- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Η παχυσαρκία και άλλες 4 αιτίες του συνωστισμού στις αποβάθρες του μετρό
Είναι μικρή η αποβάθρα ή μήπως είναι άλλοι οι λόγοι;
Γιατί δημιουργείται συνωστισμός στο μετρό του Συντάγματος
Στην εκπομπή του Άρη του Πορτοσάλτε και της Μαρίας της Αναστασοπούλου στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ είδα (και κυρίως άκουσα) τον υφυπουργό μεταφορών Βασίλη Οικονόμου να αποδίδει τον συνωστισμό στον σταθμό του μετρό του Συντάγματος στο μέγεθος της αποβάθρας. «Η αποβάθρα, δυστυχώς, κατασκευαστικά έγινε πολύ μικρότερη από όσο έπρεπε να ήταν» είπε ο υπουργός (τα ελληνικά δικά του) αλλά φοβάμαι πως αυτή είναι μόνο μία από τις αιτίες του συνωστισμού. Ιδού άλλες πέντε τις οποίες μπορεί ο υφυπουργός ή οποιοσδήποτε άλλος κυβερνητικός να επικαλεστεί σε περίπτωση που ξαναερωτηθεί:
Η παχυσαρκία
Δυστυχώς το μετρό σχεδιάστηκε σε μια εποχή που οι Έλληνες ήταν κάπως πιο αδύνατοι. Ο υπολογισμός έγινε με το πάχος του 2000 αλλά έκτοτε –λόγω κρίσης– η διατροφή μας έχει χειροτερέψει με αποτέλεσμα να έχουμε παχύνει και να μη χωράμε στις αποβάθρες. Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο μεταφορών καλό θα ήταν να ξεκινήσει μια εκστρατεία κατά της παχυσαρκίας με σλόγκαν «Αδυνατίζουμε και Χωράμε».
Ο καπιταλισμός
Ο καπιταλισμός αναγκάζει τους ανθρώπους να καταναλώνουν. Να αγοράζουν ρούχα, δώρα, σοκολατάκια του Αγίου Βαλεντίνου, να τρώνε σε εστιατόρια, να πίνουν σε μπαρ και καφέ, να πληρώνουν για την ψυχαγωγία τους κ.λπ. Για να μπορούν να τα κάνουν αυτά πρέπει να δουλέψουν. Για να δουλέψουν πρέπει να μετακινηθούν και μετά πρέπει να μετακινηθούν για να καταναλώσουν. Με λίγα λόγια ο καπιταλισμός αυξάνει τις ανάγκες μετακίνησης κι οι αυξημένες ανάγκες μετακίνησης δημιουργούν συνωστισμό στις αποβάθρες. Και εδώ, ο μοναδικός εχθρός είναι ο καπιταλισμός.
Η ανεργία
Εκτός από την εργασία και την κατανάλωση, είναι και η ανεργία (η ρίζα της οποίας πάλι στον καπιταλισμό βρίσκεται) που επιβαρύνει τις μεταφορές και άρα τις αποβάθρες του μετρό. Ένας άνεργος που ψάχνει για δουλειά μπορεί να δώσει πολλές συνεντεύξεις σε μια μέρα και για να πάει από τη μια στην άλλη θα χρησιμοποιήσει το μετρό επιβαρύνοντας τη λειτουργία του.
Η κλιματική κρίση
Η θερμοκρασία στις αποβάθρες είναι ιδιαιτέρως φιλική και σταθερή. Δεν κάνει ποτέ ζέστη και δεν κάνει ποτέ κρύο. Έτσι οι αποβάθρες γίνονται το φιλόξενο καταφύγιο το οποίο προστατεύει τους συμπολίτες που δεν μπορούν να απολαύσουν την πολυτέλεια του air condition από τις δυστοπικές αλλαγές του καιρού.
Η ποιότητα των υπηρεσιών
Είναι τέτοια η αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών των δημόσιων συγκοινωνιών που κατά χιλιάδες οι συμπολίτες αφήνουν τα ΙΧ τους για να χρησιμοποιήσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με αποτέλεσμα να μη χωράνε στις στάσεις των λεωφορείων ή στις αποβάθρες του μετρό και του ηλεκτρικού. Και μπράβο τους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα κοινά χαρακτηριστικά των επιθέσεων - Τι ανέφερε η εισαγγελέας στην αγόρευσή της
Οι ανακοινώσεις των σωματείων
Οι έρευνες των ενώσεων κι η πραγματικότητα της αγοράς των Χριστουγέννων
Τα ΚΤΕΛ ως ζωτικός συμβολισμός μίας κινούμενης ζωής
Στο πλευρό τους το μπλόκο της Νίκαιας
Οι χάρτες που δημοσίευσε ο Κλέαρχος Μαρουσάκης
Ενισχύονται τα μπλόκα μετά το «όχι» στην κυβέρνηση
Οι πρώτες πληροφορίες
Μια μεγάλη συζήτηση για τη γλώσσα, την τέχνη, την εξουσία και την πολιτική επιστήμη στην Ελλάδα
Αρνούνται τις κατηγορίες που τους αποδίδονται
Πού βρίσκονται σήμερα οι μετροπόντικες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.