Πολιτικη & Οικονομια

K. Πιερρακάκης: Η Ελλάδα διάγει τη δική της ψηφιακή «άνοιξη»

Το κυβερνητικό portal παρέχει πάνω από 1250 υπηρεσίες

2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης © EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρθηκε στους τέσσερις βασικούς πυλώνες, όπου στηρίζεται η στρατηγική της Πολιτείας για την ψηφιακή διακύβερνηση.

Την άποψη ότι η «Η Ελλάδα διάγει τη δική της ψηφιακή άνοιξη τους τελευταίους μήνες», εξέφρασε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, στο περιθώριο του συνεδρίου «Thessaloniki Metropolitan Summit» του Economist, τονίζοντας πως «η εξίσωση που πρέπει να λύσουμε για τα επόμενα χρόνια είναι να αφαιρέσουμε τα εμπόδια.

Ο ρόλος του κράτους δεν είναι να είναι επενδυτής, αλλά να δημιουργεί συνθήκες επώασης, να δημιουργεί την καλύτερη δυνατή συνθήκη για να μπορεί ο επενδυτής να κάνει τη δουλειά του». «Οι περισσότεροι γνωρίζεται τις εκατοντάδες υπηρεσίες που πλέον παράσχουμε σε μια δύσκολη περίοδο», είπε και διευκρίνισε πως «η πανδημία κατέστησε αυτό που ήταν εκκρεμές στο παρελθόν, έναν καταλύτη τον μετέτρεψε σε δεδομένο για το παρόν και βασικό στοιχείο του μετασχηματισμού αυτού, είναι το κυβερνητικό portal το οποίο περιλάμβανε περίπου 500 υπηρεσίες και τώρα παρέχει πάνω από 1250 υπηρεσίες».

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εξήγησε πως η εικόνα αυτής της ψηφιακής άνοιξης, αποτυπώνεται στον αριθμό των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων και συναλλαγών μεταξύ του κράτους και των πολιτών, που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα από το 2019 μέχρι σήμερα. «Το 2019 υπήρχαν 8.8 εκατ. αλληλεπιδράσεις πριν την ανάληψη της ευθύνης από τη δική μας κυβέρνηση και έφτασε στα 34 εκατ. Για το 2020 ήταν 94 εκατ. και το πρώτο εξάμηνο του 2021 είμαστε στις 150 εκατ. αλληλεπιδράσεις και συναλλαγές. Η προσδοκία είναι για φέτος ότι θα ξεπεράσουμε τις 300 εκατ. αλληλεπιδράσεις», επισήμανε.

Κυριάκος Πιερρακάκης: Ο όρος digital και τα νέα δεδομένα στις υπηρεσίες

Σχετικά με την αναβάθμιση των υπηρεσιών και τον όρο digital, o κ. Πιερρακάκης είπε: «Σκεφτόμαστε τέσσερα πράγματα, την ψηφιοποιήση του κράτους, τις ψηφιακές υπηρεσίες του ιδιωτικού τομέα, τις ψηφιακές δεξιότητες που είναι συνολικά μια πρόκληση για την Ευρώπη για ένα μοντέλου συνεχούς εκπαίδευσης και τέλος τηλεπικοινωνίες». «Δεν καταφέραμε να κινηθούμε τόσο γρήγορα στις τηλεπικοινωνίες, όπως στις ψηφιακές υπηρεσίες του κράτους» είπε και υπογράμμισε πως αντίθετα, «στο 5G καταφέραμε να παράξουμε ένα από τα πλέον καινοτόμα θεσμικά πλαίσια στην Ευρώπη, ίσως και στον κόσμο, έχουμε εργαλειοποιήσει τις δημοπρασίες δικτύου για να δημιουργήσουμε μια αγορά 5G».

Ερωτηθείς για τη σχέση μεταξύ κράτους και των πολιτών, ο υπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης, απάντησε πως οι παλιές γραφειοκρατικές διαδικασίες, «έχουν διαβρώσει τις σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ του πολίτη και του κράτους και αυτή η εξίσωση αλλάζει με τις 1300 νέες υπηρεσίες. Ανακτάται η εμπιστοσύνη των πολιτών προς το κράτος. Έχουμε βάλει κάτω τα βασικά γεγονότα ενός πολίτη και όλα τα βήματα που πρέπει να κάνουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις και προσπαθούμε να τα κάνουμε όσο γίνεται πιο λίγα, να τα κάνουμε ένα, ένα κλικ» είπε και τόνισε ότι το πρώτο κομμάτι της εξίσωσης είναι να ανακτήσει αυτό το οικοδόμημα, όχι σιγά, σιγά στη δική μας περίπτωση, αλλά γρήγορα- γρήγορα».

«Τα κονδύλια που έχουμε, μας δίνουν τη δυνατότητα να επενδύσουμε και να υλοποιήσουμε 100% τη στρατηγική μας, τόσο στις τηλεπικοινωνίες, όσο και στις ψηφιακές δεξιότητες. Είναι ένα νέο σχέδιο Μάρσαλ για την εποχή μας», ειπε ο κ. Πιερρακάκης και σημείωσε πως: «Το 25% του πλάνου αυτού αφορά στις τηλεπικοινωνίες και ονομάζεται ψηφιακή βίβλος. Κωδικοποιεί περίπου 440 πρότζεκτ. Από μικροδορυφόρους, μέχρι και διαδρόμους ετοιμότητας για το 5G».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ

 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ