- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ποιο άρθρο θα διαδοθεί σαν ιός στο διαδίκτυο; Ο εγκέφαλος έχει την απάντηση
Η σχέση του viral με τη νευροεπιστήμη


Μπορεί να προβλεφθεί ποια άρθρα θα γίνουν τόσο δημοφιλή (viral) μεταξύ των αναγνωστών και θα μοιρασθούν μέσω του Facebook, του Twitter και του e-mail; Ναι, απαντούν για πρώτη φορά Αμερικανοί επιστήμονες, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι εντόπισαν στον ανθρώπινο εγκέφαλο ένα διακριτό «αποτύπωμα», που υποδηλώνει ότι ένα άρθρο προορίζεται να κάνει θραύση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα στο Ίντερνετ.
Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Νευροεπιστήμης της Σχολής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, με επικεφαλής τις Έμιλι Φαλκ και Κριστίν Σολτς, που έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις -μία στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS) και μία στο περιοδικό ψυχολογίας "Psychological Science"- μελέτησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα σε 80 νέους 18 έως 24 ετών, που κλήθηκαν να διαβάσουν τα ίδια άρθρα των «Τάιμς της Νέας Υόρκης», τα οποία αφορούσαν θέματα υγείας.
Η εγκεφαλική μελέτη με την τεχνική της λειτουργικής μαγνητικής απεικόνισης (fMRI) αποκάλυψε ένα «ίχνος»», με βάση το οποίο μπορεί να προβλεφθεί αν ένας χρήστης θα θελήσει να μοιρασθεί το άρθρο με άλλους. Το «σήμα» αυτό αντανακλά το πόσο πολύτιμη φαίνεται μια πληροφορία στον αναγνώστη και πόσο πολύτιμη θεωρεί ότι θα είναι επίσης για την κοινωνία.
«Αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μικρό αριθμό εγκεφάλων για να προβλέψουμε τι θα κάνουν μεγάλοι αριθμοί ανθρώπων που θα διαβάσουν τους 'Τάιμς της Νέας Υόρκης', αυτό σημαίνει ότι παρόμοια πράγματα συμβαίνουν σε πολλούς ανθρώπους. Συγκεκριμένα άρθρα αγγίζουν την ίδια χορδή σε διαφορετικούς εγκεφάλους, άρα παρόμοια πράγματα έχουν αξία για την ευρύτερη κοινωνία» δήλωσε η Σολτς.
Το αξιοσημείωτο, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ότι ο καθένας μπορεί να «προπαγανδίζει» το ίδιο πράγμα για διαφορετικούς λόγους: ο ένας επειδή νομίζει ότι ο φίλος του θα γελάσει, ενώ ο άλλος επειδή θεωρεί ότι έτσι θα τον βοηθήσει σε κάποιο πρόβλημα. Αλλά, παρόλα αυτά, μοιάζει να υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής στη νευρωνική δραστηριότητα του εγκεφάλου, που προμηνύει τη μελλοντική δημοφιλία του άρθρου.
Σε γενικές γραμμές, κάποιος μοιράζεται και προωθεί μια πληροφορία που θα τον κάνει να φανεί καλός, ζεστός, έξυπνος και αστείος στα μάτια των τρίτων, θα ενισχύσει τους κοινωνικούς δεσμούς και τις σχέσεις του μαζί τους και θα επηρεάσει τη συμπεριφορά τους, επειδή θεωρεί ότι αυτό θα τους κάνει καλό.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Έφτασε σε απόσταση 5.600 χιλιομέτρων από την επιφάνεια του Άρη, με ταχύτητα των 33.480 χιλιομέτρων την ώρα
Μια συνέντευξη με τον Χαράλαμπο Τσέκερη με αφορμή το ντοκιμαντέρ για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Μιλήσαμε με τον Γιώργο Μπαρδάνη και τον Σέργιο Τζιάνο, που έχουν αναλάβει τα μεγαλύτερα drone shows στην Ελλάδα. Μάθαμε το πώς εκτελείται ένα show από τον σχεδιασμό μέχρι το play και το κόστος.
Από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αλλαγές με την επάνοδο Τραμπ
Πώς λειτούργησε μέχρι την μεταμόσχευση που έλαβε χώρα τον Μάρτιο
Υποστηρίζει ότι «δούλευαν χέρι-χέρι» για τον έλεγχο του περιεχομένου στη χώρα - Τι απαντά η Meta
Αναλυτικά τα αστρονομικά γεγονότα του Μαρτίου
«Χάσαμε την επαφή με το σκάφος», ανακοίνωσε ο Νταν Χιούοτ
Ο Ουίλμορ και η Γουίλιαμς είχαν αρχικά προγραμματίσει να παραμείνουν στο διάστημα μόλις μία εβδομάδα
Επιδιώκουν παράλληλα να αναβιώσουν το μαμούθ
Ελπίδες ότι θα αποτελέσει ισχυρό εργαλείο για τη θεραπεία της γνωστικής εξασθένησης
Πιο ανθρώπινο και διαισθητικό, αλλά και πιο ακριβό
Χρήστες αναφέρουν ότι οι ροές τους κατακλύστηκαν από ακατάλληλο υλικό λόγω δυσλειτουργίας του αλγόριθμου
Mετά από 22 χρόνια και 15 στην ιδιοκτησία του τεχνολογικού κολοσσού
Έντονες αντιδράσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών
Το φαινόμενο θα επαναληφθεί το 2040
Ανησυχίες για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.