Visual Browsing

Καναδός καθηγητής σε Γαβρόγλου: Γι' αυτό δεν πρέπει να καταργηθούν τα Λατινικά

«Η δημοτικότητα ενός μαθήματος δεν καθορίζει την αξία του» αναφέρει σε επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας
©EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Επιστολή διαμαρτυρίας για την κατάργηση των Λατινικών από την Γ' Λυκείου απέστειλε στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου ο Andrew Faulkner, Καναδός καθηγητής Κλασσικών Σπουδών.

Στο κείμενό του εξηγεί με συνοπτικό και ξεκάθαρο τρόπο τις καταστροφικές συνέπειες αυτής της απόφασης για τους Έλληνες μαθητές.

Αναλυτικά:

Καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων της Ελληνικής Δηµοκρατίας

Σχετικα
Σπουδές στο εξωτερικό: με εισιτήριο το Διεθνές Απολυτήριο
Σπουδές στο εξωτερικό: με εισιτήριο το Διεθνές Απολυτήριο

Αξιότιµε κ. Υπουργέ, Με την ιδιότητα του προέδρου του συλλόγου CAMWS (Classical Association of the Middle West and South), ενός από τους πιο µεγάλους συλλόγους ακαδηµαϊκών και φιλολόγων της Βόρειας Αµερικής που υποστηρίζουν την παιδεία και έρευνα για τα αρχαία Ελληνικά και Λατινικά, σάς γράφω για να διαµαρτυρηθώ για την απόφασή σας για την κατάργηση της διδασκαλίας των Λατινικών στη Γ´ Λυκείου.

Αυτή η απόφαση θα προκαλέσει µεγάλη και εµφανή ζηµιά στη διδασκαλία και έρευνα των κλασικών σπουδών στην Ελλάδα, διαχωρίζοντας εσφαλµένα τη σπουδή των αρχαίων ελληνικών από τη σπουδή των Λατινικών, µίας γλώσσας που έχει εξαιρετική σηµασία για την ευρωπαϊκή παράδοση και µε την οποία η Ελληνική γλώσσα έχει στενή ιστορική σχέση. Τα µόνα σηµαντικά αποτελέσµατα της κατάργησης των Λατινικών ως εξεταζοµένου µαθήµατος στις Πανελλαδικές εξετάσεις είναι η µείωση και η αποµόνωση της παιδείας της Ελλάδας.

Θα µειωθεί η γνώση των Ελλήνων φοιτητών για τη σηµαντική θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη, και ιστορικά αλλά και στη σηµερινή πραγµατικότητα.

Σχετικα
ΟΕΦΕ: Απαράδεκτη η δήλωση Γαβρόγλου για τα ιδιαίτερα
ΟΕΦΕ: Απαράδεκτη η δήλωση Γαβρόγλου για τα ιδιαίτερα

Έχετε πεί ότι, «το µάθηµα της Κοινωνιολογίας σου δίνει πάρα πολλές δυνατότητες να δεις και τί άλλο µπορείς να κάνεις. Το µάθηµα των Λατινικών δε σου δίνει αυτή τη δυνατότητα, είναι κάπως µονοσήµαντο» (συνέντευξη µε Λεωνίδα Βουρλιώτη 03.09.2018). Αυτό δεν ισχύει. Στην πραγµατικότητα, τα Λατινικά ανοίγουν πολλούς δρόµους προς την επιτυχία, ιδρύοντας µία σταθερή βάση για τη γνώση Ευρωπαϊκών γλωσσών και ιστορίας, η οποία επιτρέπει σε κάθε φοιτητή να εκπαιδεύεται και να συµπλέκεται µε το παγκόσµιο περιβάλλον της σηµερινής εποχής.

Επιπλέον σάς θυµίζω πως η παρούσα δηµοτικότητα ενός µαθήµατος δεν υπολογίζεται ως αξιόπιστο µέτρο της αξίας του για το πρόγραµµα σπουδών µίας χώρας. Άρα ζητώ, µαζί µε συναδέλφους στην Ελλάδα και σε όλο το κόσµο, την ανάκληση της απόφασής σας και τη διατήρηση της σωστής θέσης των Λατινικών στα σχολεία της Ελλάδας.

Με τιµή, Ανδρέας Φώκνερ Πρόεδρος CAMWS

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Ανοιχτό Μουσείο: Η συμβολή των μουσειακών ζωγράφων στην «ανάγνωση» των αρχαιοτήτων
Ανοιχτό Μουσείο: Η συμβολή των μουσειακών ζωγράφων στην «ανάγνωση» των αρχαιοτήτων
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
28.03.2019
Ανοιχτό Μουσείο: Η συμβολή των μουσειακών ζωγράφων στην «ανάγνωση» των αρχαιοτήτων
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5