Πολιτισμος

Bραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου το «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη

Το ντοκιμαντέρ της Ελληνίδας δημιουργού κατέκτησε το Teddy Jury Award

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
19159493.jpg
φωτό: EPA/HAYOUNG JEON

To «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη διακρίθηκε στα βραβεία Teddy του 68ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Βερολίνο που απονέμονται παραδοσιακά εδώ και 31 χρόνια σε ταινίες που αφορούν στην queer κουλτούρα αλλά και ευρύτερα στο χώρο των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της ταυτότητας.

Το ντοκιμαντέρ της Ελληνίδας δημιουργού που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο τμήμα του Πανοράματος της 68ης διοργάνωσης απέσπασε το βραβείο της Επιτροπής των φετινών Teddy Awards. «H ταινία μάς μεταφέρει σε μία πόλη ζωντανή και σουρεαλιστική, σε ένα καρναβάλι γεμάτο όνειρα και εφιάλτες, που βλέπουμε μέσα από τα μάτια ενός queer συμβόλου. Το εντυπωσιακό και μοναδικό όραμα της δημιουργού του σε γοητεύει μέσω της αξιοσημείωτης φωτογραφίας και του ηχητικού σχεδιασμού, καθιστώντας το μοναδικά ποιητικό και οικείο, ένα εξαιρετικό καλλιτεχνικό επίτευγμα», σημείωσε η επιτροπή για την απόφασή της να βραβεύσει το «Obscuro Barroco».

Το νέο ντοκιμαντέρ της Ευαγγελίας Κρανιώτη, σκηνοθέτιδας του πολυταξιδεμένου και πολυβραβευμένου «Exotica, Erotica, Etc.», περιλαμβάνει στοιχεία μυθοπλασίας και έχει θέμα τη μεταμόρφωση σε μία πόλη των άκρων: το Ρίο ντε Τζανέιρο. Η Ελληνίδα δημιουργός επικεντρώνεται σε μια τρανς της Βραζιλίας, τη Λουάνα Μουνίζ (1961-2017), μια εμβληματική προσωπικότητα της κουλτούρας του Ρίο, που βρίσκεται ανάμεσα στις πολιτικές συγκρούσεις, τη παραζάλη του καρναβαλιού και μιας μεταμόρφωσης που ξεπερνά τις κοινωνικές επιταγές του προσδιορισμού του φύλου. Η ταινία αναζητά απαντήσεις για την ταυτότητά μας, θέτοντας ερωτήματα σχετικά με την επιθυμία μεταμόρφωσης του σώματος, τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Το Βραβείο Teddy Καλύτερης Ταινίας Μυθοπλασίας κέρδισε το «Tinta Bruta» των Μάρτσιο Ρεολόν και Φιλιπε Ματζεμπάχερ (Πανόραμα), ενώ βραβεία απονεμήθηκαν επίσης στα «Bixa Travesty» της Κλαούντια Πρισίλα (Πανόραμα), «Retablo» του Αλβάρο Ντελγκάδο Απαρίθιο (Generation) και στους «Κληρονόμους» του Μαρτσέλο Μαρτινέσι (Διαγωνιστικό).

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.