Τεχνολογια - Επιστημη

Facebook: Πώς θα περιορίσει τις πολιτικές αναρτήσεις και διαμάχες

Ο Mark Zuckerberg έχει δηλώσει πως «δεν θέλει η κοινότητα του Facebook να σπαράσσεται από πολιτικούς καβγάδες»

portrait-322469_1920_2.jpg
Τριαντάφυλλος Δελησταμάτης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg © Daniel Acker/Bloomberg via Getty Images

Πώς το Facebook θα περιορίσει τις διχαστικές πολιτικές συζητήσεις μεταξύ των χρηστών - Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος και πόσο εύκολο είναι να τον «ξεγελάσεις»

Το newsfeed λαμβάνει ήδη «λιγότερο» πολιτικό περιεχόμενο στον Καναδά, στη Βραζιλία και στην Ινδονησία και, όπως ανακοίνωσε το Facebook, η αλλαγή θα εφαρμοστεί και στις ΗΠΑ μέσα τις επόμενες εβδομάδες. Αφού υποδαύλισε την πολιτικολογία σε όλο τον κόσμο, το Facebook προσπαθεί τώρα να μειώσει τις τριβές και την έξαρση του πολιτικού μίσους που εκδηλώνεται στις σελίδες του. Έτσι, έχει αρχίσει να τροποποιεί τον αλγόριθμό του για να περιορίσει το πολιτικό περιεχόμενο των χρηστών και της ροής των ειδήσεων. Ο διευθύνων σύμβουλος Mark Zuckerberg δήλωσε τον περασμένο Φεβρουάριο ότι η επιχείρηση πειραματίζεται με τρόπους για τη μείωση των διχαστικών πολιτικών συζητήσεων μεταξύ των χρηστών, διότι «δεν θέλει η κοινότητα του Facebook να σπαράσσεται από πολιτικούς καβγάδες». Επίσης, είπε ότι, στο εξής, το Facebook θα μπλοκάρει συνωμοσιολογικές θεωρίες για τον Covid-19 και ότι θα αναδεικνύει μόνο τις απόψεις των ειδημόνων όπως όπως το Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων της Ατλάντα και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Ο κ. Zuckerberg πρόσθεσε ότι οι χρήστες θα μπορούν να συζητούν για την πολιτική μόνο σε ιδιωτικές ομάδες.

Το Facebook δέχθηκε επιθέσεις από νομοθέτες από αμφότερες τις πλευρές του πολιτικού φάσματος. Οι αριστεροί το κατηγόρησαν ότι επέτρεψε τη διάδοση ρητορικής μίσους και παραπληροφόρησης, ενώ οι συντηρητικοί ισχυρίζονται ότι το Facebook προσπαθεί να τους φιμώσει. Αν και ένα λιγότερο πολιτικό Facebook θα ικανοποιήσει όσους το κατηγορούν για ενθάρρυνση της κομματικής πόλωσης, η κίνηση αυτή θα μειώσει τον χρόνο που αφιερώνουν οι χρήστες στην εφαρμογή. Πολλές από τις πιο διαβασμένες ειδήσεις στο Facebook είναι πολιτικές και οι πολιτικές συζητήσεις προκαλούν αυξημένη χρήση και επαναλαμβανόμενες επισκέψεις που ευνοούν την επιχείρηση.

Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το Facebook το περασμένο φθινόπωρο έδειξαν ότι στη διάρκεια μιας εβδομάδας τον Οκτώβριο του 2020, οι 7 από τις 10 σελίδες με τις περισσότερες επισκέψεις είχαν πολιτικό περιεχόμενο: ανάμεσα σε αυτές ήταν δεξιές σελίδες του Προέδρου Donald Trump, του Fox News, του Breitbart και αριστερές των Occupy Democrats.

Πριν από τρία χρόνια, ο Zuckerberg είχε δηλώσει ότι το Facebook δεν είχε μόνο ψυχαγωγικό και επικοινωνιακό περιεχόμενο, αλλά ήθελε να είναι «καλό για τους ανθρώπους». Η ουσία είναι πάντως ότι ο αλγόριθμος μπορεί να παρακαμφθεί: οι χρήστες του Facebook μπορούν να προσδώσουν πολιτικό περιεχόμενο με έμμεσους τρόπους, ενώ μη κυβερνητικές οργανώσεις και επιτροπές πολιτικής δράσης δημιουργούν τεράστιο αριθμό ιδιωτικών ομάδων για να συζητούν κομματικά θέματα, να οργανώνουν διαμαρτυρίες και να υποστηρίζουν ή να συκοφαντούν πολιτικούς. Αν και μετά τις θανατηφόρες ταραχές στο Καπιτώλιο στις 6 Ιανουαρίου, ο Zuckerberg υποσχέθηκε «χαμηλώσει τον πυρετό της πολιτικής», οι χρήστες εξεγείρονται μπροστά σ’ αυτόν τον αλγόριθμο που καλούνται να σεβαστούν ή να κοροϊδέψουν: έχει διαπιστωθεί ότι οι περισσότεροι χρήστες που λογοκρίνονται για παραπλανητικό και διχαστικό λόγο, απομακρύνονται εξοργισμένοι από το Facebook και αναζητούν άλλα κοινωνικά δίκτυα.

Αν και, σύμφωνα με τους αλγορίθμους, οι πολιτικές δημοσιεύσεις αντιπροσωπεύουν μόνο το 6% του περιεχόμενου των ροών στις ΗΠΑ, η γενική εικόνα είναι πως αντιπροσωπεύουν πολύ περισσότερο. Άρα, η δυνατότητα του Facebook να «μειώσει» την πολιτική αφορά στη μείωση αυτού του πενιχρού 6% που αναγνωρίζει ως «πολιτικό».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δέκα πράγματα που έκανα με το ChatGPT
Δέκα πράγματα που έκανα με το ChatGPT

Θέλοντας να τεστάρω τις δυνατότητες και τα όρια του εργαλείου, άρχισα να ζητάω συμβουλές θεωρώντας μάλλον απίθανο (και ηθικά απωθητικό) το να το χρησιμοποιήσω. Μέσα σε μισή ώρα είχα αγοράσει μηνιαία συνδρομή.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.