Health & Fitness

Δημήτρης Κοντοπίδης

Η «Κάθε μας ανάσα» ένα βήμα πιο κοντά στα όνειρά μας

114824-667199.jpg
Νατάσσα Καρυστινού
ΤΕΥΧΟΣ 507
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
82600-184660.jpg

Ο αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Κυστικής Ίνωσης και εμπνευστής της καμπάνιας η «Κάθε μας ανάσα» μας εξηγεί για τη διαφορετική καμπάνια ενημέρωσης και το καινοτόμο e-shop δωρεών.

Απόφοιτος γραφιστικής και φοιτητής αρχιτεκτονικής, ασθενής ο ίδιος και αντιπρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Κυστικής Ίνωσης, ο Δημήτρης Κοντοπίδης εμπνεύστηκε μια διαφορετική ομαδική δράση προβολής. Μια καμπάνια από ασθενείς για ασθενείς, που προσφέρει διακριτική ενημέρωση και επιτυγχάνει την οικονομική ενίσχυση που αναζητούν σήμερα οι Σύλλογοι Ασθενών μέσω ενός καινοτόμου e-shop δωρεών. 

Γνωρίζει ο κόσμος τι είναι η κυστική ίνωση;

Η έλλειψη ενημέρωσης για τη συχνότητα αυτής της βαριάς κληρονομικής νόσου έχει ως αποτέλεσμα να γεννιούνται στην Ελλάδα ένα με δυο παιδιά την εβδομάδα με κυστική ίνωση, ενώ υπολογίζεται ότι υπάρχουν πάνω από 500.000 φορείς. 

Γιατί πιστεύετε ότι υπάρχει τόσο μεγάλη άγνοια;

500.000 φορείς δεν είναι λίγοι! Η δική μου εμπειρία είναι ότι η παραδοσιακή ενημέρωση, δηλαδή ο Σύλλογος να μοιράζει φυλλάδια στους δρόμους, δεν λειτουργεί πάντα προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Ο κόσμος είναι απρόθυμος. 

«Η κάθε μας ανάσα, ένα βήμα πιο κοντά στα όνειρά μας». Πώς γεννήθηκε το σλόγκαν σας;

Εξέφραζε κυριολεκτικά και μεταφορικά την ασθένεια. Κυριολεκτικά γιατί μιλά για τον καθημερινό μας αγώνα να προλάβουμε τα όνειρά μας στο λίγο χρόνο που έχουμε, μεταφορικά, γιατί το πρώτο που εξασθενεί και μας κρατάει μακριά από αυτά είναι η αναπνευστική μας λειτουργία, η ανάσα μας.

image

Τι πετύχατε με την καμπάνια;

Καταρχάς σπάσαμε την οικογενειακή σιωπή. Μέχρι πρόσφατα βασικό χαρακτηριστικό της νόσου ήταν ότι οι ίδιοι οι ασθενείς και οι οικογένειές τους δεν αποδέχονταν την ασθένεια ως γεγονός με ολέθρια αποτελέσματα για τη θεραπεία τους. Οι πρωταγωνιστές της καμπάνιας μας δεν είναι μοντέλα, είναι ασθενείς που φωτογραφίζονται για να μεταφέρουν το σημαντικότερο ίσως μήνυμα στους συνασθενείς τους: στο σοβαρό αυτό νόσημα κάποιοι τολμούν και έχουν στόχο. Η κάθε τους ανάσα να είναι ένα βήμα πιο κοντά στα όνειρά τους! Το σλόγκαν μας είναι ελπιδοφόρο και για το ευρύ κοινό. Δεν αναφέρεται ρητά στην ασθένεια, με αποτέλεσμα να προκαλεί την περιέργεια να μπει κάποιος στην ιστοσελίδα του Συλλόγου και να ενημερωθεί τόσο για την ίδια την πάθηση αλλά κυρίως για την πρόληψή της.

Τι ακριβώς είναι το e-shop ασθενών;

Η ιδέα είναι απλή. Ανάλογα με το ποσό συνεισφοράς δίνεται δώρο ένα διαφορετικό προϊόν της συλλογής, όπως μπλούζες, κούπες, τσάντες κ.λπ. Δημιουργούμε ένα «συναισθηματικά φορτισμένο προϊόν» θέτοντας στον επισκέπτη το εξής απλό ερώτημα: Δεν θα ένιωθες πιο όμορφα όταν το πρώτο πράγμα που θα σκεφτόσουν το πρωί πίνοντας στον πρωινό καφέ σου στην κούπα μας είναι ότι είσαι χρήσιμος για κάποιον που σε έχει ανάγκη, όπως εμείς; 

Ποιο είναι το επόμενο βήμα;

Η «Κάθε μας ανάσα» είναι το πρώτο μας βήμα.Έχουμε κι άλλα όνειρα. Η κυστική ίνωση είναι μόνο μία από τις πολλές σπάνιες παθήσεις για τις οποίες υπάρχει τεράστιο κενό ενημέρωσης. Επόμενος στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αντίστοιχες καμπάνιες για όλες τις παθήσεις. Με λίγα λόγια η καμπάνια «Κάθε μας ανάσα» (www.eachbreath.gr) θα γίνει ο πιλότος για τη δημιουργία μιας μεγάλης καμπάνιας που θα αγκαλιάσει κι άλλους. Το κάλεσμα είναι ανοιχτό.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ