Πολιτισμος

Καυγάς για το «Τίποτα» της Μαρίνα Αμπράμοβιτς

Γιατί ιστορικοί Τέχνης και επιμελητές εκθέσεων κατηγορούν την εικαστικό

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
69166-139395.jpg

Η σερβικής καταγωγής εικαστικός Μαρίνα Αμπράμοβιτς και η γκαλερί Serpentine του Λονδίνου δέχονται σφοδρές επικρίσεις από μια μερίδα επιμελητών εκθέσεων και ιστορικών Τέχνης με αφορμή το «Τίποτα». Στις 11 Ιουνίου η Μαρίνα Αμπράμοβιτς παρουσιάζει την τελευταία της περφόρμανς στην γκαλερί Serpentine, η οποία πραγματεύεται τη σημασία του «τίποτα». Δηλαδή όσοι επισκεφτούν την γκαλερί θα δουν την Αμπράμοβιτς να κάνει… το τίποτα. «Δεν υπάρχει κάποιο έργο, μόνο εγώ και το κοινό μου», έχει δηλώσει η Αμπράμοβιτς.

Ωστόσο, ο εικαστικός κόσμος του Λονδίνου καταγγέλλει ότι είναι «ντροπή» που η Αμπράμοβιτς δεν κάνει καμία αναφορά σε μια άλλη μεγάλη εννοιολογική εικαστικό, η οποία επίσης είχε ως βασικό πρότζεκτ το «τίποτα». Αναφέρονται στην Μέρι Έλεν Κάρολ, τη Νεοϋορκέζα εικαστικό που έχει δουλέψει πάνω στην ίδια θεματική από τη δεκαετία του ’90. Η Κάρολ έχει παρουσιάσει έργα της στο Μουσείο Whitney της Νέας Υόρκης και το πολιτιστικό χώρο ICA του Λονδίνου. Το 2012 Αμπράμοβις και Κάρολ παρουσίασαν μια κοινή περφόρμανς στο Μουσείο του Σικάγου. Ο επιμελητής εκθέσεων Χανς Ούλριχ Όμπριστ με επιστολή του στην γκαλερί Serpentine έγραψε: «Χωρίς την αναγνώριση της Κάρολ από την πλευρά της Άμπραμοβιτς, η Νεοϋορκέζα εικαστικός δεν θα μπορεί στο μέλλον να ξανακάνει την ίδια περφόρμανς». Η περφόρμανς της Αμπράμοβιτς θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Αυγούστου.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.