Smart Life

ΑΒ Βασιλόπουλος: Δράσεις που έκαναν τη διαφορά για τον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον

Η αγαπημένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ χαράζει πορεία προς ένα βιώσιμο μέλλον

Μαρία Αλεξίου
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

 Η ΑΒ Βασιλόπουλος, πιστή στις δεσμεύσεις της απέναντι στον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον, ήταν και το 2021 παρούσα «για όλα όσα νοιαζόμαστε»

Πολύς λόγος γίνεται τα τελευταία χρόνια για τη βιωσιμότητα και την εταιρική κοινωνική ευθύνη, αν και η έννοιά τους, μέχρι πριν από λίγα χρόνια, δεν ήταν ακόμα ξεκάθαρη για τους περισσότερους από εμάς. Έχοντας ήδη αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις σε πολλαπλά επίπεδα, πλέον οι περισσότεροι γνωρίζουμε αυτούς τους όρους και μάλιστα διεκδικούμε από το κράτος, την πολιτεία και τις επιχειρήσεις να αναλάβουν ρόλο ως προς την ανακούφιση της κοινωνίας και τη φροντίδα του περιβάλλοντος.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος. Πιστή στις δεσμεύσεις της απέναντι στον άνθρωπο, τα προϊόντα και το περιβάλλον, ήταν και το 2021 παρούσα «για όλα όσα νοιαζόμαστε», μέσα από δράσεις που αφήνουν θετικό αποτύπωμα και κάνουν τη διαφορά ενώ ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής. Γιατί νοιάζεται έμπρακτα για τον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον. Όπως, μάλιστα, αναφέρει η Αλεξία Μαχαίρα, Υπεύθυνη Εταιρικής Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της ΑΒ Βασιλόπουλος: «Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε καθημερινά για έναν πιο ποιοτικό τρόπο ζωής, για έναν κόσμο που θα παραδώσουμε στις επόμενες γενιές, με ακόμα περισσότερες προοπτικές. Γιατί μόνο έτσι θα κάνουμε ουσιαστικά τη διαφορά. Και θα τα καταφέρουμε!».

Πώς, λοιπόν, η ΑΒ τα κατάφερε; Μέσα από ένα πλάνο δράσεων και στρατηγικών συνεργασιών που μάς αποκαλύπτονται μέσα από τη φετινή Έκθεση «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2021». Όλα τα προγράμματα που υλοποιεί, δε, λαμβάνουν υπόψη κάθε έναν από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και, την ίδια στιγμή, απαντούν και στα κριτήρια ESG.

Δράσεις για τον Άνθρωπο
Επειδή η ΑΒ Βασιλόπουλος γνωρίζει πως το φαγητό είναι μια βασική ανάγκη που πολλοί συνάνθρωποί μας δεν καταφέρνουν να ικανοποιήσουν, μέσα στο 2021 πρόσφερε 1 εκατομμύριο ευρώ σε προϊόντα, δράσεις και προγράμματα σε περισσότερους από 140 οργανισμούς! Με αυτόν τον τρόπο, έδωσε τη δική της «απάντηση» στο ερώτημα «τι θα φάμε σήμερα;», για εκείνους που πραγματικά έχουν ανάγκη. Επιπλέον, η ΑΒ πρόσφερε πάνω από 8 εκατομμύρια γεύματα σε τοπικούς φορείς μέσα από  το πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων, Τρόφιμα Αγάπης, αλλά και πάνω από 137.000 υγιεινά γεύματα σε μαθητές σχολείων σε όλη την Ελλάδα μέσα από το πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ, που υλοποιεί το Ινστιτούτο Prolepsis. Επιπλέον, για την 11η Χρονιά Εθελοντισμού ΑΒ, οι άνθρωποι της ΑΒ ενίσχυσαν το έργο της Τράπεζας Τροφίμων, με μια απλή κίνηση, με ένα SMS, με την ΑΒ να προσφέρει -για κάθε SMS- 1 επιπλέον γεύμα για εκείνους που έχουν περισσότερο ανάγκη.

Κι επειδή οι άνθρωποι της ΑΒ είναι και η δύναμή της, φροντίζει πάντα να τους "ακούει” μέσα από την ‘Ερευνα Δέσμευσης Συνεργατών (Associate Engagement Survey), στην οποία συμμετείχαν 13.462 εργαζόμενοι (το 96,8%). Στο πλαίσιο της έρευνας, οι εργαζόμενοι της ΑΒ είναι περήφανοι που ανήκουν στη μεγάλη της οικογένεια και απολαμβάνουν ένα καλό εργασιακό περιβάλλον (86%). Την ίδια στιγμή, η ΑΒ επενδύσει στους ανθρώπους της μέσα από 319.403 ώρες εκπαίδευσης, συνολικά, και φροντίζει για την ενίσχυση της ποιότητας της ζωής τους με παροχές που ανέρχονται στα 22,85 εκατομμύρια ευρώ.

Δράσεις για τα Προϊόντα
Η ευθύνη της ΑΒ Βασιλόπουλος επεκτείνεται και στα προϊόντα που βρίσκουμε στα καταστήματά της. Έτσι, φέρνει στο τραπέζι μας εκλεκτά, ποιοτικά προϊόντα από κάθε γωνιά της Ελλάδας που κρύβουν μέσα τους το μεράκι των Ελλήνων παραγωγών και, ταυτόχρονα, στηρίζει την τοπική παραγωγή, με το 90% των προμηθευτών της να είναι τοπικοί παραγωγοί. Μέσω, δε, πιστοποιήσεων ISO και συστηματικών ελέγχων στα καταστήματα και τους προμηθευτές της, η ΑΒ Βασιλόπουλος διασφαλίζει την ποιότητα και τη βιωσιμότητα των προϊόντων της τα οποία και λαμβάνουν σταθερά διεθνείς διακρίσεις.

Την ίδια στιγμή, φροντίζει για το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα τους αλλά και την αυστηρή τήρηση όλων των κανόνων του δίκαιου εμπορίου. To Πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας, που σχεδίασε και υλοποιεί σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή, είναι ένα πρόγραμμα που έχει ωφελήσει ήδη 234 παραγωγούς.

Δράσεις για το Περιβάλλον
Η φροντίδα για το περιβάλλον αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της ΑΒ Βασιλόπουλος που αντιλαμβάνεται πως αυτό είναι το κλειδί για ένα καλύτερο μέλλον, όχι μονάχα για εμάς, αλλά και για τις επόμενες γενιές. Για αυτό έχει δεσμευτεί να περιορίσει τη σπατάλη τροφίμων αλλά και το δικό της περιβαλλοντικό αποτύπωμα κατά 50% μέχρι το 2025! 

Με σύμμαχό της το WWF Ελλάς, η ΑΒ Βασιλόπουλος ηγείται μιας προσπάθειας για μείωση της σπατάλης τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, από το αγρόκτημα ως το πιάτο μας, ενώ δημοσίευσε και τα αποτελέσματα από την 18μηνη έρευνα που υλοποίησε σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, ώστε να διερευνήσει και να αξιολογήσει τη σπατάλη τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική της αλυσίδα αλλά και στη χώρα μας, γενικότερα.

Το 2020, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ έχει καταργήσει τα πλαστικά μίας χρήσης στα καταστήματα και τα γραφεία της. Το 2021, η ΑΒ έκανε περισσότερα βήματα προς τη μείωση χρήσης του πλαστικού κατά 50% έως το 2025. Επιπλέον, την ίδια χρονιά κατάφερε να μειώσει το βάρος πλαστικού κατά 72 τόνους συνολικά, ενώ πρόκειται να αντικαταστήσει, μέχρι το 2025, το 100% των υπόλοιπων πλαστικών συσκευασιών με συσκευασίες από ανακυκλώσιμο, ανακυκλωμένο ή κομποστοποιήσιμο υλικό. Αξίζει, ακόμα, να σημειωθεί πως η ΑΒ αποτελεί τη μοναδική εταιρεία στην Ευρώπη που εφαρμόζει το Σύστημα Ατομικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών, με 93 Κέντρα Ανακύκλωσης σε όλη την Ελλάδα.

Ακόμα, η ΑΒ Βασιλόπουλος, σε συνεργασία με τη ΔΕΗ Blue, δημιούργησε το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας, συμβάλλοντας στη σπουδαία προσπάθεια που γίνεται στη χώρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Έτσι, μέσα στο 2021, τοποθετήθηκαν 360 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ΔΕΗ Blue σε 78 καταστήματα του δικτύου της.

Μέσα από την Έκθεση «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2021», η αγαπημένη αλυσίδα σουπερμάρκετ, η AB Βασιλόπουλος χαράζει πορεία προς ένα βιώσιμο μέλλον και φροντίζει έμπρακτα για τον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα ξεφυλλίζοντας την Έκθεση «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2021» εδώ