Η «Ανώνυμη #52» παίζει αμείλικτα με το μυαλό και την ψυχή σου
Το νέο καθηλωτικό θρίλερ των Σάρα Πεκάνεν και Γκριρ Χέντρικς δεν σου επιτρέπει να πάρεις ανάσα (εκδ. Κλειδάριθμος)
Ανώνυμη #52: Η Κέλλη Κρητικού διαβάζει το νέο μυθιστόρημα των Σάρα Πεκάνεν και Γκριρ Χέντρικς (εκδ. Κλειδάριθμος)
Η Σάρα Πεκάνεν και η Γκριρ Χέντρικς έγιναν γνωστές στο ευρύ κοινό με το πρώτο τους κοινό μυθιστόρημα «Η σύζυγος ανάμεσά μας», αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις και δημιουργώντας τεράστιες προσδοκίες για το επόμενο θρίλερ τους. Η «Ανώνυμη #52» (εκδ. Κλειδάριθμος) ήρθε για να πιστοποιήσει πως το συγγραφικό αυτό δίδυμο ξέρει πολύ καλά πώς να διαχειρίζεται τις ψυχοσυνθέσεις των ηρώων του με άξονα τις πιο ευφάνταστες ανατροπές, να χειραγωγεί με μαεστρία την αγωνία σου, να παίζει μαζί σου το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι και να σε στήνει απέναντι στην αλήθεια τη στιγμή ακριβώς που νομίζεις πως όλα έχουν τελειώσει.
Η Τζέσικα είναι είκοσι οκτώ ετών, ζει στο Μανχάταν και εργάζεται ως μακιγιέζ για να βοηθήσει την οικογένειά της, καθώς αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες κυρίως λόγω της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η μικρότερη αδερφή της Μπέκι. Τα όνειρά της έχουν μπει σε δεύτερη μοίρα, αν και δεν αποκαλύπτει στους δικούς της πως δουλεύει σκληρά για να εξασφαλίσουν εκείνοι τα προς το ζην. Όταν λοιπόν, σε ένα ραντεβού με μια πελάτισσα, μαθαίνει πως μπορεί να συμμετάσχει σε μια έρευνα περί ηθικής και να κερδίσει γρήγορα και πολλά χρήματα, αποφασίζει να ρισκάρει. Στην αρχή όλα βαίνουν καλώς και οι ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσει δεν της δημιουργούν ιδιαίτερα προβλήματα. Γνωρίζει την υπεύθυνη του προγράμματος, τη γοητευτική και μυστηριώδη Δρα Σιλντς, και μια πιο στενή σχέση εμπιστοσύνης αρχίζει να χτίζεται. Το κοινό ενοχικό τους παρελθόν της φέρνει ακόμα πιο κοντά, αν και προέρχονται από δυο εντελώς διαφορετικούς κόσμους. Οι απαιτήσεις της καθηγήτριας αρχίζουν σιγά σιγά να ξεφεύγουν από τα στενά πλαίσια της έρευνας αλλά η Τζέσικα δεν διστάζει να ακολουθήσει τις επιταγές της καθώς το οικονομικό δέλεαρ είναι τεράστιο. Σύντομα όμως αντιλαμβάνεται πως έχει βρεθεί εγκλωβισμένη σε έναν δαιδαλώδη λαβύρινθο και πως τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται. Ο Μινώταυρος παραμονεύει σε κάθε στροφή αλλά υπάρχει κάποιος που φαίνεται διατεθειμένος να της προσφέρει τον μίτο της Αριάδνης. Να τον εμπιστευτεί; Ή μήπως και αυτός είναι ένα ψέμα;
Σφιχτή πλοκή, καταιγιστικός ρυθμός, τρία μέρη και εξήντα οκτώ σύντομα κεφάλαια σαν σκηνές ταινίας, λιτές περιγραφές και κυρίως απίστευτες εναλλαγές στην ψυχοσύνθεση των ηρωίδων και στο πως αποκρυπτογραφούν κάθε κίνηση η μία της άλλης, δημιουργούν μια ομιχλώδη ατμόσφαιρα, εξάπτουν τη φαντασία σου, βάζουν φωτιά σε σενάρια και υποθέσεις και δημιουργούν μια διαβολική ιστορία. Μια ιστορία που μόνο δύο διαταραγμένα γυναικεία μυαλά θα μπορούσαν να υφάνουν.
Οι ευφυείς εναλλαγές στην αφήγηση, πραγματικά απογειώνουν την αδρεναλίνη σου και φανερώνουν τις ηθικές αντιστάσεις της κάθε πρωταγωνίστριας. Η Τζέσικα αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο, ενώ η δρα Σιλντς απευθύνεται σε δεύτερο ενικό, στο υποκείμενο με το νούμερο 52. Η εξιστόρηση των γεγονότων γίνεται εναλλάξ και αυτή η διαστροφική παρουσίαση της κάθε πλευράς, ερεθίζουν την περιέργειά σου και δεν σου επιτρέπουν να σταματήσεις. Κάθε σελίδα είναι και μια νέα αποκάλυψη, είναι άλλο ένα βήμα στην άβυσσο της παράνοιας των ηρωίδων, είναι άλλη μία πινελιά στον καμβά της παραφροσύνης που μοιράζονται. Τα γεγονότα είναι αμείλικτα, δεν σε λυπούνται. Έρχονται χωρίς να το περιμένεις και σε αφήνουν άφωνο.
Σασπένς, ένταση, καλοδουλεμένα ψυχολογικά προφίλ, δυνατές ανατροπές, κινηματογραφικός ρυθμός και ηθικά διλήμματα που σκανδαλίζουν το μυαλό και την ψυχή, και βοηθούν τα δάχτυλά σου να γυρίζει τις σελίδες χωρίς ανάσα. Γιατί είναι εύκολο να κρίνεις τις επιλογές των άλλων. Άλλα η «Ανώνυμη #52» σε διαβεβαιώνει πως όλοι έχουμε λόγους για ό,τι κάνουμε, ακόμα κι αν αυτοί είναι τόσο βαθιά θαμμένοι ώστε να μην τους αναγνωρίζουμε ούτε εμείς οι ίδιοι.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δυσκολίες μιας οικογένειας μεταναστών στην Αμερική, ένας ύμνος στην αγάπη
Τα λόγια τα λέμε, αλλά πόσες φορές τα εννοούμε; Πολλές φορές άλλα σκεφτόμαστε, άλλα θέλουμε, άλλα λέμε κι άλλα κάνουμε
Ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Μάριος Μάζαρης εξηγεί γιατί είναι σημαντικό να διαβάζουμε βιβλία στα παιδιά μας
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Συνέντευξη με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη με αφορμή την αυτοβιογραφία του «Στον ίδιο δρόμο»
Στο «Θέλω» της Τζίλιαν Άντερσον θα βρείτε μερικές από τις απαντήσεις
Η συγγραφή στο εξωτερικό είναι επάγγελμα και όχι πάρεργο
Ο συγγραφέας μάς εξηγεί όσα χρειάζεται να ξέρουμε για το νέο βιβλίο του «Πάντα η Αλεξάνδρεια», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
«Οι βιβλιοπώλες σώζουν ζωές. Τελεία και παύλα», δήλωσε μέσω του εκδότη του
Το τελευταίο της βιβλίο, που το υλικό του το δούλευε καθ’ ομολογίαν της για δέκα χρόνια, επιχειρεί ένα είδος λογοτεχνικής ταχυδακτυλουργίας
Κάτι μικρό, αλλά πανέμορφο, πριν τη νέα του ταινία Bugonia
Το Men in Love ξαναπιάνει την ιστορία της διαβόητης παρέας αμέσως μετά το τέλος του καλτ βιβλίου του 1993
O 76χρονος Αμερικανός συγγραφέας έχει αφήσει τη σειρά βιβλίων ημιτελή από το 2011
Μια συζήτηση για το βιβλίο του «Μύθοι, παρεξηγήσεις και άβολες αλήθειες της Ελληνικής Ιστορίας» (εκδόσεις Κέδρος)
Αποσπάσματα από το βιβλίο Έρωτας και Ασθένεια του David Morris
Σε μια περίοδο όπου η Γερμανία και η ΕΕ χρειάζονταν διαχειριστές, όχι ηγέτες, η κ. Μέρκελ ήταν ό,τι έπρεπε
Η ελληνική κρίση καταλαμβάνει 37 μόνο σελίδες από τις 730 των απομνημονευμάτων της
Η Ιστορία, το βίωμα, τα ντοκουμέντα, οι μαρτυρίες συμπορεύονται με τη μυθοπλασία
Η χαρισματική αφήγηση του Morris, μέσα από σημαντικές πηγές και σπουδαίο documentation
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.