Πολιτισμος

Ο Δήμος Αθηναίων αλλάζει τον πολιτιστικό χάρτη της πόλης

Αλλάζει την πόλη. Για όλους.

62222-137653.jpg
A.V. Team
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κώστας Μπακογιάννης Δήμαρχος Αθηναίων, Άννα Ροκοφύλλου (Πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ), Κωνσταντίνος Δέδες (Πρόεδρος Τεχνόπολης)
Κώστας Μπακογιάννης Δήμαρχος Αθηναίων, Άννα Ροκοφύλλου (Πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ), Κωνσταντίνος Δέδες (Πρόεδρος Τεχνόπολης)

Πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων για όλους, από τον Δήμο Αθηναίων και την ενίσχυση των καλλιτεχνών και των εργαζομένων στο χώρο του πολιτισμού.

Στην υλοποίηση ενός τριετούς σχεδίου για τον πολιτισμό, που στοχεύει πρωτίστως στην ενίσχυση των καλλιτεχνών και των εργαζόμενων στον χώρο του πολιτισμού, οι οποίοι έχουν πληγεί σημαντικά λόγω της υγειονομική κρίσης, στην αξιοποίηση και τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών, αλλά και στην πραγματοποίηση ενός ενιαίου προγράμματος πολιτιστικών εκδηλώσεων για όλους, προχωρά ο Δήμος Αθηναίων.

Για την εφαρμογή του προγράμματος ο Δήμος Αθηναίων ενώνει δυνάμεις με τους δύο φορείς πολιτισμού της πόλης που έχουν στο δυναμικό τους ανθρώπους με πολυετή εμπειρία και σημαντική τεχνογνωσία, τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας (ΟΠΑΝΔΑ) και την Τεχνόπολη. Αρωγός στην προσπάθεια αυτή και η Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε. Επίσης, συμπράττει με το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού και την Περιφέρεια Αττικής, ενώ συνεχίζει τις δημιουργικές συνέργειες με τους πολιτιστικούς φορείς της πόλης μέσω του Athens Culture Net.

Η ομάδα του Δήμου Αθηναίων ενισχύεται με δύο καταξιωμένους επαγγελματίες με σημαντική πορεία στον χώρο του πολιτισμού: Την ιστορικό τέχνης, μουσειολόγο και επιμελήτρια εκθέσεων, Κατερίνα Κοσκινά, ως Σύμβουλο του Δημάρχου Αθηναίων για θέματα πολιτισμού και τον Ολιβιέ Ντεκότ (Olivier Descotes), ως Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΟΛΥΜΠΙΑ Δημοτικού Μουσικού Θεάτρου «Μαρία Κάλλας» και υπεύθυνου του καλλιτεχνικού προγράμματος των Μουσικών Συνόλων του ΟΠΑΝΔΑ.

Κώστας Μπακογιάννης Δήμαρχος Αθηναίων, Άννα Ροκοφύλλου (Πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ), Κωνσταντίνος Δέδες (Πρόεδρος Τεχνόπολης), Κατερίνα Κοσκινά, Ολιβιέ Ντεκότ

Πρώτη προτεραιότητα του Δήμου Αθηναίων παραμένει η διαρκής και έμπρακτη στήριξη των καλλιτεχνών και των εργαζομένων στον χώρο του πολιτισμού, που έχουν πληγεί σημαντικά από τις συνέπειες της πανδημίας του Covid-19. Ο απολογισμός των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων του 2020, παρά την πανδημία, έκλεισε με θετικό πρόσημο. Το 2020 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 116 εκδηλώσεις, τις οποίες παρακολούθησαν περισσότεροι από 31.000 θεατές και 8.000 ψηφιακοί θεατές, ενώ σε αυτές έδωσαν το παρών 780 ωφελούμενοι καλλιτέχνες και εργαζόμενοι από τον χώρο του πολιτισμού. Όλα αυτά κατέστησαν δυνατά με την υποστήριξη του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος προσέφερε δωρεάν την υποδομή και τον εξοπλισμό του στους πληττόμενους καλλιτέχνες, εφαρμόζοντας πάντα τα προβλεπόμενα υγειονομικά μέτρα.

Κατερίνα Κοσκινά

Φέτος το καλοκαίρι, για 2η χρονιά, οι χώροι του Δήμου Αθηναίων θα ανοίξουν ξανά.
Η Τεχνόπολη, τα θέατρα Κολωνού και Γκράβας του ΟΠΑΝΔΑ, αλλά και ο κινηματογράφος ΑΒ θα διατεθούν για τη διοργάνωση συναυλιών, θεατρικών παραστάσεων και παραστάσεων χορού. Σύντομα θα ανακοινωθούν οι λεπτομέρειες για την υποβολή νέων καλλιτεχνικών προτάσεων.

Παράλληλα, υλοποιείται ένα ενιαίο πολιτιστικό πρόγραμμα για τον Δήμο Αθηναίων. Ενισχύονται και ανοίγουν στην πόλη οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται ήδη, ενώ σχεδιάζονται νέες απ’ όλο το φάσμα των τεχνών (μουσική, χορός, θέατρο, σινεμά, εικαστικά, αρχιτεκτονική, βιβλίο), επενδύοντας ταυτόχρονα σε σύγχρονα εργαλεία και νέες τεχνολογίες για τη διοργάνωση και την πραγματοποίηση τους. Οι επετειακές εκδηλώσεις για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση, αλλά και το άμεσο πολιτιστικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων για το καλοκαίρι του 2021 συνθέτουν το «παζλ» των δράσεων του Δήμου Αθηναίων που θα αρχίσει να υλοποιείται μόλις το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες.

Ολιβιέ Ντεκότ

Εν τω μεταξύ, οι υποδομές αναβαθμίζονται και το κτιριακό απόθεμα του Δήμου αναδεικνύεται. Ιστορικά κτίρια που μέχρι σήμερα ήταν κλειστά ανοίγουν, νέα μουσεία για την πόλη δημιουργούνται, συλλογές εκτίθενται ξανά υιοθετώντας μια σύγχρονη προσέγγιση συμβατή με τις τελευταίες διεθνείς τάσεις.

Η πινακοθήκη, οι βιβλιοθήκες και οι πολιτιστικοί χώροι που λειτουργούν ήδη εξελίσσονται και δημιουργούνται νέες, ανοιχτές και πλήρως προσβάσιμες, κοιτίδες πολιτισμού μέσα στην Αθήνα. Το σχέδιο έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται, με τις πρώτες μελέτες να βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως για παράδειγμα για το Μουσείο «Μαρία Κάλλας» στο νεοκλασικό κτίριο της οδού Μητροπόλεως 44, για το κτίριο του ΕΑΤ-ΕΣΑ στο πάρκο Ελευθερίας με στόχο την ανάδειξη του πάρκου σε κεντρικό πολιτιστικό προορισμό, αλλά και για την οικία Γεωργαντή που μετατρέπεται σε χώρο ανάδειξης της γλυπτικής τέχνης.

Θεατρικές σκηνές της Αθήνας αποκτούν ξανά ζωή, ενώ συνεχίζεται η επιτυχημένη λειτουργία του ΟΛΥΜΠΙΑ Δημοτικού Μουσικού Θεάτρου «Μαρία Κάλλας», το πρόγραμμα του οποίου εμπλουτίζεται με συναυλίες, παραστάσεις λυρικού θεάτρου, χορού και performances από διακεκριμένους καλλιτέχνες της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Επίσης, σχεδιάζονται και υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα για όλους, παιδιά, εφήβους, ενήλικες, σχολεία & οικογένειες στα μουσεία αλλά και στους ανανεωμένους πολιτιστικούς χώρους, ενώ συνεχίζεται και το ιδιαίτερα επιτυχημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη & τα μνημεία», το οποίο έχει διακριθεί με χρυσό βραβείο στα Educational Leader Awards.

Ο πολιτισμός μιας πόλης βρίσκεται στα κτίρια, στα μνημεία, στο δημόσιο χώρο της. Βρίσκεται στα θέατρα, στα μουσικά στούντιο, στις σχολές χορού, στα εικαστικά εργαστήρια, σε δράσεις δημιουργικών παρεμβάσεων στις γειτονιές και τους δρόμους της Αθήνας. Βρίσκεται στο σπουδαίο ανθρώπινο κεφάλαιο της. Ο Δήμος Αθηναίων είναι εδώ, για να αγκαλιάσει τους καλλιτέχνες, τους εργαζόμενους στον χώρου του πολιτισμού, τους πολιτιστικούς φορείς. Δημιουργεί ένα πεδίο δικτύωσης και ουσιαστικής διάδρασης μεταξύ τους, μετατρέποντας την Αθήνα σε μια απέραντη σκηνή, σε ένα όχημα που επιτρέπει στις φωνές της πόλης να ακουστούν.

Η Αθήνα τοποθετείται στο κέντρο του παγκόσμιου πολιτιστικού χάρτη ως ένα εύφορο πεδίο δημιουργικών διεργασιών, ένα κέντρο δημιουργικής οικονομίας, μια σύγχρονη πόλη για τους κατοίκους της και τους επισκέπτες της από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Αθήνα αναδεικνύεται σε πρωτεύουσα πολιτισμού, δημιουργίας, συνεργασίας.

«Η Αθήνα περνά στην πολιτιστική επανεκκίνησή της μέσα από την εφαρμογή ενός σχεδίου που υλοποιείται για πρώτη φορά στην πόλη. Ένα πρόγραμμα που επενδύει στους ανθρώπους του πολιτισμού, στο πολιτιστικό κεφάλαιό μας και στη διεύρυνσή του. Στόχος, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, είναι να στηρίξουμε τους εργαζόμενους στον πολιτισμό και να δημιουργήσουμε τις συνθήκες εκείνες που θα δώσουν ευκαιρίες και χώρο σε νέες ιδέες αλλά και νέα σημεία καλλιτεχνικής έκφρασης μέσα στην πόλη. Ανάβουμε και πάλι τα φώτα του πολιτισμού στην Αθήνα», δήλωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, με αφορμή τη νέα προγραμματική του πολιτισμού για την Αθήνα.

Ο Δήμος Αθηναίων αλλάζει τον πολιτιστικό χάρτη της πόλης.Αλλάζει την πόλη. Για όλους.


Κατερίνα Κοσκινά
Η Κατερίνα Κοσκινά είναι Διδάκτωρ ιστορίας της τέχνης - μουσειολόγος και επιμελήτρια εκθέσεων. Γεννήθηκε στην Κέρκυρα. Σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ιστορία & Φιλοσοφία της Τέχνης στη Σορβόννη και Μουσειολογία στη Σχολή του Λούβρου. Είναι Διδάκτωρ Ιστορίας της τέχνης. Έχει εργαστεί στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών (1988-1992), στο Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου (1992-2014) ως επιμελήτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του ιδρύματος και στην Alpha Bank ως καλλιτεχνική σύμβουλος της Διοίκησης και επιμελήτρια της συλλογής έργων τέχνης της (1992-2014). Από το 2008 έως τον Ιανουάριο του 2015, υπήρξε πρόεδρος ΔΣ του  Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και από το 2011 έως το 2015, διετέλεσε διευθύντρια της 3ης, 4ης και 5ης  Biennale Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Από τον Δεκέμβριο του 2014 έως τον Δεκέμβριο του 2018, ήταν διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), ενώ από το 2020, είναι σύμβουλος του Δημάρχου Αθηναίων για τον πολιτισμό. Έχει διατελέσει μέλος της Επιτροπής Αισθητικής Πλαισίωσης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (1998-2011), καλλιτεχνική σύμβουλος της Οργανωτικής Επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων – Αθήνα 2004 Α.Ε. (2000-2004) και εθνική επίτροπος της 23ης Biennale του Σάο Πάολο (1996), της 51ης Biennaleτης Βενετίας (2005) και της 57ης (2017). Έχει επιμεληθεί πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις τέχνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει συγγράψει κείμενα σε βιβλία και καταλόγους εκθέσεων, καθώς και άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά τέχνης. Είναι μέλος του ICOM, του CIMAM και της AICA Hellas. Για το έργο της τής έχει απονεμηθεί το παράσημο του Cavaliere dell'Ordine della Stella d'Italia και του Chevalier dans l'Ordre national de la Legion d’ Honneur, αντίστοιχα από την Ιταλική και τη Γαλλική Δημοκρατία.

Olivier Descotes
Ο Olivier Descotes είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου του Πανεπιστημίου της Σορβόννης (Ιστορία) και του Ινστιτούτου Πολιτικών Επιστημών του Παρισιού (Δημόσια Διοίκηση), υπότροφος του ιδρύματος Knox στο Trinity College (Πανεπιστήμιο του Cambridge) στην Ιστορία της μουσικής και, από το 2006, επιθεωρητής μουσικής στο Γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού. Έχοντας διατελέσει σύμβουλος του Υπουργού Πολιτισμού & Επικοινωνίας της Γαλλικής Δημοκρατίας (2002) και του πρόεδρου & CEO της Vivendi Universal, ανέλαβε πολιτιστικός ακόλουθος της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ιταλία (2005-2009), διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου του Μιλάνου (2009-2011) και, στη συνέχεια, της Αθήνας, διατηρώντας παράλληλα την ιδιότητα του συμβούλου Συνεργασίας & Πολιτιστικής δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα (2011-2015). Διορίστηκε διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη το 2016, ενώ εργάστηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού της Ελλάδας ως ειδικός σύμβουλος του Υπουργού για θέματα διεθνών σχέσεων και σύγχρονου πολιτισμού. Από τον Ιανουάριο του 2019, είναι γενικός διευθυντής του Rossini Opera Festival (Πέζαρο, Ιταλία), ενός από τους μεγαλύτερους θεσμούς όπερας παγκοσμίως. Είναι Ιππότης του Τάγματος Γραμμάτων και Τεχνών και του Τάγματος των Ακαδημαϊκών Φοινίκων της Γαλλικής Δημοκρατίας.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.