Advertorial

Η Nestlé δεσμεύεται για ένα καλύτερο περιβαλλοντικά μέλλον

Η επένδυση 2 δις ελβετικών φράγκων, η αναζήτηση για τη συσκευασία του μέλλοντος και η συνεργασία με την Εναλεία

Νικολέττα Σταμάτη
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Οι δεσμεύσεις και οι μέχρι τώρα επιτυχίες της Nestlé για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της

Τα προϊόντα της Nestlé έφτασαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1899, ενώ το 1914 το πρώτο γραφείο της εταιρείας άνοιξε στην Ελλάδα, ώστε το 1973 να ιδρυθεί και επίσημα η Nestlé Ελλάς. Έκτοτε δεν έχει σταματήσει να προσφέρει μέσα από διάφορες δράσεις της, όπως το πρόγραμμα «Nestlé Παιδιά Όλο Υγεία», που φρόντισε για την διατροφική εκπαίδευση και την ενημέρωση για την ενυδάτωση, και την πρωτοβουλία «Nestlé needs YOUth», με συμβουλευτική καριέρας, αλλά και τη δέσμευση για 950 ευκαιρίες απασχόλησης νέων -673 προσλήψεις και 266 πρακτικές ασκήσεις έχουν ήδη πραγματοποιηθεί-.

Ήταν, λοιπόν, αναπόφευκτο ότι τώρα, με την έξαρση της κλιματικής κρίσης, η εταιρεία τόσο σε εγχώριο, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο θα αναλάμβανε δράση. Η αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης και η γενικότερη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος αποτελούν πλέον βασικό όραμα της Nestlé. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Nestlé Ελλάς, Νίκου Εμμανουηλίδη: «Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Nestlé και η βιωσιμότητα αποτελεί προτεραιότητά μας εδώ και χρόνια και είμαστε περήφανοι για όσα έχουμε πετύχει. Χρειάζεται όμως να κάνουμε ακόμα περισσότερα για να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής. Για αυτό και δουλεύουμε εντατικά για την επίτευξη σημαντικών στόχων που έχουμε θέσει και πιο συγκεκριμένα μηδενικές καθαρές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2050 και πλήρως ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες έως το 2025. Είμαστε αποφασισμένοι να εξετάσουμε κάθε επιλογή για την επίλυση αυτής της σύνθετης πρόκλησης, να αναπτύξουμε και να υιοθετήσουμε λύσεις που θα έχουν άμεσο αντίκτυπο».

Με άλλα λόγια, αυτή τη στιγμή η Nestlé δουλεύει για την εύρεση της συσκευασίας του μέλλοντος, ώστε να φτάσει την ανακυκλωσιμότητα που σήμερα έχουν οι συσκευασίες της στο 100%. Γι’ αυτό, εξάλλου, δημιουργήθηκε το Ινστιτούτο Επιστημών Συσκευασίας στην Ελβετία –το πρώτο στο είδος του στη βιομηχανία των τροφίμων-, με σκοπό την ανάπτυξη εναλλακτικών υλικών συσκευασίας.

Με τον ίδιο στόχο, η Nestle S.A. ανακοίνωσε πριν μερικές μέρες την επένδυση 2 δις ελβετικών φράγκων, αλλά και την μελλοντική δημιουργία ενός venture, με 250 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα να προορίζονται για επενδύσεις σε start-ups που θα ενισχύσουν τις περιβαλλοντικές δράσεις της Nestlé. Στην Ελλάδα, μάλιστα, αυτή τη στιγμή ετοιμάζεται συνεργασία της εταιρείας με start-up, ώστε να επιτευχθεί η παραγωγή ενέργειας από υπολείμματα καφέ στα Οινόφυτα.

Παράλληλα, η εταιρεία θέτει ακόμα μία δέσμευση στον εαυτό της: να μηδενίσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου της μέχρι το 2050. Αυτό ευελπιστεί να πετύχει με την επιτάχυνση της αναδιάρθρωσης της γραμμής παραγωγής με πιο σύγχρονα μηχανήματα, την κλιμάκωση των πρωτοβουλιών στη γεωργία για απορρόφηση περισσότερου άνθρακα και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από 100% ανανεώσιμες πηγές στα εργοστάσια, τις αποθήκες και τα γραφεία της.

Θα καταφέρει να φτάσει τους στόχους της; Οι πιθανότητες είναι με το μέρος της, αφού οι μέχρι τώρα δράσεις της έχουν φέρει απτά αποτελέσματα. Από το 2013 μέχρι σήμερα, η Nestlé κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 17.700 τόνους και να εξοικονομήσει 12.900 μεγαβατώρες ενέργειας, με τον πρώτο αριθμό να αντιστοιχεί στις ετήσιες εκπομπές 12.000 επιβατικών αυτοκινήτων και τον δεύτερο στην ετήσια κατανάλωση ενέργειας 3.400 νοικοκυριών. Συγχρόνως, μέσα στην τελευταία δεκαετία, εξοικονόμησε 58.000 κυβικά μέτρα νερού, την ποσότητα δηλαδή που μέσα σε έναν χρόνο καταναλώνουν 350 τετραμελής οικογένειες.

Το σημαντικότερο, όμως, επίτευγμα της Nestlé μπορούμε να πούμε ότι πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2019. Αυτή ήταν η χρονική στιγμή που έφτασε το 100% της εξάλειψης απορριμμάτων της σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων, μειώνοντας έτσι τα απορρίμματα που φτάνουν ετησίως σε αυτούς κατά 250 τόνους –αριθμός που ισοδυναμεί με τα απορρίμματα μιας πόλης στο μέγεθος της Λάρισας για μία μέρα-.

Πώς το κατάφερε αυτό; Με τη μείωση των υλικών συσκευασίας, όπως χαρτί, πλαστικό, μέταλλο και γυαλί, κατά 2.500 τόνους τα τελευταία 7 χρόνια, αλλά και με την προώθηση της ανακύκλωσης, ξεκινώντας με την εκπαίδευση σε αυτή των ανθρώπων της ίδιας της Nestlé. Συγκεκριμένα, η παραγωγή απορριμμάτων στις εγκαταστάσεις της μειώθηκε κατά 100 τόνους, χάρη στην αύξηση της ανακύκλωσης κατά 20% και την κομποστοποίηση του 100% του food waste και των οργανικών απορριμμάτων.

Η Nestlé, όμως, δεν επιδιώκει ένα καλύτερο περιβαλλοντικά αύριο μόνο μέσα από τις δικές της δράσεις, αλλά και με την στήριξη προγραμμάτων με παρόμοιο όραμα. Ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι και το «Mediterranean Cleanup», που αναπτύχθηκε από την Εναλεία. Η τελευταία αποτελεί την πρώτη σχολή επαγγελματικής αλιείας, που ήρθε να βάλει τους νέους στο επάγγελμα –ένα επάγγελμα με αρκετές θέσεις εργασίας-, διδάσκοντας τούς τεχνικές βιώσιμης αλιείας· πώς, δηλαδή, θα κερδίσουν περισσότερα χρήματα, ψαρεύοντας λιγότερα ψάρια.

Γρήγορα, όμως, η Εναλεία προχώρησε σε ένα ακόμα βήμα, την απομάκρυνση των θαλάσσιων απορριμμάτων, ιδιαίτερα στην περιοχή του Αργοσαρωνικού, με το «Mediterranean Cleanup». Το πρόγραμμα, το οποίο έχει βραβευτεί ως ένα από τα 5 καλύτερα περιβαλλοντικά προγράμματα της Ευρώπης από τα Ηνωμένα Έθνη, επιστρατεύει επαγγελματίες αλιείς και τα σκάφη τους, ώστε να συλλέγουν τα απορρίμματα που βγάζουν από τη θάλασσα όταν ψαρεύουν και να τα μεταφέρουν στην Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου και στο Λαύριο, σημεία όπου γίνεται η καταγραφή και η διαλογή τους και μετέπειτα η ανακύκλωση ή η μετατροπή μέρος αυτών σε νέα χρηστικά αντικείμενα.

Νίκος Εμμανουηλίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, Λευτέρης Αραπάκης, General Director & Co-founder της Εναλεία

Η Nestlé Ελλάς έρχεται να ενισχύσει το πρόγραμμα εντάσσοντας ακόμα περισσότερα σκάφη στην προσπάθεια καθαρισμού της Μεσογείου. Ο συνιδρυτής της Εναλεία, Λευτέρης Αραπάκης, σχολιάζει για τη συνεργασία με την εταιρεία: «Η συνεργασία μας με τη Nestlé προκύπτει από την κοινή επιδίωξη να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης με τρόπο ουσιαστικό, μέσω της πρόληψης και της κυκλικής οικονομίας. Η υποστήριξη και η τεχνογνωσία της Nestlé μας δίνει επιπλέον εφόδια στην προσπάθεια που κάνουμε για ένα βιώσιμο θαλάσσιο οικοσύστημα και μια Μεσόγειο χωρίς πλαστικό».


Sponsored by Nestlé.