από 4 χρόνια προκειμένου να την τελειοποιήσουμε, θέτοντας ως βασικό στόχο του σχεδιασμού την εύκολη χρήση ,αλλά και τη δημιουργία μιας βιώσιμης λύσης που θα ήταν αποτελεσματική και λειτουργική για όλους και όχι μόνο για λίγους. Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που η σκληρή δουλειά απέδωσε και είμαστε σε θέση να προσφέρουμε μία συσκευασία που μπορεί να είναι προσβάσιμη σε όλους, μειώνοντας το πλαστικό και τηρώντας τις υψηλές προδιαγραφές της ασφάλειας των παιδιών».

«Μην κρίνεις μόνο από το περιτύλιγμα», μια φράση που ακούμε ή λέμε συχνά, η οποία έχει αντίκρισμα και στην περίπτωση της P&G και Ariel. Η προσπάθεια της εταιρίας για ένα πράσινο πλανήτη δε σταματάει στην οικολογική συσκευασία-περιτύλιγμα, αλλά επεκτείνεται και στη κατάλληλη χρήση ενός αποτελεσματικού απορρυπαντικού ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες πλύσης των ρούχων. Συγκεκριμένα, οι νέες κάψουλες Ariel PODS®, που έχουν παραχθεί με μηδενικά βιομηχανικά απόβλητα, έχουν σχεδιαστεί για αποτελεσματική αφαίρεση των λεκέδων ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Γνώριζες ότι σχεδόν το 60% του αποτυπώματος άνθρακα του πλυσίματος των ρούχων μας προέρχεται από τη φάση της πλύσης, κυρίως λόγω της θέρμανσης του νερού; Μόνο και μόνο λαμβάνοντας αυτό υπόψιν, γίνεται φανερό ότι το πλύσιμο σε χαμηλές θερμοκρασίες είναι χωρίς αμφιβολία καλύτερο για τον πλανήτη μας. Επομένως, κάνοντας μία απλή αλλαγή και μειώνοντας τη θερμοκρασία πλύσης, αλλά διατηρώντας την ποιότητα πλυσίματος, μπορούμε να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα. Σκεφτείτε μόνο πως εάν όλοι οι άνθρωποι στην Ευρώπη μείωναν τη θερμοκρασία πλύσης από τους 40°C στους 30°C, θα εξοικονομούσαμε 3,5 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως, αριθμός που ισοδυναμεί με την απομάκρυνση δύο εκατομμυρίων αυτοκινήτων από τους δρόμους (!). Επιπλέον το πλύσιμο σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες είναι καλύτερο για τη γκαρνταρόμπα μας, καθώς προστατεύει τα υφάσματα των ρούχων για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα την εκτεταμένη διάρκεια ζωής των ρούχων και όχι τη συχνή αντικατάσταση τους, μειώνοντας έτσι το φαινόμενο των αμέτρητων αποβλήτων προερχόμενων από τη βιομηχανία της μόδας. Όπως έχει δηλώσει η κ. Onal: «Η νέα οικολογική συσκευασία και εξαιρετική καθαριστική δύναμη του Ariel σε χαμηλές θερμοκρασίες αποτελούν ορόσημο στο ταξίδι μας με στόχο να συμβάλλουμε στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κάθε πλύσης». 

Τέλος, τα οφέλη είναι και οικονομικά. Χαμηλώνοντας τη θερμοκρασία πλυσίματος από τους 60°C στους 30°C θα μπορούσαμε να καταναλώσουμε έως και 60% λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια, ανά κύκλο πλύσης, κάτι που σημαίνει χαμηλότερους λογαριασμούς ρεύματος στο τέλος του μήνα και πιο φουσκωμένο κουμπαρά.

Όπως γίνεται αντιληπτό το Ariel έχει αναπτύξει μια συνολική δράση με επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη. Ευθυγραμμισμένο με την ατζέντα 2030 του ΟΗΕ, οι στόχοι για την επόμενη 8ετία σχετικά με τη βιωσιμότητα είναι οι παρακάτω:

  • H διευκόλυνση του πλυσίματος σε χαμηλότερες θερμοκρασίες σε περισσότερα από 60 εκατομμύρια νοικοκυριά που χρησιμοποιούν το Ariel στην Ευρώπη, με στόχο τη μείωση της μέσης θερμοκρασίας πλύσης κατά 5 βαθμούς μέχρι το 2025.
  • Η δέσμευση για τη μείωση του πλαστικού από καθαρό πετρέλαιο στη συσκευασία κατά 50% παγκοσμίως μέχρι το 2030 και κατά 30% στην Ευρώπη μέχρι το 2025.
  • Η συμβολή στο συνολικό στόχο της Εταιρίας P&G να διασφαλίσει ότι το 100%
    των συσκευασιών μας θα είναι ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες μέχρι το 2030.
  • H διασφάλιση της προμήθειας αξιόπιστων και βιώσιμων υλικών, με απόλυτη διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας, θέτοντας πάντα την ασφάλεια ως προτεραιότητα.
  • Η μείωση του αντικτύπου της βιομηχανίας μας, με μηδενικά βιομηχανικά απόβλητα στη χωματερή, την χρήση 100% ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας και τη μείωση του αντικτύπου της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και των εκπομπών των αερίων του Θερμοκηπίου που προκύπτουν από την παραγωγή και μεταφορά του Ariel κατά 50% μέχρι το 2030.

Ο δρόμος για τη βιωσιμότητα και ένα πράσινο πλανήτη ξεκινά από μικρές καθημερινές πράξεις, οι οποίες μπορούν να επιφέρουμε πολλαπλά αποτελέσματα. Μία τόση μικρή αλλαγή για εμάς, όπως είναι μία η συσκευασία του Ariel ή  η εξοικονόμηση ενέργειας με το χαμηλό πρόγραμμα πλύσης των ρούχων, δύναται να φέρει μεγάλες αλλαγές στον κόσμο που ζούμε. Ξεκινάμε από σήμερα. TODAY is DAY 1.