Κοσμος

Η Κίνα κατηγορεί δυτικά brands για «επιβλαβή» παιδικά αγαθά

Τι προηγήθηκε - Ο «πόλεμος του βαμβακιού» κλιμακώνεται

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ένας άντρας επισκευάζει κατεστραμμένο λογότυπο μπροστά από το κατάστημα Burberry στη Σαγκάη της Κίνας, στις 26 Μαρτίου 2021.
Ένας άντρας επισκευάζει κατεστραμμένο λογότυπο μπροστά από το κατάστημα Burberry στη Σαγκάη της Κίνας, στις 26 Μαρτίου 2021. © EPA/ALEX PLAVEVSKI

Η Κίνα κατηγόρησε πολλές δυτικές μάρκες ενδυμάτων για πώληση αγαθών που θα μπορούσαν να είναι επιβλαβή για τα παιδιά

Η Κίνα κατηγόρησε πολλές δυτικές μάρκες ενδυμάτων για πώληση αγαθών που θα μπορούσαν να είναι επιβλαβή για τα παιδιά.

Μια προειδοποιητική ειδοποίηση στον ιστότοπο της τελωνειακής διοίκησης της χώρας ανέφερε 81 τέτοια προϊόντα που εισήχθησαν από εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Nike, H&M και Zara.

Η ανακοίνωση από τη Γενική Διοίκηση Τελωνείων της Κίνας περιελάμβανε αντικείμενα όπως παιδικά ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, οδοντόβουρτσες και παιδικά μπουκάλια που ελέγθηκαν από τον Ιούνιο του 2020 έως τον Μάιο του 2021.

Εννέα παρτίδες βαμβακερών φορεμάτων κοριτσιών H&M λέγεται, σύμφωνα με τις Αρχές της Κίνας, ότι περιέχουν «βαφές ή επιβλαβείς ουσίες [που] μπορούν να απορροφηθούν από το σώμα μέσω του δέρματος, του στόματος κ.λπ. και θέτουν σε κίνδυνο την υγεία».

Το ίδιο ζήτημα τέθηκε για τα παιδικά ρούχα που εισήχθησαν από τη Zara, μπλουζάκια Nike αγόρια και παρτίδες βαμβακερές πιτζάμες αγοριών Gap.

Η ανακοίνωση είναι το τελευταίο πλήγμα για δυτικές μάρκες ενδυμάτων που λειτουργούν στην Κίνα, οι οποίες έχουν στοχοποιηθεί, εν μέσω διεθνούς αντίδρασης, σχετικά με ισχυρισμούς ότι οι Ουιγούροι χρησιμοποιούνται για καταναγκαστική εργασία στην περιοχή Xinjiang, όπου παράγεται το 80% του ακατέργαστου κινεζικού βαμβακιού και το 20% της παγκόσμιας παραγωγής.

china-cotton.jpg
© Servais Mont/Getty Images / ideal image

Τα διαδικτυακά καταστήματα μάλιστα ορισμένωνδυτικών εταιρειών, έχουν αποκλειστεί και τα καταστήματά τους εξαφανίστηκαν από ορισμένους ψηφιακούς χάρτες.

Η H&M, η Zara, η Nike και η Gap δεν έχουν ακόμη απαντήσει σε αιτήματα σχολιασμού από το BBC.

Κίνα - Τι προηγήθηκε - Ο πόλεμος του βαμβακιού

Η Κίνα έβαλε στο στόχαστρο τις ξένες εταιρείες ήδη από τον Μάρτιο, καθώς αυξήθηκαν οι διεθνείς αντιδράσεις - καταγγελίες, για κακοποιητικές συνθήκες εργασίας των Ουιγούρων εργατών, στην περιοχή Xinjiang. Η μουσουλμανική μειονότητα των Ουιγούρων,  που κατοικεί στην περιοχή Xinjiang, έχει γίνει αντικείμενο της συστηματικής καταστολής του Πεκίνου, σύμφωνα με τα συγκλίνοντα στοιχεία οργανώσεων για την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που αρνούνται οι κινεζικές αρχές.

Κατάλυμα εργατών στις φυτείες βαμβακιού στην Xinjiang της Κίνας
© China Photos/Getty Images / ideal image

Η πρώτη εταιρεία που δέχτηκε τον Μάρτιο τα πυρά του Πεκίνου ήταν η H&M, η οποία με δελτίο Τύπου, εξέφρασε τις ανησυχίες της για αναφορές περί καταναγκαστικής εργασίας. Στη συνέχεια Βρετανία, οι ΗΠΑ, η ΕΕ και ο Καναδάς επέβαλαν συντονισμένες κυρώσεις σε αξιωματούχους της Xinjiang, κάνοντας λόγο για καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Σε απάντηση αυτών, έγινε έκκληση από τα κινεζικά ΜΜΕ για μποϊκοτάζ εταιρειών όπως η Hennes & Mauritz, η Nike, η Adidas, η Burberry, η Uniqlo και η Zara.

Παράλληλα, κινέζοι ηθοποιοί, τραγουδιστές ανακοίνωσαν ότι σταματούν να είναι πρεσβευτές προβολής αυτών των δυτικών ομίλων στην Κίνα. «Αν είσαι μια δυτική φίρμα με πολιτική δέσμευση και αποφασίσεις να κάνει πίσω, χάνεις κάθε αξιοπιστία. Και αν παραμείνεις στις θέσεις σου, αποκόβεσαι από την κινεζική αγορά που είναι ο πνεύμονας της παγκόσμιας οικονομίας», είπε ο Ερίκ Μπριόν.

Τέλος, η Κίνα απαιτεί από τις μεγάλες φίρμες να αποκηρύξουν την υπόθεση των Ουιγούρων, βάζοντά τες στο δίλημμα: πώς να ικανοποιήσουν σε θέματα ηθικής δυτικούς καταναλωτές, χωρίς να κλείσουν την πόρτα στην δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.

Με πληροφορίες από το BBC

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ