- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Πετάξτε με το πρώτο ελληνικό drone που θα παρουσιαστεί στη ΔΕΘ
Ομάδα με καθηγητή από το ΑΠΘ ξεκίνησε από το μηδέν και τα κατάφερε
Στη ΔΕΘ πρόκειται να παρουσιαστεί το πρώτο (μεγάλο) drone ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής με την κωδική ονομασία HCUAV RX-1.
Το ελληνικό drone έχει βάρος απογείωσης 220 κιλά, συνολικό μήκος φτερών 6.5 μέτρα, μήκος ατράκτου και ουραίου 4.5 μέτρα, αυτονομία 11 ωρών, επιχειρησιακή ταχύτητα 140 χλμ/ώρα, μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, εμβέλεια 150 χλμ η οποία με δορυφορική σύνδεση μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη (άνω των 200 χλμ), βάρος εξοπλισμού 35 κιλά.
Το επιχειρησιακό ύψος πτήσης είναι 2 χλμ (6.500 πόδια) και το μέγιστο ύψος πτήσης 4.5 χλμ (14.770 πόδια).
Μπορεί να πετάει μέρα και νύχτα και να μεταδώσει σε πραγματικό χρόνο κρίσιμες και λεπτομερείς πληροφορίες για την υποστήριξη υπηρεσιών πολιτικής προστασίας και δημόσιας ασφάλειας: την παρακολούθηση των χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων, την προστασία κρίσιμων υποδομών, την υποστήριξη ερευνών διάσωσης, την εποπτεία δασικών εκτάσεων για την έγκαιρη κατάσβεση πυρκαγιών, τη δειγματοληψία εδάφους, θαλάσσιων και αέριων ρύπων, την εποπτεία οδικών αξόνων, την αεροφωτογράφηση περιοχών ενδιαφέροντος.
Η παρθενική του πτήση, στις 4 Αυγούστου 2016, διήρκεσε περίπου 15 λεπτά και στέφθηκε από επιτυχία -μάλλον σπουδαία επιτυχία- αν λάβει κανείς υπόψη ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα που ξεκίνησε μόλις πριν από 36 μήνες από το μηδέν.
#HCUAV RX-1 NACA inlet pic.twitter.com/ASiOCvtpBv
— HCUAV (@HCUAV) 10 Αυγούστου 2016
Το HCUAV RX-1 αναπτύχθηκε στο πλαίσιο συνεργατικού έργου της δράσης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2011», της ΕΥΔΕ - ΕΤΑΚ, στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2007-2013, με επικεφαλής και συντονιστή τον αν. καθηγητή Κύρο Υάκινθο, Διευθυντή του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ.
Στο ερευνητικό πρόγραμμα συμμετείχαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη σχεδίαση του αεροχήματος, αεροδυναμικές αναλύσεις, την κατασκευαστική μελέτη, βελτιστοποίηση γεωμετρίας και πτητικές δοκιμές και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με αντικείμενο τη ρομποτική όραση, αντίληψη περιβάλλοντος, και επεξεργασία σήματος.
Proud to be the chief engineer of these Engineers!
RX-1 model#HCUAV pic.twitter.com/fIN37KNWbz
— Kyros Yakinthos △ (@KyrosYakinthos) 5 Αυγούστου 2016
Μια εταιρεία από τη Φαρκαδόνα Τρικάλων, η Spacesonic, ανέλαβε την κατασκευή του αεροχήματος, η Intracom Defense Electronics την ανάπτυξη και εγκατάσταση των συστημάτων επικοινωνιών, κινητούς σταθμούς εδάφους και συστήματα ευφυούς λογισμικού και η εδρεύουσα στη Θεσσαλονίκη MLS την εγκατάσταση συστήματος GPS, την προμήθεια χαρτών και δράσεις διάχυσης αποτελεσμάτων του έργου.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του ερευνητικού προγράμματος ήταν 2 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ για τους πέντε εταίρους 1,3 εκατ. ευρώ.
Μπορεί μια χώρα σαν την Ελλάδα, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα, να αναπτύξει αεροναυπηγική βιομηχανία και μάλιστα ανταγωνιστική προς χώρες με παράδοση στον χώρο; "Ναι! Μπορούμε", απαντά μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Υάκινθος.
«Στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν εξαιρετικά πράγματα, σε συνεργασία των Πανεπιστημίων και ερευνητικών φορέων με τις ελληνικές εταιρείες. Στην Ελλάδα υπάρχει φοβερό δυναμικό, αλλά υπάρχει και το ερώτημα του επενδυτή, αν θα κάνει το επόμενο βήμα», εξηγεί και αποτιμώντας τη δική του εμπειρία προσθέτει.
4/8/2016
PreFlight tests preparations.
RX-1 model of #HCUAV pic.twitter.com/iiVyRg4Ev1
— Kyros Yakinthos △ (@KyrosYakinthos) 5 Αυγούστου 2016
«Πρέπει ως χώρα να δούμε πέρα από τους τομείς, που δίνουμε σήμερα προτεραιότητα. Μπορούμε! Πραγματικά με πειράζει και με στενοχωρεί, πως στην αρχή της προσπάθειας οι περισσότεροι μου έλεγαν, πού πας, τι θα κάνεις, σιγά μη γίνει ποτέ στην Ελλάδα αυτό. Κι όμως γίνεται, και μάλιστα με μικρό κόστος, αρκεί να υπάρχει όραμα και συνέπεια στα χρονοδιαγράμματα».
«Στην ευρωπαϊκή αγορά υπάρχουν πολλές χώρες που αναπτύσσουν τέτοια αεροχήματα. Η Τουρκία, για παράδειγμα, έχει επενδύσει πάρα πολλά εκατομμύρια στον τομέα. Είναι, άλλωστε, αλήθεια ότι η παρουσία στον αέρα προσδίδει διαφορετικό κύρος σε μία χώρα» σημειώνει ο καθηγητής, ομολογώντας πάντως ότι υπήρξαν στιγμές που και ο ίδιος αμφισβήτησε πως η ελληνική πρώτη απόπειρα θα ολοκληρωνόταν.
«Ήταν όταν η γραφειοκρατία μας έδενε τα χέρια. Είναι αυτή που σταματάει τα πάντα. Όχι τα στελέχη των υπηρεσιών, αυτά συνήθως κάνουν τα πάντα να βοηθήσουν. Διαχρονικά το σύστημα είναι τόσο δύσκαμπτο, ενώ και οι μηχανισμοί στις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ, έχουν φτάσει στο άλλο άκρο για να διασφαλίσουν ότι τα χρήματα θα πάνε εκεί που πρέπει και σε αντιμετωπίζουν ως κάποιον που θα κάνει οπωσδήποτε την αρπαχτή», εξηγεί.
Στη ΔΕΘ
Το Ελληνικό Πολιτικό Μη-επανδρωμένο Αερόχημα HCUAV RX-1, αφού αποσυναρμολογηθεί θα συναρμολογηθεί για να παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Μετά την πρώτη δοκιμαστική πτήση έχουν ήδη δρομολογηθεί βελτιώσεις σε επιμέρους ζητήματα που καταγράφηκαν.
Τα πτητικά χαρακτηριστικά του HCUAV, οι επιχειρησιακές του δυνατότητες, καθώς και ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός, επιλέχθηκαν με βάση τις απαιτήσεις της Ελλάδας για την επιτήρηση χερσαίων και θαλασσίων εκτάσεων, σε μεγάλη ακτίνα, με έμφαση κυρίως στις φυσικές καταστροφές, τα περιβαλλοντικά ατυχήματα (φωτιές, θαλάσσια μόλυνση κ.α.) και στις επιχειρήσεις διάσωσης.
Επιπλέον, έγινε λεπτομερής ανάλυση του κόστους παραγωγης μονάδων HCUAV η οποία έδειξε ότι το σύστημα του HCUAV μπορεί να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα προϊόντα της διεθνούς αγοράς με εξαιρετικές προοπτικές, εφόσον αξιοποιηθεί από την Πολιτεία.
«Μιλάμε για άκρως ανταγωνιστικό κόστος», διαβεβαιώνει ο κ.Υάκινθος, ενώ διευκρινίζει ότι η προοπτική αξιοποίησης δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, καθώς το HCUAV σχεδιάστηκε ώστε να δίνει ευελιξία για τροποποιήσεις με βάση της απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη, χώρας κ.λπ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα τεχνικά προβλήματα όσον αφορά τη σύνδεση και παραμονή στα εν λόγω μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρατηρούνται μάλιστα και στην Ελλάδα.
Το design και οι επιδόσεις του μέλλοντος στο σήμερα
Από τη θεραπεία αυτοάνοσων νοσημάτων με Τ-κύτταρα μέχρι δείγματα χώματος από τη Σελήνη
Οι επιστήμονες το 1998 αποκάλυψαν ότι αυτή η διαστολή επιταχύνεται, με την υποτιθέμενη αιτία να είναι η σκοτεινή ενέργεια
Τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα προήλθαν από ένα νέο τσιπ που ονομάζεται Willow
Πάνω από 15 εκατομμύρια διαδικτυακές απειλές το 2024 - Ανάγκη για ενισχυμένα μέτρα προστασίας
Τα ευρήματα μεγάλης έρευνας
Είναι τόσο μεγάλο κομμάτι της ζωής μας πια, που όταν δεν υπάρχει σύνδεση, κάτι μας πιάνει…
Όψεις της πόλης, αναμνήσεις, πράγματα που συνέβησαν παλιά, και πράγματα που συμβαίνουν σήμερα γύρω μας
Θα αργήσει η επιστροφή των ΗΠΑ στη Σελήνη
Η υπηρεσία λειτουργεί επί του παρόντος σε μερικές τοποθεσίες στις ΗΠΑ, στο Τέξας και την Αριζόνα
«Τα παιδιά χάνουν τον προσανατολισμό τους, ασχολούνται μόνο με likes»
Διαφορετική εικόνα από εκείνη που επικράτησε στις αγιογραφίες
Πόσο θα επηρεαστεί το οικοσύστημα και το κλίμα της Γης
Σε όλο τον κόσμο γίνονται προσπάθειες για την ανάπτυξη ανθεκτικών καλλιεργειών
Μερικά από τα πιο εμβληματικά και αγαπημένα παιχνίδια πρωταγωνιστούν στο επετειακό clip
Μια επένδυση που ξεπερνά τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια
Χρειάζεται μόλις 15 λεπτά για να εκτελέσει έναν πλήρη κύκλο ανθρώπινης πλύσης
«Εξαιρετικά ανεπαρκής ο έλεγχος - Επιλέγει να μην τον εφαρμόσει»
Η τεχνολογία είναι πολύ σημαντικό θέμα για να το αφήσουμε απλώς στους τεχνολόγους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.