Ελλαδα

Black Friday 2021: Πότε είναι - Οι μεγάλες εκπτώσεις έρχονται

Συμβουλές για τις ηλεκτρονικές αγορές - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η Black Friday 2021 πέφτει στις 26 Νοεμβρίου, με τα καταστήματα να προχωρούν σε προσφορές και τους καταναλωτές να σχεδιάζουν τις αγορές τους.

Τις ημέρες αντίστροφα μέχρι το Black Friday 2021 μετρούν οι καταναλωτές, προκειμένου να επωφεληθούν από τις μεγάλες εκπτώσεις, στις οποίες αναμένεται να προχωρήσουν τα καταστήματα.

Παραδοσιακά, η Black Friday πέφτει συνήθως την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, Σε κάθε περίπτωση ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών (25/11).

Όπως έγινε γνωστό, η φετινή Black Friday είναι την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021. Τρία 24ωρα μετά, στις 29 Νοεμβρίου, ξεκινά η Cyber Monday 2021. Πρόκειται για την ημέρα που οι καταναλωτές επωφελούνται από προσφορές για αγορές αποκλειστικά μέσω διαδικτύου. Με την πανδημία κορωνοϊού να αλλάζει άρδην τις καταναλωτικές συνήθειες και τον τρόπο που οι πολίτες αγοράζουν τα προϊόντα, επιλέγοντας κυρίως το διαδίκτυο, χρειάζεται προσοχή τόσο στο Black Friday 2021 όσο και το Cyber Monday 2021.

Το Black Friday 2021 και οι αγορές μέσω διαδικτύου - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή έχει συστήσει στο παρελθόν στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους αγορών στο Black Friday 2021. Ειδικότερα, είναι σημαντικό να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

  1. Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
  2. Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  3. Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα. Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
  4. Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος. Επισημαίνεται ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.
  5. Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
  6. Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
  7. Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: Εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Στο Black Friday 2021 πολλές αγορές από τους καταναλωτές θα γίνουν μέσω διαδικτύου © EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Συστήνεται, επίσης, σε καταναλωτές που σκοπεύουν να προχωρήσουν σε αγορές μέσω διαδικτύου στο Black Friday 2021:

  • Να μην παρέχουν «ευαίσθητα» δεδομένα, αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
  • Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Black Friday 2021: Οι 4+1 κανόνες για τους καταναλωτές

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, σε παλαιότερη δημοσίευσή της, για το Black Friday αναφερόταν στους 4+1 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές θα αποφύγουν τις... κακοτοπιές με «προσφορές», οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και βλάπτουν την τσέπη τους. Συγκεκριμένα:

  • Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  • Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  • Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Σημειώνεται ότι το 2020 το Black Friday και το lockdown εκτόξευσαν τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, με τους καταναλωτές να προχωρούν σε σημαντικές αγορές προϊόντων, χρησιμοποιώντας πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις