Smart Life

Όσκαρ 2020: Οι μεγάλοι χαμένοι της φετινής χρονιάς

Τα φετινά Όσκαρ ήταν μια τιτανομαχία και οι άτυχοι ήταν πολλοι

Φίλιππος Κόλλιας
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ποιοι ήταν οι άτυχοι των φετινών Όσκαρ και πού μπορούμε να δούμε μαζεμένες τις μεγαλύτερες επιτυχίες της χρονιάς.

Η συζήτηση για τα φετινά Όσκαρ έχει φουντώσει για τα καλά, με τις κύριες «ομάδες» αντιπαράθεσης να υποστηρίζουν είτε τα Παράσιτα, είτε το 1917. Φυσικά δεν είναι μόνο αυτές οι ταινίες που συζητιούνται. Το Κάποτε στο Χόλιγουντ του Κουεντίν Ταραντίνο έμεινε μόνο με το Όσκαρ Β’ Ανδρικού από τον Μπραντ Πιτ, ενώ άλλες δυνατές παραγωγές όπως το JoJo Rabbit, το Ford v Ferarri ή ο πολυδιαφημισμένος Ιρλανδός έμειναν με ένα βραβείο ή και με άδεια χέρια.

Σε μια χρονιά με τόσες εξαιρετικές ταινίες καταλαβαίνει κανείς ότι οι επιλογές της Ακαδημίας μόνο εύκολες δεν ήταν, καθώς επίσης κι ότι λίγοι ήταν εκείνοι που πρόλαβαν να δουν τις ταινίες που έκλεψαν την παράσταση. Ποιοι είναι όμως οι μεγάλοι χαμένοι της φετινής τιτανομαχίας;

Δεν γίνεται να μην αρχίσουμε από το 1917. Το αντιπολεμικό έπος του Σαμ Μέντες ενώ είχε σαρώσει όλα τα βραβεία πριν από τα Όσκαρ και ήταν το απόλυτο φαβορί τόσο για την ταινία της χρονιάς, όσο και για την σκηνοθεσία εντούτοις κέρδισε την Φωτογραφία, τα ηχητικά και τα οπτικά εφέ και αποτέλεσε την μεγαλύτερη έκπληξη της βραδιάς. Οι εντυπωσιακές τεχνικές που χρησιμοποίησε ο Σαμ Μέντες, για να καταγράψει τις προσπάθειες των στρατιωτών Σκόφιλντ (Τζορτζ ΜακΚέι) και Μπλέικ (Ντιν-Τσαρλς Τσάπμαν), να μεταφέρουν την εντολή μη επίθεσης στην άλλη πλευρά της μάχης, ξεχώρισαν από την πρώτη στιγμή. Οι κριτικοί σε όλον τον κόσμο το αποθέωσαν και όλοι περίμεναν ότι θα φύγουν με τουλάχιστον 5 βραβεία από το Dolby Theater.

Το Ford v Ferrari περιγράφει την αιώνια κόντρα ανάμεσα στους δύο κολοσσούς της Formula 1 που είχε γιγαντωθεί το 1966 στο Λε Μαν. Οι ερμηνείες των Κρίστιαν Μπέιλ και Ματ Ντέιμον ήταν εντυπωσιακές, χωρίς να τους δώσουν όμως την ευκαιρία να διεκδικήσουν κάποιο βραβείο από την Ακαδημία. Τελικά η ταινία έκανε το 2/2 κερδίζοντας τόσο το Όσκαρ για τον ήχο, όσο και για το Μοντάζ για τα οποία ήταν υποψήφια και έφυγε με ψηλά το κεφάλι από το Dolby Theater. Ωστόσο είναι αλήθεια ότι άλλη χρονιά θα είχε λάμψει ακόμα περισσότερο.

Οι Μικρές Κυρίες πήγαν στα Βραβεία της Ακαδημίας με 5 υποψηφιότητες, αλλά έφυγαν μόνο με εκείνο των κοστουμιών, στο οποίο ήταν το απόλυτο φαβορί. Η ρομαντική, περιπετειώδης, δραματική και απερίγραπτα συγκινητική ζωή των τεσσάρων αδελφών Μαρς στις ΗΠΑ του 19ου αιώνα, όπως την περιγράφει στο βιβλίο της η συγγραφέας Τζο Μαρς, επίσης θα είχε σαρώσει μια άλλη χρονιά με το εντυπωσιακό της καστ να κλέβει την παράσταση. Έμα Γουάτσον, Μέριλ Στριπ, Λόρα Ντερν και Τιμοτέ Σαλαμέ συγκίνησαν με τους ρόλους τους υπό τις οδηγίες της Γκρέτα Γκέργουικ και η αλήθεια είναι ότι τους άξιζε κάτι παραπάνω από το Όσκαρ κουστουμιών.

Άλλος ένας (άδικα) χαμένος των φετινών βραβείων ήταν ο Πέδρο Αλμοδοβάρ με το «Πόνος και Δόξα». Ο κορυφαίος ισπανός σκηνοθέτης είχε στη διάθεσή του, τους κορυφαίους λατίνους, Αντόνιο Μπαντέρας και Πενέλοπε Κρουζ, δημιούργησε μια εξαιρετική ιστορία, όμως βρέθηκε μακριά από τα Όσκαρ. Υποψήφιος ήταν μόνο ο Μπαντέρας για το ρόλο του Σαλβαδόρ Μάγιο, ενός διάσημου σκηνοθέτη που βρίσκεσαι εγκλωβισμένος στον εθισμό του στην ηρωίνη.

Τόσο την ταινία του Αλμοδοβάρ, όσο και τις παραπάνω αλλά και άλλες βραβευμένες, όπως τον Τζόκερ, το Κάποτε στο Χόλιγουντ και το Τζούντι θα μπορείτε να τις απολαύσετε σε Α’ τηλεοπτική προβολή από τη Nova.