Ελλαδα

ΙΕΛΚΑ: Ένας στους δύο καταναλωτές κόβουν προϊόντα από τη λίστα του σούπερ μάρκετ

«Βραχνάς» η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις προϊόντων

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» ρίχνει τις τιμές σε συγκεκριμένα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ
Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» ρίχνει τις τιμές σε συγκεκριμένα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ © EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ

Έρευνα ΙΕΛΚΑ για τους καταναλωτές στην Ελλάδα - Η ακρίβεια και οι ανατιμήσεις στα προϊόντα

Οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους εν μέσω ενεργειακής κρίσης και ακρίβειας. Αυτό προκύπτει από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με συνεχείς ανατιμήσεις προϊόντων, με το «καλάθι του νοικοκυριού» να μη φθάνει για να «ανακουφίσει» τις οικογένειες που δοκιμάζονται από την ακρίβεια.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 1.000 καταναλωτές, από τις 9 έως 11 Νοεμβρίου 2022 και αφορούσε, ανάμεσα σε άλλα θέματα, και την αντιλαμβανόμενη επίδραση των ανατιμήσεων, του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας COVID-19, στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι καταναλωτές κόβουν βασικά αγαθά και υπηρεσίες για εξοικονόμηση χρημάτων. Πιο συγκεκριμένα:

  • Το 80% του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.ά.
  • Ποσοστό 66% δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος.
  • Ποσοστό 62% του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
  • Ποσοστό 55% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
  • Το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
  • Το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του.
  • Ποσοστό 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημά του.
  • Το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του.
  • Μόλις 9% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν έχει λάβει απολύτως κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ