Πολιτικη & Οικονομια

Η Γενιά Ζ αναδύεται ως η «Sustainability Γενιά»

Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η πανδημία θα αποτελέσει για την Γενιά Ζ ο,τι και η Μεγάλη Ύφεση που ξεκίνησε το 2008 για τους Millennials

the_total_business.jpg
The Total Business
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
gen-z-marketing-the-total-business.jpg

Sustainable γενιά: Καθώς η οικονομία αρχίζει να επανέρχεται στα προ-πανδημικά της επίπεδα, αυτό που θεωρείται πλέον καίριας σημασίας είναι η σωτηρία του πλανήτη

Τα παγκόσμια φαινόμενα, συνήθως, επηρεάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες των γενεών που ενηλικιώνονται κατά την διάρκειά τους. Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η πανδημία θα αποτελέσει για την Γενιά Ζ (δηλαδή για αυτούς που γεννήθηκαν από το 1997 και μετά) ο,τι και η Μεγάλη Ύφεση που ξεκίνησε το 2008 για τους Millennials (δηλαδή όσους γεννήθηκαν μεταξύ του 1981 και του 1996).

Η Μεγάλη Ύφεση, για να γίνει απόλυτα προφανής, χρειάστηκε περίπου έναν ολόκληρο χρόνο κατά τον οποίο μειώνονταν σταδιακά οι αξίες των ακινήτων και οι τιμές των μετοχών. Τα όνειρα των Millennials για καριέρα διακόπηκαν και έπρεπε να μάθουν να ζουν με λιγότερα. Το φθηνό μετατράπηκε σε chic και τα κινέζικα προϊόντα πλημμύρισαν την αγορά. 

Η πανδημία του κορωνοϊού θεωρείται ένα από τα πιο καταστροφικά για την οικονομία γεγονότα της σύγχρονης ιστορίας και είχε ως αποτέλεσμα την οικονομική καταστροφή πολλών. 

Ωστόσο, αντίθετα με την Μεγάλη Ύφεση, ξεκίνησε απότομα. Τα εργοστάσια έκλεισαν και ο ουρανός του Πεκίνου έγινε ξανά μπλε για πρώτη φορά μετά από ολόκληρες δεκαετίες. Επιπλέον, άδειασαν οι αυτοκινητόδρομοι που κάποτε ήταν ασφυκτικά γεμάτοι, αφού αρχίσαμε να δουλεύουμε και να εκπαιδευόμαστε από το σπίτι. Μάθαμε να κάνουμε λιγότερα, να ξοδεύουμε λιγότερα και να δημιουργούμε λιγότερα απόβλητα. Η Γενιά Ζ είναι αυτή που έχει επηρεαστεί πιο πολύ. Μπορεί η πανδημία να μην ήταν η αιτία έναρξης της επανάστασης της βιωσιμότητας, αλλά σίγουρα την ενίσχυσε, και η Γενιά Ζ την ασπάζεται περισσότερο από όλους.  

Καθώς η οικονομία αρχίζει να επανέρχεται στα προ-πανδημικά της επίπεδα, αυτό που θεωρείται πλέον καίριας σημασίας είναι η σωτηρία του πλανήτη. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών της Γενιάς Ζ προτιμούν να ψωνίζουν από βιώσιμες μάρκες και είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν 10% περισσότερα χρήματα προκειμένου να αγοράσουν βιώσιμα προϊόντα. Επίσης, οι αγοραστικές συνήθειες της Γενιάς Ζ και των Millennials τείνουν να βασίζονται περισσότερο στις ηθικές αξίες και αρχές, είτε αυτές είναι προσωπικές, είτε κοινωνικές, είτε περιβαλλοντικές. 

Παλαιότερα, θα ήταν απίθανο δύο μεγάλες αθλητικές εταιρίες – οι Allbirds και Adidas – να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν ένα βιώσιμο αθλητικό παπούτσι, ή το Walmart να συνεργαστεί με το ThredUp, ένα διαδικτυακό κατάστημα μεταχειρισμένων ρούχων, και να πουλάει μεταχειρισμένα ενδύματα από οίκους μόδας όπως οι Anne Klein και Tommy Hilfiger.

Σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε πέρσι βρέθηκε ότι το 75% της Γενιάς Ζ περιμένει από τις επιχειρήσεις να εξασφαλίζουν την ασφάλεια των υπαλλήλων και των καταναλωτών. Εάν οι μάρκες δεν είναι αυθεντικές, η Γενιά Ζ θα είναι η πρώτη που θα το καταλάβει. 

Στον ψηφιακό κόσμο όλες οι εταιρίες υμνούν την αφοσίωσή τους στην βιωσιμότητα. Αλλά το να είναι αυθεντικές δεν είναι τόσο εύκολο και αυτές που προωθούνται βασιζόμενες στην βιωσιμότητα χωρίς να την υποστηρίζουν, διατρέχουν τον κίνδυνο να απομακρύνουν τους καταναλωτές εάν γίνει αντιληπτό ότι υποστηρίζουν την βιωσιμότητα αποκλειστικά και μόνο για να επωφεληθούν. 

Πηγή: The Total Business

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η υποκειμενική και η αντικειμενική φτώχεια των Ελλήνων
Η υποκειμενική και η αντικειμενική φτώχεια των Ελλήνων

Η Ελλάδα κατέχει μία θλιβερή πρωτιά: ενώ το ποσοστό του πληθυσμού που βρίκεται στο στατιστικό όριο της φτώχειας υπολογίζεται στο 18,9 για το 2023, το 67% των ερωτηθέντων θεωρούν εαυτούς φτωχούς

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.