Ελλαδα

Gov.gr: Υπεύθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση με λίγα κλικ

Βήμα - βήμα η διαδικασία που λύνει τα χέρια στους πολίτες και τους εξοικονομεί σημαντικό χρόνο

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Εξουσιοδότηση και υπεύθυνη δήλωση με λίγα κλικ
Εξουσιοδότηση και υπεύθυνη δήλωση με λίγα κλικ/ © gov.gr

Δείτε βήμα - βήμα πώς μπορείτε να βγάλετε εύκολα και γρήγορα εξουσιοδότηση και υπεύθυνη δήλωση μέσω του gov.gr.

Τη δυνατότητα να βγάζουν υπεύθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση με λίγα κλικ, καθώς και συνταγογράφηση, χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθούν και να ξοδεύουν χρόνο περιμένοντας στην ουρά έχουν από το πρωί του Σαββάτου 21 Μαρτίου οι πολίτες. Το gov.gr, η ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου που υλοποιεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ξεκίνησε τη δοκιμαστική λειτουργία του και ήδη αρκετοί κάνουν λόγο για το «ΚΕΠ του αύριο».

Σημειώνεται ότι η ενεργοποίηση της συγκεριμένης πλατφόρμας επισπεύστηκε κατά δύο μήνες λόγω των εξελίξεων με τον κορωνοϊό και περιλαμβάνει μια σειρά από διαδικασίες που έως τώρα απαιτούσαν αυτοπρόσωπη παρουσία σε ΚΕΠ ή αστυνομικό τμήμα. Όπως ανακοινώθηκε, το gov.gr συγκεντρώνει το σύνολο των υπηρεσιών (503) που παρέχονται ψηφιακά από το Δημόσιο και κάθε υπηρεσία που θα ψηφιοποιείται στο μέλλον θα ενσωματώνεται στην πλατφόρμα. Επιπλέον, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να συμπληρώνει και να υπογράφει ηλεκτρονικά εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις. Παρέχεται, επίσης, η δυνατότητα άμεσης ηλεκτρονικής αποστολής εξουσιοδοτήσεων και υπεύθυνων δηλώσεων στην αρχή η οποία ζητά την έκδοσή τους χωρίς ο πολίτης να χρειάζεται να μεταβεί σε αυτήν.

Όπως γνωστοποιεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οι διαδικασίες πρόσβασης των πολιτών στο gov.gr καθώς και της έκδοσης των πιστοποιητικών ρυθμίζονται με διατάξεις που περιλαμβάνονται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 20-03-2020. Η ταυτοποίηση θα διενεργείται -σε αυτό το πρώτο στάδιο λειτουργίας- μέσω των κωδικών Taxisnet και τα έγγραφα που θα εκδίδονται μέσω του gov.gr θα φέρουν μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης και ηλεκτρονική σφραγίδα. Θα γίνονται, δε, υποχρεωτικά αποδεκτά από όλους τους φορείς του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα.

Πώς συμπληρώνεται ηλεκτρονικά εξουσιοδότηση μέσω του gov.gr

1) Στην αρχική σελίδα του gov.gr επιλέγουμε την ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα».

2) Στην καρτέλα της ενότητας επιλέγουμε «Υπεύθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση».

3) Ανάλογα με το έγγραφο που επιθυμούμε να εκδοθεί, επιλέγουμε «Έκδοση υπεύθυνης δήλωσης» ή «Έκδοση εξουσιοδότησης».

4) Επιλέγουμε «Είσοδος στην υπηρεσία».

5) Στην καρτέλα «Δηλώσεις» επιλέγουμε «Ξεκινήστε εδώ».

6) Στην καρτέλα «Επιλέξτε ενέργεια» επιλέγουμε «Δημιουργία νέου εγγράφου» και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Συνέχεια».

7) Επιλέγουμε ανάμεσα σε προδιατυπωμένες φόρμες εξουσιοδοτήσεων ή υπεύθυνων δηλώσεων και σε ελεύθερο κείμενο και κάνουμε κλικ στο αντίστοιχο κουμπί «Επιλογή» που εμφανίζεται.

8) Επιλέγουμε «Σύνδεση» και μεταφερόμαστε στο παράθυρο αυθεντικοποίησης χρήστη του Taxisnet.

9) Εκεί καταχωρούμε το username και το password, ελέγχουμε ότι είναι ενεργή η επιλογή «Έγκριση» και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Αποστολή».

10) Επιστρέφοντας αυτόματα στη σελίδα του gov.gr, θα μας ζητηθεί να επιβεβαιώσουμε αν είναι ορθά καταχωρημένα στο Taxisnet το όνομα, το επώνυμο και ο ΑΦΜ μας και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Επιβεβαίωση».

11) Στην επόμενη καρτέλα καταχωρούμε τα στοιχεία που ζητούνται και κάνουμε κλικ στο κουμπί «Συνέχεια».

12) Συμπληρώνουμε το κείμενο της εξουσιοδότησης (εφόσον έχουμε επιλέξει ελεύθερο κείμενο), καθώς και τα στοιχεία του εξουσιοδοτούμενου. Επιλέγουμε «Συνέχεια».

13) Στην «Επισκόπηση εξουσιοδότησης» ελέγχουμε αν τα στοιχεία είναι σωστά και επιλέγουμε «Έκδοση».

14) Σε λίγα δευτερόλεπτα λαμβάνουμε στο κινητό που καταχωρήσαμε στο στάδιο 11 ένα SMS με τον εξαψήφιο κωδικό που πρέπει να εισάγουμε στο πεδίο «Κωδικός» και επιλέγουμε «Συνέχεια».

15) Στην αριστερή στήλη της οθόνης εμφανίζεται ένα πράσινο πλαίσιο το οποίο μας ενημερώνει ότι το έγγραφο εκδόθηκε, καθώς και τα πλήρη στοιχεία του. Στη δεξιά στήλη επιλέγουμε «Αποθήκευση» για να αποθηκεύσουμε το έγγραφο στον υπολογιστή μας, «Αποστολή e-mail» για να στείλουμε το έγγραφο στη δική μας διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και «Αποστολή SMS» για να στείλουμε το έγγραφο στον δικό μας αριθμό τηλεφώνου. Αν θέλουμε να ακυρώσουμε το έγγραφο που συντάξαμε, επιλέγουμε «Ανάκληση».

Η διαδικασία είναι παρεμφερής μέσω gov.gr και για τη συμπλήρωση υπεύθυνης δήλωσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ