- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Η ασπιρίνη προστατεύει από τον καρκίνο
Ενθαρρυντικά ευρήματα δύο νέων αμερικανικών ερευνών
Η τακτική λήψη ασπιρίνης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο τόσο για καρκίνο των ωοθηκών, όσο και του ήπατος, σύμφωνα με δύο νέες αμερικανικές επιστημονικές μελέτες.
Η πρώτη μελέτη, με επικεφαλής τη δρα Μόλι Μπάρναρντ της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που δημοσιεύθηκε στο αμερικανικό περιοδικό ογκολογίας "JAMA Oncology", στηρίχθηκε στην ανάλυση στοιχείων για 205.500 γυναίκες, από τις οποίες οι 1.054 είχαν διαγνωσθεί με καρκίνο των ωοθηκών.
Οι γυναίκες που έπαιρναν τακτικά ασπιρίνη σε δοσολογία μέχρι 100 μιλιγκράμ, είχαν 23% μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο των ωοθηκών, σε σχέση με όσες δεν έκαναν χρήση ασπιρίνης. Δεν υπήρξε όμως το ίδιο όφελος για όσες έπαιρναν ασπιρίνη κανονικής δοσολογίας (325 μιλιγκράμ).
Η ασπιρίνη πιστεύεται ότι μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου, επειδή μειώνει τη φλεγμονή στο σώμα. Από την άλλη όμως, διαπιστώθηκε ότι η μακρόχρονη λήψη άλλων μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων πιθανώς σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο του εν λόγω καρκίνου στις γυναίκες.
Η δεύτερη επιδημιολογική μελέτη, με επικεφαλής την δρα Τρέισι Σάιμον του Τμήματος Γαστρεντερολογίας του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης, που δημοσιεύθηκε στο ίδιο περιοδικό ογκολογίας, δείχνει ότι η τακτική χρήση ασπιρίνης σε κανονική δοσολογία (τουλάχιστον δύο ταμπλέτες των 325 μιλιγκράμ την εβδομάδα) μπορεί να μειώσει κατά 49% τον κίνδυνο για ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα, ένα συχνό είδος καρκίνου του ήπατος.
Η μελέτη, που αφορούσε πάνω από 133.300 άτομα, δείχνει ότι ο κίνδυνος του εν λόγω καρκίνου μειώνεται όσο αυξάνεται η δοσολογία και η χρονική διάρκεια λήψης της ασπιρίνης (π.χ. μείωση κινδύνου κατά 59% για χορήγηση ασπιρίνης επί τουλάχιστον μία πενταετία), κάτι όμως που ενέχει κινδύνους αιμορραγίας στο γαστρεντερικό σύστημα.
Η κυριότερη αιτία για το ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα είναι η κίρρωση του ήπατος, που μπορεί να προκληθεί από ηπατίτιδα Β ή C, κατάχρηση αλκοόλ κ.α. Η ασπιρίνη δρα και εδώ προστατευτικά χάρη στην αντιφλεμονώδη προληπτική δράση της. Επίσης και αυτή η μελέτη δεν βρήκε κάποιο όφελος από τη λήψη άλλων μη στεροειδών αντιφλεμονωδών φαρμάκων (π.χ. ιμπουπροφέν).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα fillers κάτω από τα μάτια και η αφαίρεση λίπους από τα μάγουλα στην κορυφή της λίστας
Η Λόρεν Φρίντμαν καταγγέλλει μόνιμο «χημικό ευνουχισμό» από αντικαταθλιπτικά - Τι είναι το σύνδρομο PSSD
Ο πρώην σταρ του NBA εξήγησε γιατί αποφάσισε να ακολουθήσει τη συγκεκριμένη θεραπεία
Εργαζόμενοι της εταιρείας σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό καθάρισαν δασική περιοχή στον Διόνυσο
Νέα κλινικά δεδομένα για άτομα που μεταβαίνουν από το κάπνισμα στη χρήση pouches νικοτίνης
Πώς επηρεάζει η χρόνια φλεγμονή το σώμα
Το nivolumab σε συνδυασμό με το σχήμα χημειοθεραπείας AVD έλαβε διευρυμένη έγκριση στην ΕΕ
Η ψυχολογία εξηγεί γιατί ο εγκέφαλός μας αναζητά μοτίβα, «σημάδια» και νοήματα ακόμη και στις πιο απλές συμπτώσεις
Η χρονική σύμπτωση θεωρείται εντυπωσιακή
Η μελέτη εκτιμά ότι το αλκοόλ συνδέεται με περισσότερες από 200 διαφορετικές ασθένειες
Οι αισθήσεις μας καθορίζουν τις διατροφικές μας επιλογές, ακόμα κι όταν δεν πεινάμε
Νέα μελέτη δείχνει σύνδεση της μακροχρόνιας έκθεσης σε ρύπους με προχωρημένη στεφανιαία νόσο
Λάθος συμβουλές που ακούγονται αρκετά και ο λόγος που η ζάχαρη έχει τόσο κακή φήμη
Πώς βιώνεται η ανηδονία;
H χάρτα της ΕΠΕ σε «5+1» άξονες: Παρεμβάσεις σε ζητήματα δημόσιας υγείας για το αναπνευστικό σύστημα
Το νέο ψηφιακό «νοσοκομείο» του Ομίλου
10 οδηγίες για ξέγνοιαστες καλοκαιρινές στιγμές
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.