Πολιτικη & Οικονομια

Υπ. Οικονομίας: Το γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής μας δικαιώνει για τον ΦΠΑ

Tι ανέφερε η αρμόδια υπηρεσία της Βουλής

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Καλάθι του νοικοκυριού: Όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν μείωση λέει ο Άδωνις Γεωργιάδης
© PIXABAY

Υπ. Οικονομίας: Το γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής επιβεβαιώνει ότι οι μειώσεις ΦΠΑ δεν «περνούν» στον καταναλωτή

«Η έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού επιβεβαιώνει την επιχειρηματολογία της κυβέρνησης για το ΦΠΑ» τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Με αφορμή την τριμηνιαία έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού στη Βουλή, το ΥΠΕΘΟ υπογραμμίζει ως βασικό εύρημα ότι «οι μειώσεις ΦΠΑ δεν έχουν τελικώς θετικό αντίκτυπο στο μέτωπο της ακρίβειας καθώς δεν "περνούν" στον τελικό καταναλωτή. Η έκθεση κάνει εκτενή αναφορά στο σύνολο της Ευρώπης, αλλά και στην περίπτωση της Ισπανίας και υπογραμμίζει ότι τα όποια οφέλη από την μείωση του ΦΠΑ για τον καταναλωτή είναι μηδαμινά».

Επομένως, τονίζει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας «η έκθεση επιβεβαιώνει και την βασική επιχειρηματολογία της Κυβέρνησης για το θέμα».

Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής: Mείωση του ΦΠΑ δεν λύνει το πρόβλημα της ακρίβειας

Οι όποιες προτεινόμενες μειώσεις του ΦΠΑ δεν αποτελούν κατάλληλο εργαλείο για τη λύση του δομικού προβλήματος της «ακρίβειας», αναφέρει με αφορμή τον δημόσιο διάλογο που έχει ανοίξει το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής στην τριμηνιαία έκθεσή του.

Και συγκεκριμένα παραθέτει απτά στοιχεία που τεκμηριώνουν τη θέση. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, «έπειτα από ενδελεχή ανάλυση πλήθους προϊόντων σε 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωση αναφορικά με τις επιπτώσεις που αποφέρουν μεταβολές (αυξομειώσεις) του ΦΠΑ στις τελικές τιμές καταναλωτή, προκύπτουν τρία ενδιαφέροντα ευρήματα. Πρώτον, ένα μικρό μόνο μέρος των μειώσεων του ΦΠΑ, περίπου 6%, διαχέεται στις τελικές τιμές και μόνο βραχυχρόνια. Αντιθέτως οι αυξήσεις ΦΠΑ διαχέονται στις τελικές τιμές κατά 34% περίπου. Επιπλέον, η επαναφορά των συντελεστών ΦΠΑ οδηγεί σε δυσανάλογες αυξήσεις τιμών γεγονός που αποβαίνει σε βάρος του καταναλωτή.

Δεύτερον, μετά από ένα χρονικό διάστημα 10 μηνών που ακολουθεί τη μείωση του ΦΠΑ, οι τιμές καταναλωτή επανέρχονται στα επίπεδα που βρίσκονταν πριν τη μείωσή του. Τρίτον, οι μειώσεις του ΦΠΑ φαίνεται να οδηγούν σε αύξηση των περιθωρίων κέρδους των επιχειρήσεων σε βάρος των καταναλωτών».

Και το Γραφείο συνεχίζει αναφέροντας ότι «τα πρώτα ευρήματα μελέτης που εστιάζει στο παράδειγμα της Ισπανίας, δείχνουν ότι η σχεδόν πλήρης διάχυση της μείωσης ΦΠΑ κατά τους πρώτους μήνες υποχωρεί σημαντικά εντός τριμήνου. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω αλλά και τις συνθήκες ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά, σε σχέση με την ισπανική, το Γραφείο εκτιμά ότι η όποια επίπτωση στις τελικές τιμές καταναλωτή από μείωση του ΦΠΑ στην Ελλάδα, εάν υπάρχει, αναμένεται να είναι μικρότερη ή πολύ μικρότερη καθώς και πιο βραχύβια από αυτή στην Ισπανία».

Και καταλήγοντας για το συγκεκριμένο ζήτημα, το Γραφείο αναφέρει ότι «συνυπολογίζοντας το δημοσιονομικό κόστος, το Γραφείο εκτιμά ότι οι όποιες προτεινόμενες μειώσεις του ΦΠΑ δεν αποτελούν κατάλληλο εργαλείο για την λύση του δομικού προβλήματος της «ακρίβειας». Αντίθετα, το Γραφείο, όπως επισήμανε και στην προηγούμενη τριμηνιαία έκθεση, θεωρεί ως απαραίτητα μέτρα την ενίσχυση του ανταγωνισμού με την άρση γραφειοκρατικών και άλλων εμποδίων για είσοδο νέων επιχειρήσεων, όπως και την ενδυνάμωση και εκπαίδευση των καταναλωτών με πληροφορίες μέσω ψηφιακών εργαλείων για τη σύγκριση τιμών και χαρακτηριστικών προϊόντων ώστε να διαθέτουν ικανή πληροφόρηση για να λαμβάνουν ορθολογικές αποφάσεις στις αγορές τους».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.