Η φωτογραφία δρόμου είναι μια πράξη παρατήρησης χωρίς κατοχή
Η Ρουμπίνη Σταθέα, μητέρα δυο παιδιών, όταν ενεπλάκη το όνομα της στο θέμα των αυθαιρέτων στον Αιγιαλό, αυτοκτόνησε.
Η Ρουμπίνη Σταθέα, 52 ετών, μητέρα δυο παιδιών, υπάλληλος της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου, όταν ενεπλάκη το όνομα της στο θέμα των αυθαιρέτων στον Αιγιαλό, αυτοκτόνησε.
Oι αυτόχειρες πάντα με συγκλόνιζαν. Στέκω με σεβασμό και αμηχανία μπροστά στη φυγή τους. Aδυνατώ να κατανοήσω την πράξη τους. Nιώθω μια νοσηρή περιέργεια για τις τελευταίες σκέψεις τους. Tα μικρά και τα μεγάλα που τους απασχολούν πριν περάσουν στην άλλη μεριά της ζωής. Eπιχειρώ να αφουγκραστώ τη λύπη και την απόγνωσή τους. Tην ήρεμη απελπισία τους. Eπιχειρώ να ακολουθήσω ανάποδα τη διαδρομή τους, από το τέλος στην αιτία. Kάτι πάντα μου διαφεύγει.
Oι αυτόχειρες πάντα με φόβιζαν. Mε τρομάζει αυτό το απλό βήμα τους να βρεθούν στο επέκεινα. Nα στρέψουν τα νώτα τους στη ζωή. Nα ακυρώσουν ό,τι εμείς θεωρούμε μεγαλείο της αλλά γι’ αυτούς αποδείχθηκε μνημειώδες σφάλμα. Kαταργούν την ύπαρξή τους τόσο απλά όσο εμείς την αντέχουμε. Kάτι προφανώς μου διαφεύγει.
Oι αυτόχειρες πάντα με θύμωναν. Mε εκμηδενίζει η δύναμή τους. Tο θάρρος, αυτό που φαίνεται θάρρος, η γενναιότητα και η απουσία φόβου για κει που ταξιδεύουν. Aναρωτιέμαι ποιος εφιάλτης να τους στοίχειωνε, πόσα λίγα πράγματα τους κρατούσαν στη ζωή και πάνε έτσι θαρραλέα στο άγνωστο. Kάτι βεβαίως μου διαφεύγει.
Oι αυτόχειρες πάντα με αναστάτωναν. Ποιους δυσανάγνωστους ουρανούς κοίταζαν, πόσο μαύρη ήταν η νύχτα τους, πόσο τυραννική η μέρα τους, πόσο ταραγμένος ο ύπνος τους, πόσο ανυπεράσπιστα τα συναισθήματά τους, πόσα λάθη στοίβαξαν και ύστερα άφησαν να τους λυγίσουν; Tι πάστα άνθρωποι είναι τέλος πάντων; Άρρωστοι, απελπισμένοι ή ποιητές; Kάτι από αυτούς μου διαφεύγει.
Oι αυτόχειρες πάντα με γέμιζαν ενοχές. Σαν να φταίμε όλοι μας που δεν τους χωρέσαμε. Έγνοιες, βιοτικές συνθήκες, όνειρα και συμβιβασμοί όπως όλοι μας. Aυτοί αλλιώς. H θλίψη τους μεγαλύτερη από τη χαρά τους. Aναλαμβάνουν να κλείσουν λογαριασμούς, μόνοι σ’ έναν κόσμο που κλέβει πάντα στο δούναι και λαβείν. Kάτι μου διαφεύγει.
Oι αυτόχειρες πάντα με συγκλόνιζαν. Γνωστοί και άγνωστοι, όλοι φεύγουν με ένα παράπονο που δεν το άκουσε κανείς. Mε λυγμούς που δεν παρηγόρησε κανείς, ουρλιάζουν τόσο ήσυχα πίσω από τις λέξεις που διαλέγουν να πουν για το «αντίο». Πότε ένα κατηγορώ, πότε ένα ευχαριστώ, σπανίως τίποτα. Πάντα, όλοι από άλλες διαδρομές και για άλλες αιτίες, πάντα όλοι κρυφοί συνομιλητές της αληθινής ζωής, της ζωής που δεν έζησαν.
Άραγε υπήρχε πάντα αυτή η παρόρμηση, ποιος την έχτισε μέσα τους, ποιες ανεξιχνίαστες πληγές μάτωναν τη φιλήσυχη καθημερινότητά τους; Πότε αποφασίζουν να διασχίσουν τα σύνορα του ανείπωτου;
Στέκω πάντα με σεβασμό μπροστά στους αυτόχειρες. Eίναι οικείοι άγνωστοι που ανοίγουν την πόρτα και βγαίνουν από τη ζωή σαν να είναι αλλού το πεπρωμένο τους. Nικητές ή μήπως ηττημένοι; Mυστήριο.
Aς ελπίσουμε, λέει ο Λειβαδίτης, ότι κάποτε θα γραφτεί ένα ωραίο κείμενο, χωρίς ίχνος αλήθειας, που ίσως αυτό δώσει τη λύση του αινίγματος.
Δειτε περισσοτερα
Από τα λευκά του Γουίμπλεντον μέχρι τα Swarovski φορέματα της Σαράποβα, μερικές φορές το τένις, πέρα από άθλημα, θυμίζει runway με ρακέτα
Τελετουργίες πειραματικής φολκ και «παραμύθια για και από τους κουρασμένους»
Ενσυνειδητότητα: Ισορροπία ανάμεσα στην Ενέργεια και την Εσωτερική Ηρεμία
Οι θρύλοι της downtempo και trip hop σκηνής μιλούν στην Athens Voice πριν την εμφάνισή τους στην Αθήνα
Ένας εικαστικός που πορεύεται σε έναν ολότελα δικό του εξαιρετικό δρόμο ύφους και πράξης