Θεοφανία Ανδρονίκου-Βασιλάκη, υπάρχουν «Άσπιλοι ένοχοι»;
«Άνθρωποι φαινομενικά άσπιλοι στο παρασκήνιο κινούν τα νήματα και κάνουν … εγκλήματα».
Συνέντευξη με τη συγγραφέα Θεοφανία Ανδρονίκου-Βασιλάκη με αφορμή το νέο της αστυνομικό μυθιστόρημα «Άσπιλοι Ένοχοι» (Εκδ. Χάρτινη Πόλη).
Η Θεοφανία Ανδρονίκου-Βασιλάκη (ψευδώνυμο) εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά, εφημερίδες και ιστοσελίδες στον χώρο του καλλιτεχνικού και τηλεοπτικού ρεπορτάζ. Επίσης, έχει ασχοληθεί με την τηλεόραση, συμμετέχοντας ως κειμενογράφος και σεναριογράφος σε επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές. Τώρα, μετά τα μυθιστορήματα «Η διαθήκη του Ζάνα», «Υπηρέτρια της Δούκισσας» και «Ζακίνθη - Στο Άβατο του Κόντε», όλα από τις Εκδόσεις Χάρτινη Πόλη, επιστρέφει με ένα καθαρόαιμο αστυνομικό μυθιστόρημα, το «Άσπιλοι Ένοχοι», με ήρωες απλούς καθημερινούς ανθρώπους που ζουν στην Ελλάδα του σήμερα. Μια μυστηριώδης εξαφάνιση, έρωτας και πάθη, δίψα για εκδίκηση οδηγεί τους πρωταγωνιστές στα άκρα. Το σκηνικό στήνεται σε μια μικρή επαρχιακή πόλη, όπου μια 35χρονη γυναίκα, μητέρα ενός παιδιού, εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Κανένα ίχνος, καμία ένδειξη, κανένα τηλεφώνημα για λύτρα, πουθενά το πτώμα της. Παρά τις έρευνες της τοπικής αστυνομίας, στέκεται αδύνατο να βρεθεί, νεκρή ή ζωντανή. Ο Μάξιμος Βαγενάς, ένας από τους πιο έμπειρους και καταξιωμένους αξιωματικούς του Τμήματος Εγκλημάτων Kατά Ζωής, αναλαμβάνει κάπως απρόθυμα να ρίξει φως στο μυστήριο της εξαφάνισης, ενώ παλεύει με τους δικούς του δαίμονες. Τίποτα και κανείς, όμως, δεν τον είχε προετοιμάσει για ό,τι θ’ ακολουθήσει. Η εξαφάνιση της γυναίκας μοιάζει να είναι μόνο η κορυφή στο παγόβουνο μιας σειράς ακούσιων και εκούσιων εγκλημάτων. Ποιος είναι αθώος και ποιος ένοχος;
Κυρία Ανδρονίκου-Βασιλάκη, μετά τα μυθιστορήματά σας «Η διαθήκη του Ζάνα», «Υπηρέτρια της Δούκισσας» και «Ζακίνθη - Στο Άβατο του Κόντε» έρχονται οι «Άσπιλοι Ένοχοι», από τις Εκδόσεις Χάρτινη Πόλη όλα. Αν και οι αναγνώστες αρχικά σας γνώρισαν από το χιουμοριστικό είδος γραφής, αυτή η τετραλογία αλλάζει τα δεδομένα. Μιλήστε μας για την πρώτη σας συγγραφική εποχή και τη μεταστροφή σας προς το ιστορικό, αλλά και το αστυνομικό στυλ.
Ο λόγος που αλλάζω συγγραφικά είδη είναι η δική μου ανάγκη να μη βαρεθώ κολλώντας σε ένα μοτίβο. Έχω γράψει χιουμοριστικά, μεταφυσικό, ιστορικά, περιπέτεια και τώρα αστυνομικό.
Πόσα βιβλία έχετε κυκλοφορήσει ως τώρα και πώς θα περιγράφατε τη συγγραφική σας πορεία; Μεγαλώνοντας εξελίσσονται και οι συγγραφικές αναζητήσεις;
Βρίσκομαι στο όγδοο και έχω ξεκινήσει το ένατο. Ναι, νομίζω πως μεγαλώνοντας ωριμάζουν και οι αναζητήσεις μου μέσα από αυτά που έχω να πω στα βιβλία μου. Τελευταία καταπιάνομαι με τις κοινωνικές παθογένειες.
Από πού αντλήσατε την έμπνευσή σας για το νέο σας βιβλίο «Άσπιλοι ένοχοι»; Θα θέλαμε να μας αναλύσετε με τον δικό σας συλλογισμό την επιλογή του τίτλου.
Ο τίτλος λέει αυτό που όλοι ξέρουμε και αντιμετωπίζουμε στον περίγυρο μας. Άνθρωποι φαινομενικά άσπιλοι οι οποίοι στο παρασκήνιο κινούν τα νήματα και κάνουν … εγκλήματα.
Μυθιστόρημα αστυνομικό-μυστηρίου, με ανθρώπινες σχέσεις πλούσιες σε ιδιαιτερότητες, αποτελεί ένα είδος γραφής πιο απαιτητικό από το ύφος των βιβλίων –κωμικό, κοινωνικό- που μας είχατε συστηθεί αρχικά; Οι ήρωές σας τι καλούνται να προκαλέσουν στον αναγνώστη αυτήν τη φορά;
Να τον προβληματίσουν ως προς τα εγκλήματα που γίνονται στο ανθρώπινο είδος εδώ και αιώνες. Τα «πρέπει» της κοινωνίας, της εκκλησίας, της οικογένειας που οδηγούν σε εγκληματική καταπίεση της ανθρώπινης ελευθερίας.
Πιστεύω πως αν οι γυναίκες ήμασταν ενωμένες θα είχαμε κατακτήσει τον κόσμο. Το φύλο μας είναι αρκούντως αδικημένο ανά τους αιώνες και έχουμε εμείς οι ίδιες ευθύνη γι’ αυτό.
Ποια είναι η άποψή σας για τη σημερινή ελληνική λογοτεχνία; Υπάρχει ποιότητα στη γραφή ή εγκαταλείπονται σχεδόν όλα στον βωμό των πωλήσεων;
Έχω ξανά πει πως αν κάποιος γράφει ένα βιβλίο και με αυτό ταυτιστεί έστω και ένας αναγνώστης, τότε η ποιότητα είναι αυταπόδεικτη. Κανείς δεν μπορεί να ορίσει την ποιότητα ενός πονήματος που κάποιος έδωσε την ψυχή του για να το γράψει.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Συνέντευξη με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη με αφορμή την αυτοβιογραφία του «Στον ίδιο δρόμο»
Η σημασία αυτού του συστήματος ανισότητας, η καταχρηστική χρήση του όρου και το ζοφερό μας μέλλον
Ξεφυλλίζουμε νέα βιβλία και προτείνουμε ιδέες και τίτλους για τις γιορτές των Χριστουγέννων
Οι δυσκολίες μιας οικογένειας μεταναστών στην Αμερική, ένας ύμνος στην αγάπη
Τα λόγια τα λέμε, αλλά πόσες φορές τα εννοούμε; Πολλές φορές άλλα σκεφτόμαστε, άλλα θέλουμε, άλλα λέμε κι άλλα κάνουμε
Ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Μάριος Μάζαρης εξηγεί γιατί είναι σημαντικό να διαβάζουμε βιβλία στα παιδιά μας
Στο «Θέλω» της Τζίλιαν Άντερσον θα βρείτε μερικές από τις απαντήσεις
Η συγγραφή στο εξωτερικό είναι επάγγελμα και όχι πάρεργο
Ο συγγραφέας μάς εξηγεί όσα χρειάζεται να ξέρουμε για το νέο βιβλίο του «Πάντα η Αλεξάνδρεια», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
«Οι βιβλιοπώλες σώζουν ζωές. Τελεία και παύλα», δήλωσε μέσω του εκδότη του
Το τελευταίο της βιβλίο, που το υλικό του το δούλευε καθ’ ομολογίαν της για δέκα χρόνια, επιχειρεί ένα είδος λογοτεχνικής ταχυδακτυλουργίας
Κάτι μικρό, αλλά πανέμορφο, πριν τη νέα του ταινία Bugonia
Το Men in Love ξαναπιάνει την ιστορία της διαβόητης παρέας αμέσως μετά το τέλος του καλτ βιβλίου του 1993
O 76χρονος Αμερικανός συγγραφέας έχει αφήσει τη σειρά βιβλίων ημιτελή από το 2011
Μια συζήτηση για το βιβλίο του «Μύθοι, παρεξηγήσεις και άβολες αλήθειες της Ελληνικής Ιστορίας» (εκδόσεις Κέδρος)
Αποσπάσματα από το βιβλίο Έρωτας και Ασθένεια του David Morris
Σε μια περίοδο όπου η Γερμανία και η ΕΕ χρειάζονταν διαχειριστές, όχι ηγέτες, η κ. Μέρκελ ήταν ό,τι έπρεπε
Η ελληνική κρίση καταλαμβάνει 37 μόνο σελίδες από τις 730 των απομνημονευμάτων της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.