- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Ecotrophelia: Καινοτόμες ιδέες από τη νέα γενιά που ξεχωρίζουν
«Ο Διαγωνισμός ECOTROPHELIA αποτελεί μία ευκαιρία για τη νέα γενιά, να αναδείξει τις καινοτόμες ιδέες της και για την Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων να αξιοποιήσει αυτές τις ιδέες μελλοντικά».
Εθνικός Διαγωνισμός Ecotrophelia 2021: Καινοτόμες ιδέες από τη νέα γενιά, που ξεχωρίζει.
Στις 13 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, ο Εθνικός Διαγωνισμός Οικολογικών - Καινοτόμων Προϊόντων Διατροφής ECOTROPHELIA 2021. Ο ΣΕΒΤ συνεχίζει να στηρίζει τον Διαγωνισμό-θεσμό, που συμπλήρωσε 11 χρόνια αδιάκοπης παρουσίας και δημιουργικών προτάσεων. Μετράει ήδη 4 σημαντικές ευρωπαϊκές διακρίσεις καθώς και πολλές επιτυχημένες ιστορίες προϊόντων, που βρήκαν τον δρόμο τους για την αγορά.
Από το 2011 μέχρι σήμερα, 546 Φοιτητές από 15 Πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας έχουν συμμετάσχει στον Διαγωνισμό δημιουργώντας και προσφέροντας στη Βιομηχανία Τροφίμων περισσότερες από 100 προτάσεις καινοτόμων προϊόντων διατροφής με στοιχεία οικολογικής καινοτομίας.
Φέτος, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών εξαιτίας της πανδημίας, ο Διαγωνισμός διεξήχθη με φυσική παρουσία μόνο των διαγωνιζόμενων ομάδων και της Εθνικής Κριτικής Επιτροπής, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.
Η Τελετή Βράβευσης μεταδόθηκε ζωντανά μέσω live streaming. Οι συμμετέχουσες ομάδες ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στο κάλεσμα και συναγωνίστηκαν με αξιοθαύμαστο πάθος. Νικητές αναδείχθηκαν η καινοτομία και η νέα γενιά, που άφησε για μια ακόμη φορά το στίγμα της, αναπτύσσοντας πρωτοποριακά προϊόντα διατροφής.
Μετά από μία δύσκολη διαδικασία επιλογής, στην τελική φάση του Διαγωνισμού έφτασαν 10 ομάδες φοιτητών, οι οποίες παρουσίασαν με πραγματικό επαγγελματισμό τα προϊόντα τους στην Εθνική Κριτική Επιτροπή.
- Το 1ο βραβείο κατέκτησε η ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου – Σχολή Χημικών Μηχανικών, για το προϊόν Nutri Salad Bars, αλμυρή μπάρα δημητριακών με άρωμα Μεσογείου, που προσφέρει μια νέα γευστική εμπειρία. Η νικήτρια ομάδα θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό.
- Το 2ο βραβείο κέρδισε η ομάδα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης - Τμήμα Χημικών Μηχανικών, για το προϊόν OLIVENA, vegan προϊόν βρώμης & πρωτεΐνης αρακά, το οποίο συνοδεύεται από ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο.
- Το 3ο βραβείο απέσπασε η ομάδα του Πανεπιστημίου Αιγαίου - Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων & Διατροφής, για το προϊόν MυροβλήΤeas, έναν καινοτόμο κύβο βιολογικών βοτάνων και μελιού, που διαλύεται εύκολα στο νερό για παραγωγή ροφήματος.
Τιμητική διάκριση για την «Καλύτερη Παρουσίαση» απονεμήθηκε στην ομάδα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης - Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων & Τεχνολογίας, για το προϊόν Softies Homestyle Snack, αλμυρά γεμιστά pillows χωρίς γλουτένη, με φυσικά αντιοξειδωτικά.
Τέλος, τιμητική διάκριση για το «Καλύτερο Πλάνο Μάρκετινγκ & Εμπορίας» απονεμήθηκε στην ομάδα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, για το προϊόν Feel Your Oats, βιολογικό vegan σνακ προζυμιού βρώμης, με φυτικές ίνες, β-γλυκάνη, χωρίς πρόσθετα σάκχαρα και συντηρητικά.
Κατά την τελετή βράβευσης, ο Ε. Καλούσης, Πρόεδρος του ΣΕΒΤ, τόνισε την ανάγκη προώθησης της Έρευνας & Καινοτομίας και της διασύνδεσης της Ακαδημαϊκής/Ερευνητικής Κοινότητας με τον παραγωγικό ιστό της χώρας, προκειμένου να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα της έρευνας και της γνώσης και δήλωσε: «Ο Διαγωνισμός ECOTROPHELIA αποτελεί μία ευκαιρία για τη νέα γενιά, να αναδείξει τις καινοτόμες ιδέες της και για την Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων να αξιοποιήσει αυτές τις ιδέες μελλοντικά».
Στη συνέχεια απηύθυνε χαιρετισμό ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων (υπεύθυνος για την Έρευνα & Καινοτομία), Χ. Δήμας, ο οποίος αναγνώρισε τη σπουδαιότητα του Διαγωνισμού και τόνισε ότι παρά τις δυσκολίες που επέφερε η πανδημία, η Πολιτεία έχει ως προτεραιότητά της την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης όλων των κλάδων, και των τροφίμων, μέσα από την έρευνα και την καινοτομία. Επίσης αναφέρθηκε στη νέα γενιά, η οποία αποδεικνύει ότι έχει ρεαλιστικές ιδέες και μπορεί να πετύχει στο πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί.
Η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών συνεχίζει σταθερά να αναδεικνύει και να αξιοποιεί τις καινοτόμες ιδέες της νέας γενιάς, που ξεχωρίζει.