Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Μουσείο Τυπογραφίας στα Χανιά: Αυτοί είναι οι νικητές του διεθνούς διαγωνισμού αφίσας
Μουσείο Τυπογραφίας στα Χανιά: Με μια διεθνή επιστημονική Ημερίδα και τον 8o Διεθνή Διαγωνισμό Αφίσας ολοκληρώθηκαν φέτος οι δράσεις του Μουσείου
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι διήμερες, διεθνείς εκδηλώσεις του Μουσείου Τυπογραφίας Γιάννη και Ελένης Γαρεδάκη στα Χανιά. Με μια διεθνή Επιστημονική Ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου και την Τελετή Απονομής Βραβείων για τον 8ο Διεθνή Διαγωνισμό Αφίσας στις εγκαταστάσεις του στο ΒΙΟ.ΠΑ.
Αναλυτικότερα την Παρασκευή 24 Μαϊου 2024, το Μουσείο Τυπογραφίας Γιάννη και Ελένης Γαρεδάκη διοργάνωσε Διεθνή Επιστημονική Ημερίδα, με τίτλο "Εκδόσεις & Βιβλιοθήκες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη: Από τον 17ο αιώνα στις προκλήσεις του σήμερα", στο Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου. Ήταν μια συνδιοργάνωση του Μουσείου Τυπογραφίας, με το ΕΚΠΑ και την Adligat (Σερβία) Εταιρία Πολιτισμού και Μουσείο Βιβλίου. Οι ομιλητές προέρχονταν από την Ελλάδα και τη Σερβία με τις εισηγήσεις τους να παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς αφορούσαν την εξέλιξη των εκδόσεων και των βιβλιοθήκων αλλά και τον ρόλο της τυπογραφίας. Η ημερίδα ξεκίνησε με χαιρετισμό του προέδρου του Δ.Σ. του ΙΕΤ, Γιάννη Γαρεδάκη και σύντομη παρουσίαση των Χανίων και της ιστορίας τους από τον διευθυντή των “Χανιώτικων νέων”, Παρασκευά Περάκη. Ακολούθησαν οι επιστημονικές συνεδρίες που διήρκησαν όλη την ημέρα.
Κατά την αναφορά του στα συμπεράσματα της ημερίδας, ο Αντώνης Σκαμνάκης πρότεινε η επόμενη συνάντηση να αφορά στις εκδόσεις των εφημερίδων με τον πρόεδρο του Δ.Σ. του ΙΕΤ και ιδρυτή των «Χανιώτικων νέων», Γιάννη Γαρεδάκη να επισημαίνει ότι μέσα από τις εφημερίδες αναδεικνύονται ιστορικά γεγονότα.
Ο 8ος Διεθνής Διαγωνισμός Αφίσας του Μουσείου Τυπογραφίας Γιάννη και Ελένης Γαρεδάκη
Η επόμενη ημέρα ήταν αφιερωμένη στον Διαγωνισμό Αφίσας.
Οι συμμετοχές στον φετινό διεθνή διαγωνισμό που το Μουσείο Τυπογραφίας διοργάνωσε για όγδοη συνεχή χρονιά είχε θέμα «Ρατσισμός-Ξενοφοβία» και οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις 700. Η τελετή απονομής των βραβείων των νικητών πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Μουσείου.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμό από τον δημιουργό του Μουσείου, Γιάννη Γαρεδάκη, για να ακολουθήσει δράση μαθητών του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Χανίων οι οποίοι συμμετείχαν και σε πρόσφατο μαθητικό φεστιβάλ στον ίδιο χώρο.
Στην συνέχεια η Μουσειολόγος, Ιστορικός Τέχνης Μυρτώ Κοντομιτάκη έκανε σύντομη αναδρομή στον Διεθνή Διαγωνισμό Αφίσας ενώ την Κριτική Επιτροπή παρουσίασε η Ελένη Φουντουλάκη, Δημοσιογράφος.
Ακολούθησαν ομιλίες από τα μέλη της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού η οποία απαρτιζόταν από τους: Αλέξανδρο Κοκκόλα (γραφίστα, Creative Director AKC και καθηγητή στο Κολλέγιο Βακαλό Art & Design), Ιωάννα Κωσταρέλλα (αναπληρώτρια καθηγήτρια ∆ηµοσιογραφίας, Τµήµα ∆ηµοσιογραφίας και ΜΜΕ, του ΑΠΘ) και Κατερίνα Λαζαρίδου (γραφίστρια – διακοσµήτρια). Η τριμελής επιτροπής επέλεξε 30 αφίσες ενώ οι τρεις πρώτες έλαβαν σηµαντικά χρηµατικά έπαθλα.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκε βίντεο με σύντομους χαιρετισμούς από νέους και νέες από όλο τον κόσμο που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.
Ακολούθησε η ψηφοφορία του κοινού για την καλύτερη αφίσα αλλά και η ανακοίνωση των ονομάτων των νικητών. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με δεξίωση στον κήπο του Μουσείου με μουσικό πρόγραμμα από τη Μαρούλα Κασκαβέλη και τον Γιώργο Καλαφάτη.
Τα αποτελέσματα του 8ου Διεθνούς Διαγωνισμού Αφίσας του Μουσείου Τυπογραφίας Γιάννη και Ελένης Γαρεδάκη
1ο: Το πρώτο βραβείο που απένειμε ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, έλαβε ο Christoph Stettler από την Ελβετία (2.000 ευρώ).
2ο: Το δεύτερο βραβείο το οποίο απένειμε ο πρόεδρος της ΕΤΑΝΑΠ, Μανώλης Αποστολάκης, έλαβε η Alexandra Devyatova από τη Ρωσία (1.500 ευρώ).
3ο: Το τρίτο βραβείο απένειμε ο προϊστάμενος Δημοσίων Σχέσεων της Συνεταιριστικής Τράπεζας Χανίων, Ιάκωβος Ρούσσος και το έλαβε η Flora Lazar από την Ουγγαρία (1.000 ευρώ).
4ο: Το βραβείο κοινού απένειμε ο δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, στον Tewis Kimingi από τη Κένυα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συµµετοχές ήταν πάνω από 700 από περισσότερες από 60 χώρες. Ενδεικτικά συμμετείχαν γραφίστες από: Βρετανία, Γερµανία, Γαλλία, Ιταλία, Ρωσία, Λευκορωσία, Αµερική, Ιράν, Ουκρανία, Αζερµπαϊτζάν, Ουζµπεκιστάν, Ινδία, Ελλάδα, Κύπρο, Ελβετία, Ισπανία, Μεξικό, Κίνα, Ιαπωνία, Τουρκία, Ινδονησία, Μαλαισία, Φινλανδία, Γεωργία, Ταϊβάν, Πολωνία, Αίγυπτο, Αργεντινή, Βέλγιο, Νότιο Αφρική, Καζακστάν, Βουλγαρία, Πακιστάν, Σουηδία, Φιλιππίνες, Βραζιλία, Εσθονία κ.ά.
Οι 30 πρώτες αφίσες θα εκτίθενται στο Αµφιθέατρο του Μουσείου Τυπογραφίας για έναν χρόνο, µέχρι τον επόμενο διαγωνισµό. Οι 30 δηµιουργοί των φετινών επιλεγµένων αφισών είναι:
Christoph Stettler (Ελβετία), Arina Cherednichenko (Ρωσία), Parisa Golab (Ιράν), Bartosz Mamak (Πολωνία), Ελισάβετ Παρασκευοπούλου (Ελλάδα), Yingying Xia (Κίνα), Layne de Marco de Paula (Βραζιλία), Alpha Sanou Diallo (Μάλι), Alexandra Devyatova (Ρωσία), Qinghui Ji (ΗΠΑ), Flóra Lázár (Ουγγαρία), Θοδωρής Κασκάνης (Ελλάδα), Anna Czlonkowska (Πολωνία), Eunica Damaris Mangani (Ιταλία), Yildirim Bayazit Yaylak (Τουρκία), Oliwia Karczewska (Πολωνία), Voltaire Mbatchou (Καµερούν), Tewis Kimingi (Κένυα), Ioana Vallimarescu (Ρουµανία), Iwona Pedryc-Korzeniak (Πολωνία), Danil Syura (Ρωσία), Katarzyna Krysińska (Πολωνία), Jingyi Yuan (Κίνα), Dara Gumerova (Ρωσία), Mehmet Nuri Ünver (Τουρκία), Ivan Gremitskikh (Ρωσία), Anastasia Parish (Ρωσία), Lei Zhang (Κίνα), Nabi Morovati (Ιράν), Vladimir Dubrovin (Ρωσία).
Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Κρήτης, του Ξενοδοχείου ΚΥΔΩΝ, των Νερών Samaria, της Aegean Airlines, του Δήμου Αποκορώνου, του ΜΑΙΧ, της Τράπεζας Χανίων και της εφημερίδας Χανιώτικα Νέα.
Χορηγός επικοινωνίας ήταν η ATHENS VOICE.
Δειτε περισσοτερα
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
«Η αρχιτεκτονική είναι η τέχνη της διάρκειας»
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού