- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Διαμάχη του Σωματείου Εργαζομένων του Εθνικού με τη Διοίκηση του Θεάτρου
Για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας
Πινγκ πονγκ ανακοινώσεων από το Σωματείο Εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου και από τη Διοίκηση και τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Θεάτρου με φόντο τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Το Σωματείο επιρρίπτει ευθύνες για την καθυστέρηση της υπογραφής στη Διοίκηση και την Καλλιτεχνική Διεύθυνση, με τον Πρόεδρο του ΔΣ Θανάση Παπαγεωργίου και τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή Στάθη Λιβαθινό να ανταπαντούν πως οι προτάσεις τους για τη Σύβαση «έχουν δοθεί στο ΣΕΕΘ από τον Ιούνιο του 2016 και το ΣΕΕΘ απάντησε 5 μήνες αργότερα, το Δεκέμβριο».
Η ανακοίνωση του Σωματείου:
Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που ξεκίνησε η διαπραγμάτευση για τη σύναψη Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στο Εθνικό Θέατρο.
Ένας χρόνος που επανερχόμαστε στα ιδία θέματα χωρίς να καταλήγουμε.
Ένας χρόνος που κάθε φορά πρέπει να χρονοτριβούμε ανάμεσα σε διαδικασίες που πρέπει να εγκριθούν είτε από το ΔΣ είτε από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή.
Η θέση μας είναι ξεκάθαρη:
Διεκδικούμε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στο πλαίσιο της προηγούμενης, με παράλληλη προώθηση των ζητημάτων πλήρους εξομοίωσης με το ενιαίο μισθολόγιο, να ισχύσει δηλαδή η υπουργική απόφαση για το ανθυγιεινό επίδομα, να ολοκληρωθεί η διαδικασία για το επίδομα ευθύνης και να προωθηθούν οι απαραίτητες ενέργειες για την τροποποίηση και την εφαρμογή του Εσωτερικού Κανονισμού όπως επίσης και του Οργανογράμματος.
Παράλληλα έχουμε εκφράσει την αντίθεση μας στo σχεδιασμό Outsourcing (εξωτερική ανάθεση - εργολαβοποίηση) των υπηρεσιών του τμήματος των εργατών και την ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας.
Να δοθεί έμφαση στην απαλοιφή των δυσλειτουργιών του οργανισμού και των υπερβολικών καθυστερήσεων στις λήψεις αποφάσεων.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η ράμπα αναπήρων στην Πειραματική Σκηνή, το σύστημα μηχανοργάνωσης, η απροθυμία της διοίκησης για την ολοκληρωμένη υλοποίηση σχεδίου για θέματα υγείας και ασφάλειας, η καταβολή των εκτός έδρας για τους συναδέλφους που μετακινήθηκαν την θερινή περίοδο 2016 κ.α.
Για τους παραπάνω λόγους δηλώνουμε την πρόθεση μας να προχωρήσουμε σε στάση εργασίας 12:00 - 16:00 και 19:00 – 23:00 την Πέμπτη 27/4/2017.
Η ανακοίνωση του Προέδρου του ΔΣ και του Καλλιτεχνικού Διευθυντή:
Με λύπη μας παρατηρούμε ότι η πρόσφατη ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου (ΣΕΕΘ) δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις θέτοντας την εργασιακή ειρήνη στο Εθνικό Θέατρο σε κίνδυνο.
Η όποια καθυστέρηση στη διαπραγμάτευση για τη νέα Συλλογική Σύμβαση δεν βαρύνει τη Διοίκηση, όταν οι προτάσεις της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης έχουν δοθεί στο ΣΕΕΘ από τον Ιούνιο του 2016 και το ΣΕΕΘ απάντησε 5 μήνες αργότερα, το Δεκέμβριο. Οι διαπραγματεύσεις έκτοτε συνεχίζονται με καλή πίστη, πιστεύουμε, προς το κοινό όφελος. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι καθ’ όλο αυτό το διάστημα υπάρχει Συλλογική Σύμβαση σε ισχύ.
Σχετικά με τις αλλαγές στον Εσωτερικό Κανονισμό και το Οργανόγραμμα, τόσο το ΔΣ όσο και η Καλλιτεχνική Διεύθυνση έχουν τοποθετηθεί για την ανάγκη εκσυγχρονισμού τους, διότι δεν αφορά μόνον στα επιδόματα αλλά και σε σημαντικές αλλαγές που αφορούν στο καλλιτεχνικό έργο και την ευόδωση των σκοπών του Θεάτρου. Η Καλλιτεχνική Διεύθυνση εργάζεται για αυτό το σκοπό, πλην όμως οφείλει σύμφωνα με το νόμο, να συνεργαστεί με τον επερχόμενο Διοικητικό Διευθυντή του οποίου οι προτάσεις πρέπει να ληφθούν υπόψη. Η τροποποίηση τους αποτελεί ζήτημα για περισσότερο από 10 χρόνια τώρα, ενώ θυμίζουμε ότι η Καλλιτεχνική Διεύθυνση ξεκίνησε τη θητεία της επισήμως μόλις πέρσι τον Απρίλιο. Αξιοπερίεργο είναι δε, ότι τη Μεγάλη Εβδομάδα στην τελευταία συνάντηση της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης με το ΣΕΕΘ για τη Συλλογική Σύμβαση, το ΣΕΕΘ απέρριψε την πρόταση της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης για δημιουργία κοινής ομάδας εργασίας ώστε να συζητηθούν τα θέματα του Εσωτερικού Κανονισμού και Οργανογράμματος που σχετίζονται με τους εργαζόμενους στο Θέατρο.
Αναφορικά με τα επιδόματα ανθυγιεινής εργασίας, γνωρίζουμε όλοι πως χορηγούνται βάσει των νόμων του κράτους, δεν βρίσκονται στην ευχέρεια της Διοίκησης και δεν αποτελούν ζήτημα της Συλλογικής Σύμβασης. Για το θέμα αυτό ήδη υπάρχει σχετική επίσημη αλληλογραφία του Θεάτρου με τις αρμόδιες αρχές, πλην όμως ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής σε συνεννόηση με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και την Εθνική Λυρική Σκηνή θα συμβάλλει όπως δήλωσε και εγγράφως στο σχέδιο της ΣΣΕ για την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης που θα αναγνωρίζει τη χορήγηση των επιδομάτων αυτών.
Σχετικά με τα ζητήματα Υγείας και Ασφάλειας, η Διοίκηση και η Καλλιτεχνική Διεύθυνση εξαρχής και επανειλημμένως έχουν δείξει και αποδείξει την πρόθεση τους. Έχουν δοθεί σαφείς εντολές ώστε να τηρούνται οι προϋποθέσεις και οι όροι ασφαλείας όπως υποδεικνύονται από τον Σύμβουλο Ασφαλείας, ενώ συνεργάζεται και με την Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας των εργαζομένων. Πρόσφατα διοργανώθηκε σεμινάριο για τους Προϊσταμένους τομέων, με υποχρεωτική παρουσία. Επίσης, το Εθνικό Θέατρο είναι ήδη στη διαδικασία ανανέωσης βασικού εξοπλισμού, όπως οι σκαλωσιές για τεχνικές εργασίες στις σκηνές, μια εκ των οποίων αποτελεί προϊόν χορηγίας.
Σχετικά με το αναβατόριο αναπήρων στην Πειραματική Σκηνή υπάρχει πράγματι τεχνικό πρόβλημα και γι’ αυτό είμαστε στη διαδικασία αντικατάστασής του με την υπογραφή σύμβασης με τον προμηθευτή μέσα στην εβδομάδα, ώστε να γίνει η παραγγελία του νέου μηχανήματος.
Τέλος, σχετικά με την καταβολή των εκτός έδρας αποζημιώσεων συγκεκριμένων εργαζόμενων για τη θερινή περιοδεία 2016, έγινε κανονικά το περασμένο καλοκαίρι, αλλά τελικώς παρακρατήθηκε από τον μισθό τους φέτος το Φεβρουάριο το ποσό που αφορούσε στη διαμονή τους. Αυτό συνέβη γιατί σε αντίθεση με όλους τους συναδέλφους τους, εκείνοι ουδέποτε κατέβαλαν τα αντίστοιχα παραστατικά από τα ξενοδοχεία, ούτε μετά και την ενημέρωση για τελευταία προθεσμία τον Νοέμβριο με σαφή προειδοποίηση ότι αλλιώς θα παρακρατηθούν.
Στις κρίσιμες εποχές που διανύουμε το ΔΣ και η Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου, έχοντας παραμερίσει τις όποιες διαφωνίες είχαν στο παρελθόν, είναι πλέον ενωμένοι και αποφασισμένοι να επιμείνουν αταλάντευτοι στην προσπάθεια τους για το καλό του οργανισμού. Η Διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου μέσα στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες της χώρας, πασχίζει πραγματικά για τη διατήρηση της ευρωστίας του οργανισμού, προσφέροντας πλούσιο και ποιοτικό καλλιτεχνικό έργο σε προσιτές τιμές εισιτηρίων, χωρίς να μειώσει ούτε μία θέση εργασίας, ενώ παράλληλα κρατώντας ευήκοα ώτα στα προβλήματα των εργαζομένων, προσπαθεί να βελτιώσει τις δυσλειτουργίες και να εκσυγχρονίσει το Εθνικό Θέατρο.
Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όλοι στην καθημερινότητα μας σε έναν οργανισμό δημοσίου χαρακτήρα όπως είναι το Εθνικό Θέατρο, αδυνατούμε να αντιληφθούμε ποια επιτακτική ανάγκη οδηγεί το ΣΕΕΘ να προσκαλεί τους εργαζόμενους σε στάση εργασίας την προσεχή Πέμπτη, πλήττοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο, μεταξύ άλλων, την πρεμιέρα ενός νέου έργου στην Κεντρική Σκηνή, αλλά και την παρουσίαση των έργων νέων θεατρικών ομάδων που φιλοξενούνται στην Πειραματική Σκηνή στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «7 χρόνια φαγούρα - Ο έρωτας στον καιρό των μνημονίων».
Επιμένουμε να πιστεύουμε ότι η καλή πίστη, η καλή διάθεση και ο διάλογος είναι οι τρόποι για να πορευτούμε προς την βελτίωση και την επιτυχία και ελπίζουμε ότι οι εργασιακές σχέσεις στο Εθνικό Θέατρο θα συνεχίσουν να ενδυναμώνονται από τον αμοιβαίο σεβασμό, τη διαφάνεια και τον καθαρό λόγο.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής
Θανάσης Παπαγεωργίου Στάθης Λιβαθινός
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.