Market

Τελικά, τι είναι η δημιουργικότητα;

Πως ερμηνεύουν την αξία της δημιουργικότητας 8 κορυφαία στελέχη του κλάδου της Επικοινωνίας

Μπεθ Τσαλίκη
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ermis Awards 2022: 8 κορυφαία στελέχη της Επικοινωνίας και μέλη της φετινής κριτικής επιτροπής του πιο σημαντικού θεσμού βράβευσης της δημιουργικότητας στην επικοινωνία στην Ελλάδα, μιλούν για την αξία της, σήμερα

Τι ξεχωριστό -και παράλληλα κοινό- έχουν ένας πίνακας ή ένα τραγούδι, μια διαφήμιση ή μια επικοινωνιακή καμπάνια και καταφέρνουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον, να μένουν χαραγμένα στη μνήμη και να δημιουργούν αξία; Ελευθερία έκφρασης, καινοτομία, αντίληψη, πρωτοτυπία, λοξή ματιά, αποτελεσματικότητα…με μια λέξη Δημιουργικότητα! Το γεγονός ότι κάποιοι άνθρωποι βλέπουν περισσότερες δυνατότητες σε πράγματα ή καταστάσεις από άλλους, έχει ιδιαίτερη αξία και σημασία για την έννοια της δημιουργικότητας. Και η ίδια η δημιουργικότητα, είναι η «υπερδύναμη» της Επικοινωνίας και της Διαφήμισης, το πολυτιμότερο ίσως «όπλο» στην φαρέτρα του κλάδου. Άλλωστε μόνο ένα δημιουργικό προϊόν, μια δημιουργική καμπάνια ή ένα δημιουργικό πρόγραμμα επικοινωνίας, πετυχαίνει να ενισχύσει τη φήμη της εταιρίας ή του brand, την αφοσίωση των καταναλωτών και κατ’ επέκταση την αποτελεσματικότητα, μακροπρόθεσμα.

Όπως επισημαίνει η κα Σοφία Γεωργοπούλου, Founder, Βrand Identity Designer Sophia Georgopoulou: «Η δημιουργικότητα είναι η σύνθεση ιδεών και πραγμάτων που διαμορφώνουν κάτι καινούργιο -ενδεχομένως μοναδικό και πολύτιμο- όπως μια ιδέα, μια θεωρία, μια σύνθεση, μια εικόνα ή ένα αντικείμενο, και η μετατροπή τους από κάτι το φαντασιακό σε πραγματικότητα. Δημιουργικότητα είναι η ελευθερία της έκφρασης σε οποιοδήποτε επίπεδο και με οποιοδήποτε μέσο».

Πως όμως μια δημιουργική επικοινωνιακή καμπάνια βοηθά στη εξέλιξη του brand & των εταιριών συνολικά; Η κα Όλγα Κρικέλλη, Client Service Director UM απαντά: «Η δημιουργικότητα είναι θεμέλιο. Σε μια εποχή που τα πάντα μετρούνται με την βραχυχρόνια αποτελεσματικότητα, η δημιουργικότητα έρχεται να κτίσει μεγαλύτερης διάρκειας αξία για το brand και τις εταιρίες». Παράλληλα, η κα Τέτη Κανελλοπούλου, CEO V+O Greece συμπληρώνει: «Μια επικοινωνιακή καμπάνια/ πρόγραμμα επικοινωνίας μπορεί πραγματικά να διαφοροποιήσει ένα brand/ μια εταιρία και να αναδείξει την προστιθέμενη αξία του. Όσο πιο δημιουργική, μη αναμενόμενη η προσέγγιση, τόσο μεγαλύτερο το impact προς όφελος του brand/ εταιρίας».

Ο κ. Πάνος Αλεφραγκής, Head of Digital στη The Newtons Laboratory ερμηνεύει την έννοια της δημιουργικότητας, ως την κινητήριο δύναμη της καθημερινότητας του κλάδου. «Είναι το μέσο και ο μηχανισμός για να ξεχωρίσουμε εμείς και οι πελάτες μας», ενώ σχετικά με τα οφέλη τα οποία πιστεύει ότι προσφέρει στον κλάδο συνολικά, απαντά: «Η δημιουργική επικοινωνία είναι πιο αποτελεσματική επειδή η αποτελεσματική επικοινωνία είναι, εξ ορισμού, πιο δημιουργική. Σε μία εποχή αλλεπάλληλων κρίσεων και προκλήσεων, τα brands πρέπει να επικοινωνήσουν και να «ενεργοποιήσουν» το κοινό. Η δημιουργικότητα είναι μονόδρομος. Έχουμε συνδέσει τη δημιουργικότητα με τη ματαιοδοξία του δημιουργικού και όχι με την αποτελεσματικότητα, κάτι που συνεχώς καταρρίπτεται με δημιουργικές ιδέες που πιάνουν τους στόχους τους».

Η κα Κατερίνα Μπεκύρου, Creative Director Cambo Agency, τονίζει πως η δημιουργικότητα είναι το όχημα μέσω του οποίου μπορούν να δημιουργηθούν πολλά και διαφορετικά αφηγήματα, ενώ συμπληρώνει ότι «η ίδια η δημιουργικότητα ξεχωρίζει το καλό από το τέλειο. Το ενδιαφέρον από το συναρπαστικό. Μια σωστή δημιουργική καμπάνια κάνει το brand relevant και το φέρνει στη σύγχρονη εποχή. Έχει τη δύναμη να μετατρέψει ένα brand ή ένα προϊόν σε σχέση αγάπης, σε σύμβολο, σε έννοια».

Ταυτόχρονα, η κα Χρυσάνθη Παπασταφίδα, Creative Director, DOPE studio αναγνωρίζει πως τα brand που τολμούν και είναι δημιουργικά επιβραβεύονται με αναγνωρισιμότητα, clicks, αγάπη και πωλήσεις.

Ο κ. Χάρης Παριανός, CEO, McCann Worldgroup, αναγνωρίζει πολλά και διαφορετικά οφέλη που προκύπτουν μέσω μιας δημιουργικής καμπάνιας. Όπως αναφέρει: «Μια δημιουργική καμπάνια έχει πολλαπλασιαστική αξία για τα brands ή τις εταιρίες. Αυξάνει την ελκυστικότητά τους, δημιουργεί word of mouth, εμπλουτίζει το dna τους, χτίζει πιστότητα, φέρνει νέους χρήστες, «μικραίνει» τον ανταγωνισμό και τελικά φέρνει πολύ καλύτερα αποτελέσματα».

Με μετρήσιμα αποτελέσματα που προκύπτουν από σχετική έρευνα σχετικά με την αξία της δημιουργικότητας ο κ. Χρήστος Κουρούδης, Media Director Publicis Groupe – Starlink, συμπληρώνει: «Οι δημιουργικές διαφημιστικές καμπάνιες είναι αποδεδειγμένα πιο αποτελεσματικές στην επίτευξη αποτελεσμάτων. Πολύ απλά, οδηγούν ένα brand στο να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, σε υψηλότερο awareness, word of mouth, και return on investment. Όπως αποκάλυψε έρευνα του Harvard Business Review «ένα ευρώ που επενδύθηκε σε μια εξαιρετικά δημιουργική διαφημιστική καμπάνια, είχε, κατά μέσο όρο, σχεδόν διπλάσιο αντίκτυπο στις πωλήσεις από ένα ευρώ που επενδύθηκε σε μια μη δημιουργική καμπάνια».

Τα στελέχη του κλάδου της Επικοινωνίας είναι μέλη των κριτικών επιτροπής των Ermis Awards που διοργανώνονται κάθε χρόνο από την Ένωση Εταιριών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος και αποτελούν το σημαντικότερο γεγονός του κλάδου της Διαφήμισης και Επικοινωνίας στη χώρα μας. Φέτος, η τελετή βράβευσης θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023, στο Ωδείο Αθηνών.

Τα Μέλη των Κριτικών Επιτροπών Ermis Awards 2022 (επάνω σειρά από αριστερά προς τα δεξιά):Σοφία Γεωργοπούλου, Founder, Βrand Identity Designer Sophia Georgopoulou, Χάρης Παριανός, CEO, McCann Worldgroup και Χρήστος Κουρούδης, Media Director Publicis Groupe – Starlink (κάτω σειρά από αριστερά προς τα δεξιά) Όλγα Κρικέλλη, Client Service Director UM, Τέτη Κανελλοπούλου, CEO V+O Greece, Πάνος Αλεφραγκής, Head of Digital στη The Newtons Laboratory, Χρυσάνθη Παπασταφίδα, Creative Director, DOPE studi