Smart Life

Κάτι ήξεραν στην Apple

Μια πρωτοφανής διαφήμιση για τα ελληνικά δεδομένα με πολύ σαρκασμό

Φίλιππος Κόλλιας
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

«Καλωσήρθες Anytime. Σοβαρά τώρα», γράφει η διαφήμιση με μεγάλα, bold, γράμματα. Υπογράφει η Hellas Direct, η online ασφαλιστική αυτοκινήτου, η οποία αφιερώνει μία ολοσέλιδη διαφήμιση στην ανταγωνίστριά της! Συγχαίρει την Anytime Online που υιοθέτησε το τρίμηνο συμβόλαιο, υπενθυμίζοντας, ωστόσο, ότι το έχουν ήδη κάνει τουλάχιστον δέκα ακόμη ελληνικές εταιρίες...Κλείνει με μία ευχή: «Σου ευχόμαστε το 2018 να είναι μία χρονιά με ακόμη μεγαλύτερες αλλαγές».

Η διαφήμιση έχει πολύ σαρκασμό και μπόλικο κείμενο, σε σχέση με τις ολοσέλιδες καταχωρήσεις που έχουμε συνηθίσει. Έχει λευκό φόντο και μία κάπως ξεπερασμένη γραμματοσειρά. Το design θυμίζει 1980’s. Ναι, γιατί από εκεί είναι βγαλμένο.

Το καλοκαίρι του 1981 η IBM παρουσίασε τον πρώτο της laptop. Στις 12 Αυγούστου, μία μικρή, σχετικά άγνωστη εταιρία τεχνολογίας, της επιτέθηκε. Δημοσίευσε μία έντυπη καταχώρηση, με αρκετό κείμενο σε λευκό φόντο, εκφράζοντας έναν «ειλικρινή» ενθουσιασμό και καλωσορίζοντας την IBM στον «συναρπαστικό κόσμο» των νέων τεχνολογιών. Η Apple (κάποτε ήταν μικρή) προκάλεσε ένα γίγαντα. Και σήμερα πόσοι από εσάς έχετε μία συσκευή της IBM;

Αυτό το μήνυμα θέλει να περάσει η Hellas Direct με μία πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομέναδιαφημιστική καμπάνια. Πριν κάνει την καταχώρηση, η εταιρία δημοσίευσε στη σελίδα της στο Facebook ένα βίντεο-παρωδία της τηλεοπτικής διαφήμισης που δημοσίευσε η AnytimeOnline για να προωθήσει το τρίμηνο συμβόλαιο.

Δε συνηθίζεται να ανοίγει διάλογο με ανταγωνίστριά της μία εταιρία στη χώρα μας. Πόσω μάλλον να «κλέβει» και να μοντάρει το διαφημιστικό υλικό μίας άλλης εταιρίας, προσθέτοντας σκηνές από ένα μουσικό βίντεο του Lionel Richie! Στην πραγματικότητα, δεν είναι σαφές κατά πόσο κάτι τέτοιο συμβαδίζει με τα 26 άρθρα του ελληνικού κώδικα διαφήμισης – επικοινωνίας.

Όπως και να έχει, αυτό που προσπαθεί να κάνει η Hellas Direct, που ιδρύθηκε το 2012 για να φέρει την αλλαγή στην ασφαλιστική αγορά αυτοκινήτων, είναι να φέρει κάτι που υπάρχει εδώ και δεκαετίες εκτός ελληνικών συνόρων: τον υγιή, διασκεδαστικό και παραγωγικό διάλογο ανάμεσα στις εταιρίες.

Η Coca Cola και η Pepsi άρχισαν να κονταροχτυπιούνται στις αρχές του 20ού αιώνα! Και συνεχίζουν μέχρι σήμερα.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες, το βρετανικό Burger King χάρισε στη μεγάλη του αντίζηλο, τα McDonald’s, το «δώρο της φωτιάς», ένα μπάρμπεκιου γκριλ (και ένα τραγούδι)! «Στο πνεύμα των Χριστουγέννων, της αγάπης και της γενναιοδωρίας, θέλουμε να συνδεθούμε με το βασικό μας ανταγωνιστή, για να τουδείξουμε -όπως δείχνουμε στους πελάτες μας- πώς ακριβώς είναι τα μπέργκερ στο γκριλ», σχολίασε με βρετανικό χιούμορ ο διευθυντής μάρκετινγκ του Burger King.

Εξίσου διασκεδαστική μάχη είναι αυτή που διεξάγεται ανάμεσα στους κολοσσούς της αυτοκινητιστικής βιομηχανίας, την Audi και την BMW. Η περίφημη «κόντρα των διαφημιστικών πινακίδων» άρχισε με μία διαφήμιση του νέου Α4 και την ατάκα: «Your move, BMW». Έκλεισε με ένα ζέπελιν.

Τι κοινό έχουν όλες αυτές οι εταιρίες; Εστιάζουν στον καταναλωτή και τις ανάγκες του. Κάθε μπαλάκι που πετάνε στην εκάστοτε αντίζηλο εταιρία είναι μία πρόκληση που κρατά τους εργαζόμενους (το μάρκετινγκ σίγουρα) σε εγρήγορση, την ποιότητα σε καλά επίπεδα και τον ανταγωνισμό στα ύψη. Ποιος κερδίζει τελικά; Ο καταναλωτής.