TV + Series

Όσα είδαμε στο τελευταίο γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο

Η μεταφορά του αριστουργηματικού μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση, ετοιμάζεται να ζωντανέψει τη νέα τηλεοπτική σεζόν στο ERTFLIX και στην ΕΡΤ1

Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο
Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο © Dimitris Pogiantzis

Μεγάλη Χίμαιρα: Παρακολουθήσαμε το τελευταίο γύρισμα της νέας σειράς της ΕΡΤ στη Δήλο και μιλήσαμε με τους πρωταγωνιστές και τον σκηνοθέτη της σειράς

Πρωί 11ης Ιουνίου, ημέρα Τετάρτη. Σε περίπου 40 λεπτά από το Ελ. Βενιζέλος φτάνουμε στο αεροδρόμιο της Μυκόνου και από εκεί μεταφερόμαστε στο λιμάνι του νησιού. Το καραβάκι μας οδηγεί στη Δήλο, τον τελευταίο προορισμό των γυρισμάτων της «Μεγάλης Χίμαιρας», της μεταφοράς του αριστουργηματικού μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση, που ετοιμάζεται να ζωντανέψει τη νέα τηλεοπτική σεζόν στο ERTFLIX και στην ΕΡΤ1, σε σκηνοθεσία Βαρδή Μαρινάκη και σενάριο Παναγιώτη Ιωσηφέλη.

Έπειτα από γυρίσματα ενός περίπου έτους, με σταθμούς στην Αθήνα, τη Σύρο, την Τεργέστη της Ιταλίας και τη Μύκονο, η παραγωγή ολοκληρώνει τα γυρίσματά της στη Δήλο, με τη σπάνια φυσική ομορφιά, και στη Ρήνεια.

Μεγάλη Χίμαιρα: Το τελευταίο γύρισμα στη Δήλο

Η Δήλος, το μικρό κυκλαδονήσι, γνωστή ως ένα από τα σημαντικότερα θρησκευτικά κέντρα κατά την αρχαιότητα λόγω του αρχαιολογικού χώρου της (αποτελεί και Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO), αποτέλεσε ιδανικό περιβάλλον για κάποιες σκηνές του τρίτου από τα έξι επεισόδια της σειράς. Η τοποθεσία και η ιστορία του νησιού (σύμφωνα με τον μύθο, εκεί γεννήθηκε ο Απόλλωνας και η δίδυμη αδελφή του, η Άρτεμις, και για τον λόγο αυτό το νησί θεωρούνταν ιερό κατά τους αρχαίους χρόνους) συντελούν στους λόγους που η πρωταγωνίστρια, η Μαρίνα (Ιταλίδα εδώ, ενώ στο βιβλίο είναι Γαλλίδα), αγάπησε, σύμφωνα με τον συγγραφέα, τον ελληνικό πολιτισμό.

Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο
Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο © Dimitris Pogiantzis

Μπροστά μας τώρα ζωντανεύουν σκηνές τρυφερές, κατά τις οποίες οι πρωταγωνιστές, η Μαρίνα και ο Γιάννης, απολαμβάνουν τον έρωτά τους, αφού μετά την επιστροφή τους στην Ελλάδα, εκείνη του αποκαλύπτει πως είναι έγκυος. Το γύρισμα της τελευταίας σκηνής του επεισοδίου ολοκληρώνεται όταν το ιδανικό φως του ηλιοβασιλέματος αρχίζει να πέφτει. Το τοπίο είναι ειδυλλιακό, σχεδόν μεταφυσικό, για να εκτυλιχθεί ένας τέτοιος έρωτας. Σε μαγεύει και δημιουργεί μια αίσθηση ιδανικής ηρεμίας και αρμονίας με τη φύση.

Μερικά λεπτά αργότερα ακούγεται και το τελικό «it's a wrap» του φινάλε. Το πλατύ χαμόγελο του σκηνοθέτη είναι θετικό σημάδι. Ο ίδιος έχει ήδη δει, όπως μας εξομολογείται, τα δύο πρώτα επεισόδια της σειράς και θεωρεί πως αποδίδουν πιστά την ατμόσφαιρα της εποχής.

Ωστόσο, η ιστορία της ηρωίδας του ’30 δεν μεταφέρεται με παλιά και σκονισμένη μορφή, παρουσιάζεται υπό το πρίσμα και τη ματιά του 2025. «Η “Μεγάλη Χίμαιρα” αποτελεί μια συναρπαστική, κινηματογραφική, μίνι σειρά, με σύγχρονη γραφή, μακριά από στερεοτυπικές αναπαραστάσεις, που θα εστιάσει στο συναισθηματικό φορτίο του έργου και το αγωνιώδες εσωτερικό ταξίδι της Μαρίνας προς τη λύτρωση, την οποία ποτέ δεν καταφέρνει να βρει», επισημαίνει ο Βαρδής Μαρινάκης.

Για την πιστή αναπαράσταση της εποχής δημιουργήθηκαν ειδικά σκηνικά και χώροι εμπνευσμένοι από τη δεκαετία του 1930, ενώ χρησιμοποιήθηκε η σύγχρονη τεχνολογία VFX των οπτικών εφέ για την αναδημιουργία περιοχών που έχουν αλλάξει ή εξαφανιστεί. Οι τρεις πρωταγωνιστές, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Φωτεινή Πελούζο και Δημήτρης Κίτσος, τώρα αγκαλιάζονται μεταξύ τους και με τους υπόλοιπους συντελεστές και κατευθύνονται προς το πλοίο για να ξεκινήσει το ταξίδι της επιστροφής. Η Φωτεινή Πελούζο κατευθύνεται προς την καμπίνα για να αλλάξει ρούχα, ενώ οι υπόλοιποι μένουν με τα ρούχα του ρόλου τους, ίσως ένα κομμάτι τους «δεν θέλει ακόμη να τους χάσει»…

Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο
Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο © Dimitris Pogiantzis

Παρόλο που η κούρασή τους είναι εμφανής, μπορείς να διακρίνεις τη γαλήνη και την ανακούφισή τους. Πειράζουν ο ένας τον άλλον, κάνουν χιούμορ και αλληλοσυμπληρώνονται. Αργά το βράδυ καθόμαστε στο σαλόνι του πλοίου της επιστροφής προς τη Μύκονο και συζητάμε όσο το πλοίο «χορεύει» στα κύματα.

Φωτεινή Πελούζο «Η ηρωίδα που υποδύομαι προσπαθεί να βρει τον χώρο της στον κόσμο. Οι γυναίκες παλεύουμε πολύ για να το καταφέρουμε αυτό»

Η Φωτεινή Πελούζο, Ιταλίδα με ελληνικές ρίζες, καλείται να ενσαρκώσει τις εσωτερικές συγκρούσεις και τα πάθη της Μαρίνας, η οποία ερωτεύεται και παντρεύεται έναν Έλληνα καπετάνιο, που την παίρνει μαζί του στη Σύρο. Στο νησί μένει με την πεθερά της, όσο ο σύζυγός της ταξιδεύει. Εκεί γνωρίζει τον αδελφό του συζύγου της και, μετά από αρκετές εσωτερικές συγκρούσεις, αρχίζει να αισθάνεται ερωτική έλξη γι’ αυτόν. Η Φωτεινή –πιθανότατα το next big thing της χρονιάς– κάθεται απέναντί μας. Μια σύγχρονη γυναίκα που μεταμορφώνεται και σε μαγνητίζει από την πρώτη στιγμή που την αντικρίζεις. Η νεότητά της, η ενέργεια που εκπέμπει, ο τρόπος που μιλάει και η στάση της σε γοητεύουν αμέσως.

Με βάση τον ρόλο της, τη ρωτάμε τι σημαίνει για εκείνη ο έρωτας. «Για εμένα ο έρωτας, ως έννοια, είναι καταστροφικός από την αρχή. Αλλά εδώ κινούμαστε προς μία κατεύθυνση που είναι διαφορετική, προσαρμοσμένη στη ζωή της Μαρίνας, η οποία ζει όλα της τα συναισθήματα δυνατά και κάπως άγρια. Δεν είναι μόνο ο έρωτας και η αγάπη, αλλά και η σεξουαλικότητά της, η νοοτροπία της, η οικογένειά της. Η Μαρίνα κινείται πάντα σε ένα μεταίχμιο. Αυτή την ανεξαρτησία που ψάχνει σε όλη της τη ζωή, τη βρίσκει στα βιβλία και στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, τον οποίο θαυμάζει. Πάντα με συγκινεί το γεγονός ότι πρέπει να ψάξουμε στο παρελθόν για να καταλάβουμε κάτι για το παρόν. Η Μαρίνα προσπαθεί να βρει τον χώρο της στον κόσμο. Κάτι που θέλω να τονίσω είναι ότι εμείς οι γυναίκες παλεύουμε πολύ περισσότερο για να το καταφέρουμε αυτό».

Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο
Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο © Dimitris Pogiantzis

Μεταξύ άλλων, η πρωταγωνίστρια μίλησε για τις δυσκολίες που προκάλεσαν οι εξωτερικοί παράγοντες, όπως το κρύο στην Τεργέστη και ο καυτός καλοκαιρινός ήλιος των ελληνικών νησιών, ενώ κατέληξε πως για εκείνη κάθε δουλειά στην οποία συμμετέχει είναι σαν ένα πουλί. «Όταν ολοκληρώνεται το πρότζεκτ είναι η στιγμή να αφήσεις αυτό το πουλί να πετάξει με τα δικά του φτερά. Τώρα πρέπει να βρω ξανά τη ζωή μου, τη Φωτεινή», λέει και τα μάτια της λάμπουν.

Ανδρέας Κωνσταντίνου «Όλοι οι ήρωες είναι τραγικοί σ’ αυτή την ιστορία»

Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου μάς έχει πείσει εδώ και πολλά χρόνια για το πόσο του αρέσει να υποδύεται τους πιο ετερόκλητους ήρωες, αλλά και ήρωες εποχής. Στη «Μεγάλη Χίμαιρα» υποδύεται τον Γιάννη, τον σύζυγο της Μαρίνας. Η ίδια η ιστορία ήταν η αφορμή για να συμμετάσχει στη μίνι σειρά της ΕΡΤ. «Όταν διαβάζεις κάτι, είτε σε κινεί είτε όχι. Εμένα το έργο του Καραγάτση με κίνησε από την αρχή, γιατί πρόκειται για ένα έργο διαχρονικό. Όλοι οι ήρωες είναι τραγικοί σ’ αυτή την ιστορία». Τον ρόλο του τον αντιμετώπισε με ρεαλισμό, χωρίς να αναζητήσει συμβολισμούς. «Δεν το σκέφτηκα έτσι. Πιο μικρός συνήθιζα να ψάχνω για συμβολισμούς, αλλά αυτό με απομάκρυνε από τον ρόλο», τονίζει.

Όσο για το ποια σκηνή τον δυσκόλεψε περισσότερο: «Η πρώτη σκηνή που γυρίσαμε με δυσκόλεψε. Διότι πάντα μπαίνεις στη λειτουργία του ρόλου μετά το πρώτο γύρισμα και όλα όσα κάνεις αρχίζουν να ρολάρουν». Ρωτώντας τον για το αν ένας ρόλος μπορεί να αλλάξει τη ζωή κάποιου ηθοποιού, απαντά αρνητικά. Σύμφωνα με τον Ανδρέα Κωνσταντίνου, εκείνο που μπορεί να καταφέρει ένας ρόλος είναι αναγωγές σε εμπειρίες και λειτουργίες της ζωής του ηθοποιού.

Δημήτρης Κίτσος «Αυτό που κρατάω από τον ήρωα που υποδύομαι είναι η σκέψη να μην αφήνω τίποτα για την επόμενη ημέρα»

Ο Δημήτρης Κίτσος, που έχει κατακτήσει τις καρδιές του κοινού με την ερμηνευτική του δεινότητα και το πάθος του (έχει και εξαιρετικό χιούμορ, να τα λέμε κι αυτά), μεταμορφώνεται στον Μηνά Ρεΐζη. Συζητώντας μαζί του για τη σκηνή που τον δυσκόλεψε περισσότερο, απαντά πως πρόκειται για τη σκηνή της Μποβαρί. Mια σκηνή που οι ηθοποιοί έπρεπε να συζητούν για την ιστορία της Μαντάμ Μποβαρί του Φλομπέρ στα γαλλικά. Παραδέχτηκε μάλιστα πως τα γαλλικά του χρειάζονταν κάτι περισσότερο από ένα απλό φρεσκάρισμα.

Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο
Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο © Dimitris Pogiantzis

Ο ρόλος του, ο Μηνάς, λειτούργησε και ως μια υπενθύμιση που θα κουβαλάει για πάντα μαζί του. «Ο πυρήνας του Μηνά είναι η γνώση ότι θα πεθάνει πολύ νέος. Αυτό σε ένα μεγάλο βαθμό ορίζει και τον τρόπο με τον οποίο ζει, που ρουφάει την ίδια τη ζωή. Αυτό κρατάω από εκείνον: τη σκέψη να μην αφήνω τίποτα για την επόμενη ημέρα».

Λίγο πριν φτάσουμε στον προορισμό μας, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στη συνεργασία των ηθοποιών με την Καρυοφυλιά Καραμπέτη. «Είναι πάντα ανοιχτή στον διάλογο. Υπήρξε πολύ γενναιόδωρη με όλους μας, με καινούργιες ιδέες. Ήθελε πραγματικά να δημιουργήσει κάτι μαζί μας. Έχει μια παιδική ματιά, απορροφά στοιχεία από όποιον είναι δίπλα της, κι αυτό είναι μεγάλη αρετή. Δεν αισθάνθηκα ποτέ ότι θα έπρεπε να της αποδείξω κάτι. Έγινε πρώτα φίλη και μετά η ηθοποιός με την οποία θα δούλευα μαζί της» απαντά η Φωτεινή Πελούζο.

Με τον Δημήτρη να προσθέτει: «Η Καρυοφύλλια Καραμπέτη ήταν ένα τεράστιο μάθημα για μένα. Την εκτιμώ και τη θαυμάζω εδώ και πολλά χρόνια. Κι από άποψη διάθεσης, ενέργειας, μελέτης και ετοιμότητας στις οδηγίες του σκηνοθέτη ήταν ίσως η πιο επαγγελματίας από όλους μας στο σετ». Οι ηθοποιοί βγαίνουν για λίγο στο κατάστρωμα του πλοίου και σχολιάζουν τη μικρή θαλασσοταραχή παρέα με την υπόλοιπη ομάδα. Μια ομάδα που προσπάθησε να ενώσει το παρελθόν με το παρόν και υπόσχεται σύντομα να μας προσφέρει μια βαθιά και σύγχρονη ματιά στην κλασική λογοτεχνία, με έμφαση στο συναισθηματικό φορτίο και την εσωτερική αναζήτηση των ηρώων.

Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο
Γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο © Dimitris Pogiantzis

Info: Η «Μεγάλη Χίμαιρα» είναι μία συμπαραγωγή της ΕΡΤ, των ελληνικών εταιρειών παραγωγής Foss Productions και Boo Productions, της ιταλικής εταιρείας παραγωγής Mompracem Films και της γερμανικής Beta Film.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY