Κριτική ταινίας: Οι ζωές που δεν έζησα (The Roads Not Taken)
Ένα ισχνό δράμα που μιλά για κάποιες εύθραυστες οικογενειακές σχέσεις και για τις ενοχές που μας «τρώνε» για όσα ζήσαμε και κυρίως για όσα δεν ζήσαμε

Κριτική για την ταινία «Οι ζωές που δεν έζησα» (The Roads Not Taken) της Σάλι Πότερ με τους Χαβιέ Μπαρδέμ, Σάλμα Χάγιεκ, Ελ Φάνινγκ, Λόρα Λίνεϊ
H 25χρονη Μόλι φροντίζει τον 55χρονο πατέρα της Λίο, που πάσχει από άνοια. Ο Λίο δεν μπορεί να σκεφτεί ή να μιλήσει συγκροτημένα και μόνο η Μόλι καταφέρνει να επικοινωνήσει μαζί του, έστω και με τρομερά προβλήματα στη μεταξύ τους επαφή.
Η 71χρονη Σάλι Πότερ θα έχει πάντα ως σημείο αναφοράς της καριέρας της το απαιτητικό και άκρως σοφιστικέ «Ορλάντο» από το 1992 με την Τίλντα Σουίντον να υποδύεται την ερμαφρόδιτη ηρωίδα της Βιρτζίνια Γουλφ. Όσο δύσκολη και πολυεπίπεδη ήταν εκείνη η ταινία άλλο τόσο απλή –σε σύλληψη και εκτέλεση– είναι η τελευταία ταινία της Λονδρέζας.
Η σχέση πατέρας και κόρης είναι ένα σχήμα που στα καρέ του «The Roads Not Taken» έχει μάλλον υποστηρικτικό χαρακτήρα προκειμένου να αναλυθεί διεξοδικά ο χαρακτήρας του συγγραφέα Λίο (ο Μπαρδέμ σε τρεις διαφορετικούς χρόνους) και να κατανοηθούν οι κρίσιμες αποφάσεις στο ταξίδι της ζωής του. Με πολλά και αποσπασματικά flash backs γνωρίζουμε το παρελθόν του, συναντάμε τους ανθρώπους που αγάπησε (ο μεγάλος έρωτας της ζωής του ήταν η Ντολόρες από την εφηβική του ηλικία, που την υποδύεται η Σάλμα Χάγιεκ) και αφουγκραζόμαστε τη θλίψη του για τις επιλογές που έκανε ή δεν τόλμησε. Παράλληλα συμπάσχουμε με την αγωνία της Μόλι (γεμάτη από αυταπάρνηση και τρυφερότητα η ερμηνεία από την Ελ Φάνινγκ) να κάνει το καλύτερο δυνατό για τον πατέρα της, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει να θυσιάσει τη δική της προσωπική ζωή. Τα ζόρια για τη Μόλι –αλλά και την ίδια την ταινία– ξεκινούν από τη στιγμή που συνειδητοποιούμε ότι ο Λίο «θυσίασε» την ίδια την κόρη του για την καριέρα και το προσωπικό ταξίδι του. Ειδικά στο κομμάτι που ως άλλος Οδυσσέας διστάζει αν πρέπει να συνεχίσει την εξορία του στην Ελλάδα ή αν οφείλει να επιστρέψει στην Ιθάκη του, όπου βρίσκεται η γυναίκα του Ρίτα (Λόρα Λίνεϊ) και η μικρή του κόρη, η Σάλι Πότερ δείχνει να μην έχει την κατάλληλη απάντηση και αφήνει το δικό της σενάριο μετέωρο μεταξύ της γονικής ευθύνης και της καλλιτεχνικής ελευθερίας. Η ταινία δεν υπερβαίνει τους κανόνες του συμβατικού δράματος παρά τον κατακερματισμό χρόνου και τόπου (μεταξύ άλλων θα δείτε και μια παραλία που παραπέμπει σε Ελλάδα με μια βάρκα ονόματι «Καλυψώ» –άλλη μια αναφορά στο ταξίδι του Οδυσσέα– και μια ψαροταβέρνα που τιτλοφορείται κάπως αφελώς «Ταβέρνα» αλλά τα συγκεκριμένα γυρίσματα έγιναν στην Αλμερία). Χαμηλότονη, συγκινητική αλλά εντέλει αδιέξοδη και δίχως πραγματικό ενδιαφέρον, η ταινία της Πότερ είναι ένα ισχνό δράμα που μιλά για κάποιες εύθραυστες οικογενειακές σχέσεις και για τις ενοχές που μας «τρώνε» για όσα ζήσαμε και κυρίως για όσα δεν ζήσαμε.
INFO

Ο Χαβιέ Μπαρδέμ είναι ο Οδυσσέας της Σάλι Πότερ
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάλι Πότερ
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Σάλμα Χάγιεκ, Τζαβιέρ Μπαρντέμ, Ελ Φάνινγκ, Μπράνκα Κάτικ, Ντιμίτρι Ανδρέας, Κάτια Μούλοβα - Μπριντ, Μιλένα Τσάρντκε, Σαμπίνα Κάμερον
- χρονολογια: 2020
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κάποιοι κριτικοί το θάβουν, κάποιοι έχουν μια καλή κουβέντα να πουν
Η ταινία του Ρένου Χαραλαμπίδη θα προβληθεί όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί, μέσα στη σκοτεινή αίθουσα του κινηματογράφου
Μιλήσαμε με τη σκηνοθέτρια με αφορμή την ταινία της «Η Τέχνη της Μνήμης»
Το γοητευτικό παραμύθι κινουμένων σχεδίων της Disney του 1937 μεταφέρεται για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη ως live-action με τη συμμετοχή ηθοποιών
Δύο Παλαιστίνιοι μετανάστες πασχίζουν να επιβιώσουν στη σύγχρονη Αθήνα
Η γιορτή του γαλλικού και γαλλόφωνου σινεμά επιστρέφει με σπουδαίους καλεσμένους και προβολές για κάθε γούστο
Στα γυρίσματα του «Πολύ σκληρός για να πεθάνει» το 1995
Μια ελληνική ταινία, χτισμένη με γνήσια ευαισθησία
Οι Τζουλάι και Σεπτέμπερ είναι δύο αδελφές αχώριστες, αγαπημένες αλλά και τόσο διαφορετικές μεταξύ τους.
Τι έγραψε στην ανάρτησή της στο Instagram
H Γκόμεζ απέτισε φόρο τιμής στον θρυλικό σκηνοθέτη στο νέο της βίντεο κλιπ
Ο Βρετανός σκηνοθέτης συνεχίζει ακάθεκτος τη δημιουργία ταινιών
Συμπρωταγωνιστεί με τον Τίμοθι Σαλαμέ
Τι αποκάλυψε σε συνέντευξή της
Tι είπε για τον ρόλο του συντονιστή οικειότητας
Βενσάν Κασέλ, Γκάι Πιρς και Νταϊάν Κρούγκερ πρωταγωνιστούν στο νέο δράμα του Καναδού σκηνοθέτη
Η Σελίν Σονγκ επιστρέφει με νέα ταινία μετά το υποψήφιο για Όσκαρ «Περασμένες ζωές»
Το παρασκήνιο πίσω από τα χρέη - Τα επόμενα βήματα
Δεν διαφημίστηκε αρκετά αλλά αξίζει να την προλάβετε, δύο μέρες ακόμα θα παίζεται στο καταπληκτικό «Άστορ».
Τι θα πραγματεύεται το σενάριο και ποιοι θα είναι στο καστ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.