Κινηματογραφος

Κριτική ταινίας: Επικίνδυνη ομορφιά (Ava)

Τζέσικα Τσαστέιν για τα μάτια σας μόνο

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Τζέσικα Τσαστέιν στην ταινία «Επικίνδυνη ομορφιά (Ava)»

Κριτική για την ταινία «Επικίνδυνη ομορφιά (Ava)» του Τέιτ Τέιλορ με τους Τζέσικα Τσαστέιν, Τζον Μάλκοβιτς, Κόλιν Φάρελ, Τζίνα Ντέιβις

Η Έιβα είναι μια πληρωμένη δολοφόνος που έχει την κακή συνήθεια να πιάνει κουβέντα με τα μελλοντικά θύματα της λίγο πριν τα στείλει για αιώνιο ύπνο. Το κουσούρι της αυτό γίνεται γνωστό στο αφεντικό της που αποφασίζει να την βγάλει από την ενεργό δράση αλλά επειδή η Έιβα γνωρίζει ήδη πολλά, αυτό μπορεί να γίνει μόνο με ένα τρόπο.

Αν κάτι διαφοροποιεί την Έιβα από τις υπόλοιπες φονικές γυναίκες της μεγάλης οθόνης είναι η αυταπάρνηση της Τζέσικα Τσαστέιν στο ανθρώπινο προφίλ του χαρακτήρα της. Η συγκεκριμένη συνθήκη απουσιάζει στο είδος: οι γυναίκες του Λικ Μπεσόν («Nikita», «Lucy», «Anna») είναι βγαλμένες θαρρείς από κάποιο κόμικ, στα φιλμ του Ταραντίνο το σαγηνευτικό θέαμα υπερισχύει των καλών ιδεών ενώ οι Τζένιφερ Λόρενς και Σαρλίζ Θερόν στα «Κόκκινο σπουργίτι» και «Atomic Blonde» αντίστοιχα, ανάβουν μόνο όταν βλέπουν κόκκινο ή το σφυροδρέπανο από την σημαία της ΕΣΣΔ. Ο Τέιτ Τέιλορ («Το κορίτσι του τρένου», «Υπηρέτριες») τα ζύγιασε όλα αυτά κι εφόσον ο Στίβεν Σόντερμπεργκ -το πρόσωπο της εποχής ελέω «Contagion»- έφτασε πιο κοντά από κάθε άλλο σκηνοθέτη στο ρεαλισμό του γυναικείου action movie με την «Τιμωρό», όπου έχρισε πρωταγωνίστρια του φιλμ την πρωταθλήτρια πολεμικών τεχνών αλλά ατάλαντη ηθοποιό Τζίνα Καράνο, έπραξε το σωστό. Η Τζέσικα Τσαστέιν είναι σπάνιο πολυεργαλείο και μπορεί με άνεση να υποδυθεί την αγία, την πόρνη, το αερικό (βλέπε φιλμ του Μάλικ) ή την πληρωμένη δολοφόνο. Κι ενώ η πλοκή είναι ξεκάθαρα προσχηματική και σχεδόν προβλέψιμη, το τσαγανό αυτής της βραχύσωμης– μόλις 1.62μ το ύψος της- αμερικανίδας με το υψηλό υποκριτικό I.Q. πετυχαίνει να μετατρέψει το φιλμ σε μια συναρπαστική περιπέτεια με δυνατές ψυχολογικές και συναισθηματικές διαβαθμίσεις. Πολύτιμη κι η συνδρομή του σεναριογράφου Μάθιου Νιούτον που δεν υιοθετεί τα συνήθη κολπάκια-κλισέ του είδους αλλά επιχειρεί με αμεσότητα και ειλικρίνεια να δώσει όλη την προσωπική ιστορία της Έιβα, από την δύσκολη παιδική ηλικία και την επώδυνη εφηβεία όπου κυλά στα ναρκωτικά, μέχρι την σωτηρία της από μια σκληρή γυναίκα του υποκόσμου. Σε όλη αυτή τη διαδρομή η δράση και το δράμα συνυπάρχουν αρμονικά.  Και το σημαντικό – και εντέλει αυτό που κάνει την ταινία να ξεχωρίσει από τη μάζα ανάλογων φιλμ- είναι ότι η ισχυρή δραματουργία στην πλοκή γεννά καίρια ερωτήματα πάνω σε ζητήματα όπως οι διαπροσωπικές σχέσεις αλλά κι εκείνες του αίματος ή το νόημα πάνω η μητρότητα ή τις επιλογές ζωής που όχι μόνο μας καθορίζουν αλλά και μας οδηγούν σε καταστροφικά μονοπάτια. Δείτε μόνο τη συγκλονιστική σκηνή της Έιβα με την μητέρα της (τι φοβερός ρόλος για την Τζίνα Ντέιβις) και θα καταλάβετε τι εννοούμε.  

Σκηνοθεσία: Τέιτ Τέιλορ
Πρωταγωνιστούν: Τζέσικα Τσαστέιν, Τζον Μάλκοβιτς, Κόλιν Φάρελ, Τζίνα Ντέιβις

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

H Επιστροφή
Η επιστροφή: Ο Ρέιφ Φάινς είναι ο «άλλος» Οδυσσέας

Αν και πιστό ως προς τα ομηρικά γεγονότα και τους χαρακτήρες, ο Ιταλός σκηνοθέτης επιλέγει να απαρνηθεί την επική χροιά προκειμένου να αναδυθεί ένας αντίθετος –μελαγχολικός και σαφέστατα αντιηρωικός– τόνος

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.