Δοκιμια
Η αποφασιστική στιγμή: λόγος για τη φωτογραφία
Παραμένει για πάμπολλους ο σημαντικότερος φωτογράφος που υπήρξε. Αλλά του άρεσε να απεκδύεται το αξίωμα. «Η μηχανή έβγαλε την εικόνα», χαριτολογούσε, «όχι εγώ». Συνέλαβε τον Μάη του ’68, την Κούβα του ’63, την Κίνα του Μάο. Έζησε την ατομική εποχή, την κατάκτηση του διαστήματος, την εφεύρεση της τηλεόρασης. Φωτογράφισε καλλιτέχνες, λογοτέχνες, φιλοσόφους, πολιτικούς. Κατέθεσε επίσης ένα από τα σημαντικότερα δοκίμια που γράφτηκαν ποτέ για τη φωτογραφία, το οποίο κυκλοφορεί στη σειρά του «Άτακτου Λαγού» της Άγρας.
Μτφ. Σοφία Διονυσοπούλου