Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
H Chamber Orchestra of Europe στο Μέγαρο
H Chamber Orchestra of Europe στο Μέγαρο.
Διευθύνει ο Sir Antonio Pappano. Σολίστ η Janine Jansen
Η Ορχήστρα έχει στο ενεργητικό της πάνω από 250 ηχογραφημένα έργα, δύο Grammy και συνεργασίες με μαέστρους που άφησαν εποχή: μεταξύ άλλων με τους Κλάουντιο Αμπάντο, Νίκολαους Αρνονκούρ και Μπέρναρντ Χάιτινκ. Η Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης (COE) ιδρύθηκε το 1981 από μια ομάδα νέων μουσικών που γνωρίστηκαν μεταξύ τους ως μέλη της Ορχήστρας Νέων της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Σήμερα, η Ορχήστρα αποτελείται από περίπου 60 μέλη, τα οποία ακολουθούν και παράλληλη σταδιοδρομία ως σολίστ ή κορυφαίοι σε Εθνικές Ορχήστρες ή άλλες διεθνείς Ορχήστρες Δωματίου. Από την αρχή, η ταυτότητα της Ορχήστρας διαμορφώθηκε μέσω συνεργασιών με κορυφαίους μαέστρους και σολίστ. Ο σπουδαίος μαέστρος Κλάουντιο Αμπάντο υπήρξε ο σημαντικός μέντορας της Ορχήστρας στα πρώτα της χρόνια.
Περιζήτητος, όμως, είναι και ο αρχιμουσικός με τον οποίο καταφθάνει το Σάββατο 26 Νοεμβρίου για μια συναυλία στα μέρη μας. Προσωπικότητα χαρισματική, που εδώ και 20 χρόνια ηγείται της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου και της Ορχήστρας της Εθνικής Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας, ο σερ Αντόνιο Παππάνο φημίζεται για τις εμπνευσμένες αναγνώσεις του ακόμη και στα πιο πολυπαιγμένα έργα.
Ο Αντόνιο Παππάνο βρίσκεται στο Covent Garden από το 2002 και είναι ο μακροβιότερος μουσικός διευθυντής της βρετανικής όπερας. Ο Αγγλο-Ιταλός μαέστρος και πιανίστας θα διαδεχτεί τον Sir Simon Rattle στη θέση του Chief Conductor της Συμφωνικής του Λονδίνου. Η θητεία του ξεκινά τον Σεπτέμβριο του 2024 και θεωρεί πως αυτό είναι το πιο σημαντικό ταξίδι της ζωής του και το μέσο για να μεταφέρει το μήνυμα της μουσικής σε ένα όλο και μεγαλύτερο κοινό.
Ο Σερ Αντόνιο Παππάνο γεννήθηκε στο Έππινγκ, στο Έσσεξ από Ιταλούς γονείς και μετακόμισε με την οικογένειά του στην Αμερική, στην εφηβεία του.
«Είμαι παιδί μεταναστών. Με βοήθησε να αναπτύξω μια ηθική εργασίας, μια αίσθηση ευθύνης για τον εαυτό μου, την οποία προσπαθώ να εφαρμόσω σε κάτι που αγαπώ: μουσική και όπερα».
Στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών διευθύνει την Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης, ερμηνεύοντας, μεταξύ άλλων, το φαντασμαγορικό Πρώτο κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα του Σεργκέι Προκόφιεφ.
Μαζί τους συμπράττει, παίζοντας με ένα Stradivarius Shumsky-Rode του 1715, ένα ακόμα μεγάλο όνομα της διεθνούς μουσικής σκηνής, η Ζανίν Γιάνσεν. Γνωστή για την ευέλικτη και ευαίσθητη ματιά της, η Ολλανδή βιολονίστα ξέρει να δίνει νέες διαστάσεις σε κάθε σύνθεση την οποία ερμηνεύει.
«Σταρ σολίστ του βιολιού» σύμφωνα με τους New York Times, η Ζανίν Γιάνσεν συνεργάζεται τακτικά με τις σημαντικότερες ορχήστρες και με τους πλέον διακεκριμένους μαέστρους, διατηρώντας πολυετείς συνεργασίες με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου, την Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας, τη Συμφωνική του Λονδίνου, την Κονσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ, την Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης, τη Συμφωνική ΝΗΚ, την Ορχήστρα της Εθνικής Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας, τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης κ.ά.
Βραβευμένη για την άψογη τεχνική και το συναίσθημα στις ερμηνείες της, αγαπητή από το κοινό στις ζωντανές της εμφανίσεις και δραστήρια αφού δημιούργησε στην Ουτρέχτη το δικό της Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου, η Ολλανδή Ζανίν Γιάνσεν είναι αναμφίβολα μια αξιοθαύμαστη σύγχρονη καλλιτέχνιδα που φέρνει επί σκηνής την αύρα της αυθεντικής αγάπης για το βιολί. Όλοι εντυπωσιάζονται με τη μουσική ευφυΐα τής σπουδαίας αυτής βιολονίστριας που κάνει την ερμηνεία της να είναι εκφραστικά στιβαρή και συγχρόνως τόσο ευαίσθητη και εκλεπτυσμένη.
Το πρόγραμμα της βραδιάς περιλαμβάνει, επίσης, το έργο Ο τάφος του Κουπρέν του Μωρίς Ραβέλ, τη Σερενάτα για ορχήστρα εγχόρδων σε μι μείζονα του Αντονίν Ντβόρζακ και τους Χορούς της Γκαλάντα του Ζόλταν Κόνταϋ.
Η προπώληση έχει ανοίξει, σπεύσατε!
INFO:
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Σάββατο 26 Νοεμβρίου στις 20:30
megaron.gr
Δειτε περισσοτερα
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
«Η αρχιτεκτονική είναι η τέχνη της διάρκειας»
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού