To 2019 είναι χρονιά εκλογών. Βουλευτικές Εκλογές, Ευρωεκλογές, Περιφερειακές και Δημοτικές Εκλογές είναι οι αναμετρήσεις που θα λάβουν χώρα. Οι τελευταίες έχουν προσδιοριστεί χρονικά (Μάιος) ενώ οι πρώτες μπορούν να συμβούν οποτεδήποτε.
Έτσι, παρουσιάζεται το φαινόμενο του «βομβαρδισμού» υποψηφίων για διάφορες εκλογές στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και κυρίως το Facebook, Instagram και
Twitter. Η πληθώρα των ονομάτων, οι ποικιλία των εκλογών και των αξιωμάτων οδηγεί σε σύγχυση τους χρήστες των social media και ελαχιστοποιεί το αποτέλεσμα των κινήσεων των υποψηφίων.
Υπάρχουν θεμελιώδεις τακτικές που μπορεί να υιοθετήσει ένας υποψήφιος για να αποφύγει συχνά λάθη και να αυξήσει την διάδρασή του με το εκλογικό κοινό. Εδώ, θα προσπαθήσουμε να τις σταχυολογήσουμε γρήγορα και κατανοητά μερικές συμβουλές με βάση την διεθνή εμπειρία, την σχετική βιβλιογραφία και την πρακτική εμπειρία.
1. Μην δημιουργήσετε την διαδικτυακή σας καμπάνια τον μήνα των εκλογών ή λίγο πριν από αυτόν. Όλοι οι αντίπαλοί σας θα έχουν είτε ήδη προετοιμάσει την παρουσία τους στα social media είτε θα ξεκινούν μαζί σας εκείνη τη στιγμή. Ξεκινήστε ει δυνατόν… χθες την καμπάνιά σας.
2. Στοχεύστε τοπικά. Ο κάθε υποψήφιος απευθύνεται σε μία εκλογική περιφέρεια (εκτός από τις Ευρωεκλογές που μέχρι στιγμής έχουν ως περιφέρεια όλη την Ελλάδα). Η λελογισμένη και καλή χρήση των πόρων (budget) θα ενθαρρύνει την διαφήμιση (sponsored campaign) σε μία συγκεκριμένη περιοχή ή περιοχές. Έτσι είστε σίγουροι πως αυτοί που θα δουν τις δημοσιεύσεις και τις δράσεις σας είναι κατά κύριο λόγο ψηφοφόροι σας.
3. Δείξτε επαγγελματισμό. Φωτογραφίες καλής ποιότητας (high definition) και συχνή χρήση των social media, με πλάνο και στρατηγική σχεδιασμό, είναι απαραίτητα στοιχεία για να παρουσιάσετε μία οργανωμένη -και όχι αποσπασματική- καμπάνια στους ψηφοφόρους σας. Εάν οι γνώσεις σας για τα social media ή ο χρόνος σας δεν σας το επιτρέπουν συνεργαστείτε με έναν ειδικό. Αλλιώς, καλύτερα μην το προσπαθήσετε καθόλου.
4. Take it easy. Οι πολλές και καθημερινές δημοσιεύσεις δεν βοηθούν την εκστρατεία σας. Κουράζουν το κοινό σας και επιφέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα. Όση και αν είναι η εβδομαδιαία δραστηριότητά σας δεν μπορεί να «περνά» ολόκληρη στα social media. Χρησιμοποιήστε ένα website ως αρχειοθήκη δράσεων ή επιλέξτε προσεκτικά κάθε φορά το υλικό που θα μεταφορτώνεται στα social media.
5. Να είστε αυθεντικοί. Να θυμάστε πως τα social media είναι ένας διαφορετικός ανταλλαγής απόψεων, θέσεων και δράσεων ενώ συγκεκριμένα από αυτά (π.χ. Instagram) ενθαρρύνουν και επιζητούν μία πιο «χαλαρή» ματιά στην καθημερινότητα της εκλογικής σας προσπάθειας. Μην φοβηθείτε να πρωτοτυπήσετε. Αλλά και πάλι, με προσοχή, μέτρο και πάντα εναρμονισμένα με την γενικότερή σας εικόνα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Tι είπε για την Ζώη Κωνσταντοπούλου
Tι αναφέρει το ρεπορτάζ του πρακτορείου
Ένας πολύπλοκος γραφειοκρατικός μηχανισμός που κοστίζει ακριβά στους φορολογούμενους χωρίς ορατά αποτελέσματα μετά από δέκα χρόνια
Tι είπε για τις διεθνείς εξελίξεις
Σημείωσε παράλληλα ότι δεν θα μείνει ανεξάρτητη βουλευτής
Tι είπε για τα ελληνοτουρκικά
Με αφορμή τις επικείμενες παρεμβάσεις στον τραπεζικό τομέα
Ποιες «εκπτώσεις» θα μπορούσε να κάνει η Ελλάδα για να πετύχει μια συμφωνία με την Τουρκία;
Θα περιλαμβάνουν «διαφορετική εκπαίδευση, ενδυμασία και νέες διαδικασίες».
Συνέντευξη με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη με αφορμή την αυτοβιογραφία του «Στον ίδιο δρόμο»
«Η κυβέρνηση βάζει κανόνες στους μικρούς, αλλά τρέμει απέναντι στους μεγάλους»
Η Υπουργός Οικογένειας παρουσίασε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το δημογραφικό
Πρόκειται για τη μασκότ της Ενωτικής Πρωτοβουλίας Κατά των Πλειστηριασμών
Είχε παρανόμως μεταβιβαστεί η άδεια σε τρίτο πρόσωπο
Η συναισθηματικά φορτισμένη αναφορά του πρωθυπουργού από την Κρήτη
Προς «πάγωμα» μέχρι νεωτέρας οι αποφάσεις ασύλου για Σύρους
Τα στοιχεία των παραβατών θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ για δύο χρόνια
H Koυμουνδούρου μέχρι στιγμής δεν έχει εκφράσει θέση
Η ομιλία της λίγο μετά τον πρώην πρωθυπουργό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.