- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ένα (επιτυχημένο) ελεύθερο ζευγάρι
Το έργο των Ντάριο Φο-Φράνκα Ράμε συνεχίζει για 3η χρονιά στο Τσάι στη Σαχάρα. Ζητήσαμε από το σκηνοθέτη της Αλέξανδρο Λιακόπουλο να εξηγήσει την επιτυχία
Είναι ένα έργο της δεκαετίας του ’80. Μπορεί να μιλήσει και στο σήμερα;
Σαφώς και μπορεί, γιατί οι ανθρώπινες σχέσεις υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα στην επικαιρότητα. Η ζήλια, το παράπονο, η συζυγική απιστία αλλά και ο έρωτας, η αγάπη, η συνήθεια ενός ζευγαριού παραμένουν διαχρονικά.
Το έχετε φέρει στα καθ’ ημάς; Ή οι ήρωες παραμένουν Ιταλοί;
Η ηρωίδα παραμένει Ιταλίδα και ο σύζυγος μετατράπηκε σε Κρητικό. Νομίζω ότι αυτή η ιδιαιτερότητα έδωσε πολύ ενδιαφέρον στην παράσταση, χωρίς να αλλοιώσει τα στοιχεία της κωμωδίας των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε.
Είναι από τα λίγα έργα που έχουν κορύφωση από την αρχή. Πώς το αντιμετωπίζει αυτό ο θεατής;
Νομίζω ξαφνιάζεται. Σαν να του άνοιξαν ξαφνικά μια πόρτα και τον έσπρωξαν μέσα. Λίγο μετά, όμως, ξεκαρδίζεται με τα παθήματα των ηρώων και συγκινείται από τις τρυφερές στιγμές τους.
Στην παράσταση συμμετέχει και το κοινό. Πώς διαφοροποιεί αυτό την κάθε παράσταση;
Δημιουργεί καθημερινά ένα καινούργιο ενδιαφέρον. Είναι μια παράσταση που δεν ξέρεις πώς θα εξελιχθεί γιατί οι θεατές μοιράζονται –όσοι θέλουν– τα δικά τους συζυγικά προβλήματα, παρεμβαίνουν και συμβουλεύουν τους ηθοποιούς για την αντίδρασή τους.
Ποιο ήταν το πιο ευτράπελο επεισόδιο που έχει συμβεί ποτέ με κάποιο θεατή;
Έχουν συμβεί πολλά. Μια φορά ο σύζυγος μιας κυρίας, παραλίγο να δείρει τον πρωταγωνιστή (Γιώργη Κοντοπόδη) γιατί μίλησε στη γυναίκα του. Στο τέλος ο θεατής είχε παίξει τόσο σημαντικό ρόλο στην παράσταση που βγήκε και στην υπόκλιση.
Αν το ανεβάζατε σε μια κλασική σκηνή, θα αλλάζατε την οπτική σας;
Το ανέβασμα μιας παράστασης επηρεάζεται σίγουρα από το χώρο που θα παιχτεί, όπως και από τους ηθοποιούς που το ερμηνεύουν. Γι’ αυτό το θέατρο είναι γοητευτικό, γιατί παραμένει πάντα «ζωντανό» και εξαρτάται από το χώρο, τους ηθοποιούς – το κοινό είναι κι ένα καινούργιο «σώμα», μια νέα γνωριμία, ένας καινούργιος έρωτας. Πέρυσι στη Θεσσαλονίκη που πήγαμε και παίξαμε για τρεις εβδομάδες, σε ιταλική σκηνή, άλλαξαν κάποια πράγματα σε σχέση με το χώρο αλλά η βάση έμεινε ίδια. Σίγουρα για τον τρόπο που έχει «στηθεί» το έργο ο ιδανικός χώρος είναι το «Τσάι στη Σαχάρα».
Αρκετές παραστάσεις σας, όπως και αυτή, περιέχουν γυμνό. Είναι ένα χαρακτηριστικό σας αυτό;
Είναι να μη σου βγει το όνομα, που λένε! Μετά τη τεράστια επιτυχία που έκανε το «ΣΚΡΑΤΣ» με συνέδεσαν με το γυμνό και το τολμηρό θέατρο. Η αλήθεια είναι ότι, κάνοντας αρκετά έργα που αφορούν τον έρωτα σε όλες του τις μορφές, έχω σκηνοθετήσει κάποιες παραστάσεις με γυμνό ή ημίγυμνο, όταν το θεωρώ απαραίτητο στοιχείο. Δεν κάνουμε έρωτα ποτέ ντυμένοι, ούτε ντουζ. Η συγκεκριμένη παράσταση όμως δεν έχει γυμνό εκτός απο το φινάλε, που έχει μια ημίγυμνη έκπληξη.
Η παράσταση παίζεται για 3η συνεχόμενη χρονιά. Πού οφείλεται η επιτυχία της;
«Εν αρχή είναι ο λόγος». Η επιτυχία στηρίζεται στο έξυπνο κείμενο και στους στέρεους χαρακτήρες που έγραψαν ο Φο και η Ράμε. Στην αγάπη των ηθοποιών που ερμηνεύουν τους ρόλους, μα πιο πολύ στην αγάπη του κόσμου που αγκάλιασε το «Ελεύθερο ζευγάρι» από την πρώτη στιγμή και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. Και τέλος στην ανάγκη όλων μας να γελάσουμε στους «ιδιαίτερους» καιρούς που ζούμε. Να γελάσουμε... μέχρι δακρύων.
Τι καινούργιο ετοιμάζετε;
Είμαι αληθινά ενθουσιασμένος με την καινούργια παράσταση που σκηνοθετώ για το 2016. Ένα πανέξυπνο έργο του ταλαντούχου Αντώνη Τσιπιανίτη. «Να μ’ αγαπάς τα Σάββατα» ο τίτλος του, γιατί η αγάπη είναι «τα πάντα» στη ζωή μας. Είναι ό,τι μας έχει μείνει κι αυτό δεν μπορεί κανείς να μας το πάρει ούτε να το φορολογήσει... ακόμη. Χαίρομαι ακόμη πιο πολύ για τους πρωταγωνιστές μου, την Αλεξάνδρα Τσόλκα, άξια δημοσιογράφο, υπέροχο άνθρωπο και ηθοποιό ιδιαίτερων ικανοτήτων, και το νεαρό Danny Tsvelkov που έχει όρεξη να δουλέψει και να γίνει καλός ηθοποιός. Ένα υπέροχο δίδυμο, εντελώς διαφορετικό από τα άλλα. Πιστεύω, ελπίζω και εύχομαι να σας κατακτήσουν, όπως κατέκτησαν εμένα.

Info: Περισσότερα για την παράσταση εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.