Πολιτικη & Οικονομια

Μεγάλη μείωση κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ

Πάνω από τους μισούς ψωνίζουν μόνο από τις προσφορές

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
379109-782274.jpg

Ακόμα και το σούπερ μάρκετ «κόβουν» οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια, για ν’  αντεπεξέλθουν  στην κρίση, ενώ περισσότεροι από τους μισούς ψωνίζουν πια μόνο είδη προσφοράς. 

Αυτό δείχνουν η μελέτη  «ShopperHood Study» του ECR Hellas (Σύνδεσμος προμηθευτών και λιανεμπόρων), που συγκρίνει τη διετία 2015 –2017, και η μελέτη της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), που συγκρίνει τα χρόνια 2009 – 2017.

Λεπτομερέστερα, τα κύρια στοιχεία:

  • Το 2015 η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ ήταν 280 ευρώ, ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2017 είναι 239 ευρώ (-41 ευρώ)
  • Οι καταναλωτές  πάνε στο σούπερ μάρκετ 9 φορές το μήνα έναντι 10 το 2015
  • …Ακόμα, ξοδεύουν λιγότερα σε κάθε επίσκεψή τους: 28 ευρώ κατά μέσο όρο το 2015, έναντι 26,5 ευρώ σήμερα
  • Το 51% των καταναλωτών περιμένει να περάσει ένα προϊόν στις προσφορές, για να το αγοράσει (το 2015 ήταν 42%)
  • Το πεντάμηνο Ιανουαρίου -Μαΐου 2017 υπολογίζεται μείωση του κύκλου εργασιών των σούπερ μάρκετ κατά περίπου 5% σε σύγκριση με πέρυσι
  • Η ετήσια καταναλωτική δαπάνη για το σύνολο των αγορών φτάνει, κατά μέσο όρο, τα 12.940 ευρώ αν ανοικοκυριό, ενώ στην Ευρωζώνη είναι στις 21.413 ευρώ και στην ΕΕ 20.000 ευρώ
  • Η  ιδιωτική κατανάλωση από τα 152 δισ. ευρώ μειώθηκε στα 116 δισ. ευρώ (συρρίκνωση κατά 36 δισ. ευρώ)
  • Η σωρευτική μεταβολή του Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο δείχνει μείωση 33,5% σε οχτώ χρόνια: ο τζίρος το πρώτο εφτάμηνο του 2009 ήταν 6,30 δισ. ευρώ, ενώ (κατ’ ́εκτίμηση) την αντίστοιχη περίοδο του 2017 είναι 4,19 δισ., δηλαδή 2,11 δισ. ευρώ λιγότερα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ