- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ο Γιώργος Κουμεντάκης μιλά στον Δημήτρη Μαστρογιαννίτη για το μέλλον της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Αναθέτοντάς του η Εθνική Λυρική Σκηνή να γράψει τη μουσική για την όπερα «Φόνισσα» μας δείχνει ένα δείγμα γραφής για το μέλλον της. Γιατί πρόκειται για έναν από τους συνθέτες που η μουσική του είναι πλούσια σε αναζήτηση νέων κατευθύνσεων.
«Είναι προφανές ότι στην εποχή της πνευματικής και πολιτιστικής λιτότητας αισθάνομαι τυχερός που η Εθνική Λυρική Σκηνή μού ανέθεσε και παρουσιάζει τη “Φόνισσα”. Η ελληνική όπερα ήταν πάντα στο περιθώριο του ενδιαφέροντος και εθεωρείτο ο φτωχός συγγενής του ευρωπαϊκού λυρικού θεάτρου. Μάλιστα μετά τη μεταπολιτευτική “επιστροφή στις ρίζες”, αν εξαιρέσεις τους φανατικούς οπαδούς, ένα κατεξοχήν λαϊκό είδος όπως η όπερα λοιδορήθηκε ως ξενόφερτο.
Μιλάμε για το πιο σύνθετο και ολοκληρωμένο είδος του παγκόσμιου πολιτισμού που η δύναμή του αντλείται από τη συνύπαρξη λόγου, ποίησης, μουσικής, εικαστικών, χορού, τεχνολογίας κ.ά. Είδος με τεράστιο κοινωνικό και πολιτικό εκτόπισμα που παραμένει ζωντανό και συνεχώς ανανεούμενο.
Για την Εθνική Λυρική Σκηνή η συστηματική δουλειά του Μύρωνα Μιχαηλίδη και η καινούργια στέγη του Ιδρύματος Νιάρχος ανοίγουν το δρόμο μιας ευρωπαϊκής εστίας πολιτισμού που θα μπορούσαν να θέσουν την Αθήνα ισάξιο συνομιλητή των σπουδαίων λυρικών θεάτρων του κόσμου. Αυτό όμως δεν μπορεί να συμβεί ερήμην της ελληνικής δημιουργίας γιατί χωρίς νέα ελληνική μουσική και χωρίς Έλληνες συνθέτες η ελληνική μουσική σκηνή θα είναι ελλιπής και προσκολλημένη στο παρελθόν. Είμαστε μια χώρα στην περιφέρεια της δυτικού μουσικού πολιτισμού, αλλά με τεράστιο δυναμικό που ποτέ δεν αξιοποιήθηκε σωστά. Μήπως ήρθε η ώρα;»
© Βαγγέλης Κύρης
Φωτό: Στις 18/7 η ΕΛΣ έφερε στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου 2.000, με την «Μαντάμ Μπατερφλάι»
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πόση βία κρύβουν οι σχολικές τάξεις; Μπορούμε να διδάξουμε με τη βία; Γιατί είναι σημαντικό να δουν εκπαιδευτικοί και μαθητές την παράσταση «Η Μέρα της Φούστας»;
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα πολλά υποσχόμενο ταξίδι, ένα κλασικό έργο σε 2 εκδοχές, ένας ονειροπόλος και ένα αφιέρωμα στη γιαγιά
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.