Πολιτικη & Οικονομια

Βασίλης Κικίλιας: Καμία αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μέχρι τέλος του έτους

«Ούτε το καλοκαίρι θα γίνει αύξηση, ούτε μέχρι το τέλος της χρονιάς», ξεκαθάρισε ο υπουργός Ναυτιλίας

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
επιβατες, λιμανι, πλοιο
Τουρίστες στο λιμάνι του Πειραιά © ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας εξήγησε τους τρόπους με τους οποίους το Υπουργείο κατάφερε να μην υπάρχουν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια 

Στη διάταξη που μειώνει κατά 50% τα λειτουργικά τέλη, απέδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, τις σταθερές τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Μιλώντας στο Ρ/Σ Παραπολιτικά, o Βασίλης Κικίλιας αναφέρθηκε στις προσπάθειες της κυβέρνησης να κρατήσει σταθερές τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Η κυβέρνηση έχει ως πολιτική της την προσπάθεια να στηρίζει τους πολλούς και να προσπαθήσει να κάνει πιο ελαφριά τα βάρη τα οικονομικά και να στηρίξει και την τσέπη τους γιατί η μέση ελληνική οικογένεια και οι πολλοί είναι αυτοί που κυρίως μας ενδιαφέρουν και οι πολιτικές μας είναι στοχευμένες προς τα εκεί. Εγώ, ως υπουργός Ναυτιλίας ανέλαβα πριν από 6 εβδομάδες και ήταν ήδη ανακοινωμένο από τους ακτοπλόους ότι θα αυξηθούν τα εισιτήρια κατά 13 ως 15%. Η κυβέρνηση στο σύνολό της έκανε μια συντονισμένη προσπάθεια, έφερα μια διάταξη στη Βουλή η οποία μειώνει τα λειτουργικά τέλη κατά 50%, αυτό μετακυλήθηκε αμέσως στα εισιτήρια και από 1η Μαΐου ενώ είχε ανακοινωθεί η αύξηση δεν έγινε αύξηση πουθενά. Ούτε το καλοκαίρι θα γίνει, ούτε μέχρι το τέλος της χρονιάς».

Στη συνέχεια, ο κ. Κικίλιας εξήγησε τους τρόπους με τους οποίους το Υπουργείο κατάφερε να μην υπάρχουν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά: «(Η μείωση) έχει να κάνει κατά κύριο λόγο από τα ποσά τα οποία έμπαιναν πάνω στο εισιτήριο από τα λιμενικά τέλη. Εμείς το 50% των λιμενικών τελών τα οποία μειώνουμε θα τα ξαναδώσουμε στους δήμους και στα λιμενικά τέλη από το πράσινο ταμείο. Είχε την ευγενή καλοσύνη να συνεργαστεί μαζί μας ως κ. Παπασταύρου και ο κ, Τσάκος, υπό τον κ. Χατζηδάκη και αυτό λειτουργεί γιατί και επενδύσεις πράσινες θα κάνουμε στα λιμάνια μας, και μειώθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων, μειώθηκαν και οι τιμές στο καύσιμο και όλα αυτά συνηγόρησαν στο να ακολουθήσει η αγορά και όπως βλέπετε δεν υπάρχουν αυξήσεις. Σαν να μην έφτανε αυτό ανακοίνωσαν τα ταχύπλοα, σε ότι έχει να κάνει την ακτοπλοΐα και τα νησιά μας, μειώσεις και εκπτώσεις στα εισιτήρια μέχρι 32%. Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ ξανά στο παρελθόν και νομίζω ότι δίνει τη δυνατότητα στους συμπολίτες μας να κινηθούν προς τα νησιά μας».

Ακόμα, μίλησε για το νησιωτικό ισοδύναμο: «Μέσα στο Μάιο, ήδη ο κ. Παπαθανάσης αποδέσμευσε το κονδύλι αυτό για το υπουργείο Ναυτιλίας, ανακοινώνουμε 40 εκατομμύρια ευρώ που θα πάνε στους νησιώτες μας και στις επιχειρήσεις στα νησιά που είναι νησιωτικό ισοδύναμο. Δηλαδή είναι η στήριξή μας, του κράτους, στους νησιώτες για να ταξιδεύουν από και προς τα νησιά τους. Βρεθήκαμε με τον κ. Κουτουλάκη και ανακοινώσαμε ότι υπολογίζουμε για το έτος το οποίο τρέχει 1.150.000 ευρώ τις δαπάνες των νησιωτών προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τα πλοία από αυτό το νησιωτικό ισοδύναμο τους δίνει πίσω 800 χιλιάδες ευρώ. Είναι ένα πολύ σημαντικό ποσό το οποίο θα δοθεί σε όλους τους νησιώτες, σε όλα τα νησιά μας εντός Μαΐου».

Για τις άγονες γραμμές, ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε πως η κυβέρνηση θα προκηρύξει νέο διαγωνισμό τον Ιούνιο με αυξημένα ποσά: «Μέχρι σήμερα γινόντουσαν ετήσιοι διαγωνισμοί για τις άγονες γραμμές μας, η κυβέρνηση αποφάσισε, και μετράμε το χρόνο ανάποδα προσμετρώντας τον χρόνο το οποίο απαιτείται για τα δικαστήρια αν και εφόσον υπάρχουν ενστάσεις, τον Ιούνιο να βγει ο νέος διαγωνισμός τετραετείς διαγωνισμός με αυξημένα ποσά σε ότι έχει να κάνει με τις άγονες γραμμές. Θα διαβουλευτούν και με τους περιφερειάρχες και με τους δημάρχους και με την κοινωνία και με την αγορά έτσι ώστε να μπορέσουμε με αυτό τον τρόπο  να δώσουμε τη δυνατότητα προβλέψιμότητας στις εταιρείες άρα μεγαλύτερης συμμετοχής ενδεχομένως και με καλύτερα πλοία, και του μέγιστου δυνατού συνυπολογισμού όλων των συνδυασμών που μπορούν να έρθουν σε σχέση με την νησιωτικότητά μας. Δηλαδή να συμπεριλάβουμε σε αυτό το διαγωνισμό όσο πιο πολλές και ποιοτικές διασυνδέσεις ηπειρωτικών λιμανιών έχουμε με τα νησιά μας και τα νησιά μεταξύ τους. Κάνουμε μια προσπάθεια αναβάθμισης του τρόπου με τον οποίο λειτουργούμε σε ότι έχει να κάνει με τις άγονες γραμμές δίνοντας προβλεψιμότητα βάθους τετραετίας».

Επιπλέον, ο υπουργός προανήγγειλε προσλήψεις στο Λιμενικό Σώμα, ενώ δήλωσε ότι θα φύγουν από τα γραφεία αρκετοί Λιμενικοί προκειμένου να γυρίσουν στα λιμάνια: «Θα γίνουν προσλήψεις στο Λιμενικό Σώμα για τη σεζόν η οποία μας έρχεται σε όλη την κατανομή τους και κυρίως στα χαμηλότερα στάδια όπως λιμενεργατών που απαιτούνται και τους χρειαζόμαστε γιατί το Λιμενικό πρέπει να στηριχτεί και πρέπει να δοθεί νέα ώθηση σε ότι έχει να κάνει όχι μόνο στα ανατολικά μας θαλάσσια σύνορά μας και την πρόκληση την οποία αντιμετωπίζουμε αλλά και στο κομμάτι της ακτοπλοΐας απαιτείται τα λιμάνια είναι γεμάτα λιμενικούς. Σε αυτό το σκεπτικό κινούνται και οι αποφάσεις οι οποίες πήραμε με τον Αρχηγό του να φύγουν από τα γραφεία αρκετοί Λιμενικοί και από το υπουργείο και από άλλες δομές και να γυρίσουν στα λιμάνια εκεί που είναι ο επιχειρησιακός τους ρόλος».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.