- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Η τέφρα της Μάρθας Καραγιάννη σκορπίστηκε στη θάλασσα
Τα γραφειοκρατικά εμπόδια στην τελευταία της επιθυμία
Μάρθα Καραγιάννη: Η τέφρα της σκορπίστηκε στη θάλασσα δέκα ημέρες μετά τον θάνατό της.
Δέκα ημέρες μετά τον θάνατό της, η τέφρα της Mάρθας Καραγιάννη σκορπίστηκε στη θάλασσα.
Ο ψυχίατρος και καλός της φίλος, Δημήτρης Σούρας, μέσα από μία συγκινητική δημοσίσευσή του στο Facebook έκανε γνωστό το γεγονός.
Mάρθα Καραγιάννη: Η ανάρτηση Σούρα
Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Σούρας έγραψε: «Επίλογος. Τελικά έφυγες. Σε πήρε ο αέρας, το κύμα, ο ήλιος. Κοιτάζω τα χέρια μου . Άδεια. Τα μάτια μου υγρά. Οι λέξεις μπερδεμένες και ακαταλαβίστικες. Το βλέμμα αποσβολωμένο. Δεν το περίμενα τόσο δύσκολο, τόσο στενάχωρο, τόσο διαφορετικό. Οι χτύποι δυνάμωσαν. Μου φάνηκε πως είδα το πρόσωπό σου στο απέραντο του ορίζοντα. Άκουσες το τραγούδι σου; Πόσο μας λείπεις!».
Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία επιθυμία της Μάρθας Καραγιάννη ήταν να αποτεφρωθεί και όχι να ταφεί: «Ο καθένας έχει δικαίωμα να επιλέξει τον τρόπο που θα πεθάνει. Αν δεν ούρλιαζα δεν θα γινόταν τίποτα. Πάω στα ΚΕΠ για την τελική υπογραφή αυτή τη στιγμή» είχε δηλώσει η αδελφική της φίλη, Ντόρα Δούμα στο Πρωινό, πριν από την εξόδιο ακολουθία.
Ένα λάθος, ωστόσο, από το γραφείο τελετών δημιούργησε πρόβλημα στην αποτέφρωση της σορού. Σύμφωνα με πληροφορίες αντί να σταλεί από το γραφείο τελετών το ιδιόχειρο σημείωμα στο ληξιαρχείο, ώστε να εκδοθεί η ληξιαρχική πράξη θανάτου, έστειλαν μια υπεύθυνη δήλωση της στενής φίλης της ηθοποιού, της κυρίας Ντόρας Ντούμα, η οποία και γνώριζε για την επιθυμία της Μάρθας Καραγιάννη.
Από το ληξιαρχείο δεν έκαναν δεκτή την υπεύθυνη δήλωση και ζήτησαν να υπογράψει συγγενής μέχρι δεύτερου βαθμού, όπως ορίζει ο νόμος. Σύμφωνα με τον ψυχίατρο Δημήτρη Σούρα βρέθηκε τελικά λύση και έτσι μετά τη νεκρώσιμο ακολουθία που θα ψαλεί την Πέμπτη (22/9) στις 12:00 στο Α΄ Νεκροταφείο η σορός της Μάρθας Καραγιάννη θα μεταφερθεί στο αποτεφρωτήριο της Ριτσώνας.
«Μάρθα μου, ψυχή μου. Τα καταφέραμε! Την Πέμπτη στις 12:00 στο Α' νεκροταφείο θα είμαστε μαζί για τελευταία φορά. Μετά θα γίνει αυτό που επιθυμούσες. Θα σε συνοδεύσουν η Ντόρα και η Ελένη και εγώ θα σε ξανακρατήσω στα χέρια μου περιμένοντας να σου δώσω την τελευταία αγκαλιά» έγραψε στην ανάρτησή του στο Facebook ο κύριος Σούρας.
Η Μάρθα Καραγιάννη στη ζωή και το σινεμά
Η Μάρθα Καραγιάννη γεννήθηκε στις 6 Νοεμβρίου 1939 στον Πειραιά. Ο πατέρας της Χαρίλαος Καραγιάννης καταγόταν από πλούσια οικογένεια της Ρωσίας, που έχασε την περιουσία της κατά την διάρκεια της Οκτωβριανής Επανάστασης και η μητέρα της Δόμνα Τσιρίδου ήταν ποντιακής καταγωγής από το Μπακού, την πρωτεύουσα του σημερινού Αζερμπαϊτζάν.
Σύμφωνα με το «Σαν σήμερα», σε ηλικία 8 ετών, η μικρή Μάρθα ξεκίνησε μαθήματα χορού και πολύ γρήγορα άρχισε τις εμφανίσεις με το μπαλέτο της Λουκίας Σακελλαρίου σε παραστάσεις στη Λυρική Σκηνή. Το 1955, σε ηλικία 16 ετών έκανε το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο στη δραματική ταινία του Ορέστη Λάσκου «Η άγνωστος», παίζοντας δίπλα σε σπουδαίους ηθοποιούς, όπως ο Αλέκος Αλεξανδράκης, ο Γιώργος Παππάς, η Κυβέλη, η Ελένη Ζαφειρίου και ο Λάμπρος Κωνσταντάρας. Τη σύστησε στον σκηνοθέτη, που ήταν φίλος του, ο Θάνος Τράγκας, καθηγητής της στο γυμνάσιο και σε δραματική σχολή, έχοντας εκτιμήσει το ταλέντο της από τις παραστάσεις που ανέβαζε στο σχολείο της.
Το 1957 πρωτοπάτησε το θεατρικό σανίδι στην επιθεώρηση «Ελέφαντες και Ψύλλοι», που ανέβασαν στο θέατρο «Περοκέ» της Αθήνας, ο Κώστας Χατζηχρήστος και η Καίτη Ντιριντάουα. Σε δραματική σχολή δεν φοίτησε, αλλά σπούδασε από μικρή το θέατρο και τον κινηματογράφο παίζοντας δίπλα σε σπουδαίους ηθοποιούς της επιθεώρησης και της κωμωδίας, όπως ο Βασίλης Αυλωνίτης, ο Κώστας Χατζηχρήστος, ο Ορέστης Μακρής, ο Ντίνος Ηλιόπουλος και η Ρένα Βλαχοπούλου. Έχοντας κάνει αίσθηση με την παρουσία της στα καλλιτεχνικά δρώμενα, το καλοκαίρι του 1957, η νεαρή στάρλετ φωτογραφήθηκε με μπικίνι για το εξώφυλλο του περιοδικού «Γυναίκα», του πρώτου σε κυκλοφορία γυναικείου περιοδικού εκείνα τα χρόνια.
Η γνωριμία της με τον Γιάννη Δαλιανίδη έμελλε να απογειώσει την καριέρα της. Το 1962 έπαιξε στο πρώτο ελληνικό μιούζικαλ «Μερικοί το προτιμούν κρύο» που σκηνοθέτησε ο Δαλιανίδης. Ήταν η τρίτη επιλογή του σκηνοθέτη, μετά την Άννα Φόνσου που αρνήθηκε τον ρόλο και την Πόπη Λάζου που καθυστερούσε στα γυρίσματα. Από εκεί και πέρα η Καραγιάννη έπαιξε σε όλα τα μιούζικαλ του Δαλιανίδη: «Κάτι και να καίει» (1964), «Κορίτσια για φίλημα» (1965), «Μια κυρία στα μπουζούκια» (1967), «Οι θαλασσιές οι χάντρες» (1967), «Μαριχουάνα Στοπ» (1971). Χόρεψε σε όλα, αλλά τραγούδησε σε ένα, παρότι ηθοποιός του μουσικού θεάτρου. Στο «Γοργόνες και Μάγκες» (1968) τραγούδησε το «Ο άντρας που θα παντρευτώ» σε μουσική Μίμη Πλέσσα και στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου.
Το 1969, η Μάρθα Καραγιάννη δεν δίστασε να τσαλακώσει την εικόνα της για τις ανάγκες ενός δραματικού ρόλου, του μοναδικού στην κινηματογραφικής της καριέρα. Ο Νίκος Φώσκολος ήταν αυτός που την έπεισε να πρωταγωνιστήσει στην ταινία του «Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα», δίπλα στη Νόρα Βαλσάμη, τη Μάρθα Βούρτση, τον Κώστα Καζάκο και τον Άγγελο Αντωνόπουλο. Η επόμενη ταινία της «Το ανθρωπάκι» σε σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη.
Οι εμφανίσεις της στον κινηματογράφο αραίωσαν μετά την κατάρρευση του εμπορικού κινηματογράφου από τα μέσα της δεκαετίας του’ 70 και είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Έπαιξε στις ταινίες «Πεθαίνω για σένα!» (2009) του Νίκου Καραπαναγιώτη, δίπλα σε νεότερους συναδέλφούς της, όπως η Ελένη Ράντου, ο Φάνης Μουρατίδης και ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, καθώς και στην κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού έργου του Θοδωρή Αθερίδη «Πεθαίνω από έρωτα» (2014).
Στη θεατρική της διαδρομή, ήδη από το 1962 άρχισε να στρέφεται και σε έργα πρόζας. Την ίδια χρονιά έπαιξε στην παράσταση «Όμορφη Πόλη», που ανέβηκε στο θέατρο «Παρκ» σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη. Τον χειμώνα του 1972, ανέβασε μια ιδιαίτερα φιλόδοξη παράσταση, το μιούζικαλ «Καμπαρέ» που εκείνη την περίοδο θριάμβευε στο Μπρόντγουεϊ με πρωταγωνίστρια τη Λάιζα Μινέλι. Το έργο ανέβηκε σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολομού, με συμπρωταγωνιστές της τους Ντίνο Ηλιόπουλο, τον Κώστα Πρέκα, τον Βαγγέλη Βουλγαρίδη και την Κατερίνα Γιουλάκη.
Τη δεκαετία του’80 έπαιξε στο κλασικό αμερικανικό μιούζικαλ «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές», δίπλα στη Ζωή Λάσκαρη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Τη δεκαετία του ‘90 διακρίθηκε για τις ερμηνείες σε σημαντικά έργα πρόζας, όπως τα «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» του Λουίτζι Πιραντέλο (1992-1993), «Όταν οι γυναίκες το γλεντούν» του Κάρλο Γκολντόνι (1998) και «Αρσενικό και παλιά δαντέλα» του Τζόζεφ Κέσελρινγκ (1999-2000).
Τον Οκτώβριο του 1977 έκανε ντεμπούτο στη μικρή οθόνη με την κωμική σειρά του Κώστα Πρετεντέρη «Ο Δρόμος» που προβλήθηκε από την ΥΕΝΕΔ. Συνέχισε με τις δημοφιλείς σειρές «Ο Ανδροκλής και τα λιοντάρια του» (1985, ΕΡΤ2) και «Οι Μικρομεσαίοι» του Γιάννη Δαλιανίδη (1992, MEGA).
Στην προσωπική της ζωή, η Μάρθα Καραγιάννη συνδέθηκε με δυο πολύ δυνατούς έρωτες και οι δυο με ποδοσφαιριστές.Το 1959 παντρεύτηκε τον διεθνή ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού Πειραιά Μίμη Στεφανάκο. Το 1973, γνωρίστηκε με τον διεθνή τερματοφύλακα του Παναθηναϊκού Βασίλη Κωνσταντίνου. Η σχέση τους θα διαρκέσει δώδεκα χρόνια και διαλυθεί το 1985, λίγους μήνες προτού επισημοποιηθεί με γάμο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε ποιους δρόμους εντοπίζονται δυσκολίες
Ένα έργο 2.000 ετών που μετέφερε νερό στην Αθήνα ξαναζωντανεύει λόγω της λειψυδρίας
Ισχυρή καταιγίδα πλήττει αυτή την ώρα την πόλη
«Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα διαδικασίες»
Πτώση της θερμοκρασίας από το απόγευμα του Σαββάτου
«Δεν υπάρχουν χυδαίες λέξεις» σχολίασε ο καθηγητής
Αύριο θα φωτίσει τον ουρανό
Μετά από σφοδρή σύγκρουση δύο οχημάτων
Ανοιχτά τα εμπορικά αύριο Κυριακή
Όσα συζητήθηκαν στα πάνελ σε video, highlights και εικόνες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.