Smart Life

Το πρόγραμμα “Hotel Kitchen” θα προβληθεί σε σειρά του BBC

Η ελληνική πρωτοβουλία που έχει στόχο να μειώσει τη σπατάλη τροφίμων στα ξενοδοχεία

114824-667199.jpg
Νατάσσα Καρυστινού
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Hotel Kitchen

Το πρόγραμμα Hotel Kitchen της WWF, που υλοποιείται με τη στήριξη της Unilever Food Solutions θα προβληθεί στη σειρά “Age of Change: The business of survival” του BBC

Τα τελευταία χρόνια φράσεις όπως «σπατάλη τροφίμων» ή “food waste” εμφανίζονται όλο και πιο έντονα, με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα στο καθημερινό μας λεξιλόγιο. Τι σημαίνουν όμως; Ποια είναι η βαρύτητά τους, η αληθινή σημασία πίσω από τις λέξεις; Ας πούμε ότι με απλά λόγια αυτές οι φράσεις μεταφράζονται σε δυόμισι δισεκατομμύρια τόνοι τροφής που δεν καταναλώνονται ποτέ, που καταλήγουν να απορριφθούν πριν καν προλάβουν να θρέψουν ανθρώπους που πραγματικά το έχουν ανάγκη. Το πρόβλημα αυτό δεν είναι μόνο ηθικό, είναι και περιβαλλοντολογικό. Με το 1/3 της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων να καταλήγει στα σκουπίδια κάθε χρόνο και την κλιματική αλλαγή να απειλεί κάθε φυσικό πόρο, η ανθρωπότητα έχει πια φτάσει σε ένα κρίσιμο σημείο. Αν θέλουμε να ελπίζουμε σε έναν βιώσιμο πλανήτη, οφείλουμε να δράσουμε τώρα, προστατεύοντας τους φυσικούς πόρους από τη μία και φροντίζοντας να μηδενίσουμε τη σπατάλη τροφίμων από την άλλη.

Hotel Kitchen

Όλοι μας μπορούμε σχετικά εύκολα να βρούμε τρόπους να μειώσουμε το food waste στα σπίτια μας (για παράδειγμα με έναν καλύτερο προγραμματισμό των τροφίμων που ψωνίζουμε, απόλυτα προσαρμοσμένο στο πρόγραμμα φαγητού μας). Όμως η σπατάλη τροφίμων δεν απασχολεί μόνο τα νοικοκυριά, αλλά και τις επιχειρήσεις. Για αυτό και πρωτοβουλίες όπως το πρόγραμμα «Hotel Kitchen: Εδώ το φαγητό έχει αξία» έχουν τεράστια σημασία. Το Hotel Kitchen υλοποιείται από το WWF Ελλάς με τη στήριξη της Unilever Food Solutions και έχει στόχο την εφαρμογή ορθών πρακτικών που θα φέρουν το zero food waste στα ελληνικά ξενοδοχεία. Τόσο η κεντρική ιδέα του προγράμματος, όσο και οι πρακτικές που ακολουθήθηκαν  για την εφαρμογή της, ήταν τόσο πρωτοποριακές (και σωτήριες!), που το πρόγραμμα Hotel Kitchen κέρδισε μία θέση σε… σειρά παραγωγής του BBC!

Hotel Kitchen

Η σειρά με τίτλο “Age of Change: The business of survival” του BBC Story Works Commericial Production προβάλει σύγχρονες λύσεις απ’ όλο τον κόσμο που βοηθούν στο να αντιμετωπιστούν κρίσιμα περιβαλλοντικά προβλήματα. Η σειρά περιλαμβάνει επεισόδια με θεματικές όπως είναι η προστασία των ειδών που κινδυνεύουν με εξαφάνιση, κοινότητες που φροντίζουν για την επανάκαμψη πολύτιμων οικοσυστημάτων και φυσικά το food waste. Σε ένα από αυτά τα επεισόδια λοιπόν θα προβληθεί και η δράση του προγράμματος Hotel Kitchen.

Αξίζει να σημειώσουμε πως το Hotel Kitchen ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2019 σε τρία ξενοδοχεία (Grecotel Cape Sounio, Aquila Rithyma, Marriott Athens) καταφέρνοντας να μειώσει τη σπατάλη τροφίμων έως και 25%, μειώνοντας ταυτόχρονα και τις δαπάνες (σε ένα από τα ξενοδοχεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, οι δαπάνες μειώθηκαν μέχρι και 9%). Η μεγάλη αυτή επιτυχία οδήγησε στη συμμετοχή 11 ακόμα ξενοδοχείων στο πρόγραμμα σε Κρήτη, Ρόδο και Κω για τις χρονιές 2021 και 2022. Ανάμεσά τους βρίσκεται και το ξενοδοχείο Ikaros Beach Resort & Spa, το οποίο και πρωταγωνιστεί στο αντίστοιχο επεισόδιο της σειράς του BBC.

Hotel Kitchen

Ο Θοδωρής Σακελλαρίου, General Manager της Unilever Food Solutions για την Ελλάδα και την Κύπρο, δήλωσε σχετικά: «Σε μια εποχή ιστορική, λόγω της κλιματικής αλλαγής και των μεγάλων απειλών για τη βιωσιμότητα του πλανήτη, είμαστε υποχρεωμένοι να αποτελούμε ενεργό και δραστήριο μέρος αυτής ακριβώς της ιστορίας. Η δέσμευση της Unilever να μειώσει στο μισό όλα τα απόβλητα τροφίμων σε όλες τις δραστηριότητές της αλλά και να βοηθάει τους συνεργάτες της στην αντιμετώπιση της απώλειας τροφίμων στις δικές τους δραστηριότητες αποτελεί οδηγό των ενεργειών μας για ανάληψη δράσης. Δεν θα μπορούσαμε παρά να είμαστε υπερήφανοι για το πρόγραμμα “Hotel Kitchen: Εδώ το φαγητό έχει αξία” του WWF Ελλάς, το οποίο τόσο εμείς όσο και τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία αγκαλιάσαμε από την πρώτη στιγμή. Οι Έλληνες ξενοδόχοι και οι chef των ξενοδοχείων επέδειξαν εξαιρετικά αποτελέσματα τα οποία θα έχει την ευκαιρία να τα δει όλος ο πλανήτης μέσω της σειράς με τίτλο “Age of Change: The business of survival”».

Θοδωρής Σακελλαρίου, General Manager της Unilever Food Solutions GR&CY
Θοδωρής Σακελλαρίου, General Manager της Unilever Food Solutions GR&CY

Η σειρά «Age of Change: The business of survival» θα προβάλλεται από τις 10 Νοεμβρίου 2022, και για τους επόμενους 12 μήνες, μέσω του site www.ageofchangeseries.co.uk.

Μάθετε περισσότερα για τις δράσεις της Unilever Food Solutions στο https://www.unileverfoodsolutions.gr/nea-taseis/Food-waste.html

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ