Αστυπάλαια: Το πρώτο «πράσινο» και «έξυπνο» νησί της Μεσογείου
Ποιοι είναι οι τέσσερις πυλώνες του προγράμματος
Σε λειτουργία θα τεθεί το «project» για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο «πράσινο» και «έξυπνο» νησί της Μεσογείου.
Στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 70% στο τέλος του έργου και στην περικοπή του ενεργειακού κόστους κατά 25%, αποσκοπεί το πρόγραμμα μετατροπής της Αστυπάλαιας σε πρότυπο ηλεκτροκίνησης, σε συνεργασία με την Volkswagen. Παράλληλα θα λειτουργήσει πιλοτικά για την αλλαγή του μοντέλου ηλεκτροπαραγωγής σε μικρά ή απομακρυσμένα νησιά.
Η πρωτοβουλία αυτή είναι πλήρως εναρμονισμένη με τους στρατηγικούς στόχους της Ελλάδας για πράσινη μετάβαση και ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ η αποτίμηση των πρώτων βημάτων του προγράμματος θα γίνει σήμερα από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον CEO του ομίλου Volkswagen δρ. Herbert Diess στο πλαίσιο της επίσκεψής τους στο νησί.
Το πρόγραμμα για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο «πράσινο» και «έξυπνο» νησί της Μεσογείου, εδράζεται ουσιαστικά σε τέσσερις πυλώνες:
- Πρώτος πυλώνας είναι η αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων, ιδιωτικών και δημόσιων, με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Στο εγχείρημα αυτό συμβάλλει επίσης το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρονικών αυτοκινήτων "e-astypalea", το οποίο ταυτόχρονα καλύπτει την εγκατάσταση μονάδων φόρτισης σε κατοικίες και επιχειρήσεις.
- Στόχος του δεύτερου πυλώνα είναι η αναδιάρθρωση των μετακινήσεων στο νησί. Θα επιτρέπει σε κατοίκους και επισκέπτες να παραγγέλνουν και να μοιράζονται ηλεκτρικά μεταφορικά μέσα μέσω ψηφιακής εφαρμογής, ευέλικτα, ανάλογα με τις ανάγκες τους και για κάθε προορισμό στο νησί. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα αναβαθμιστούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες αυτή τη στιγμή δεν λειτουργούν τις νυχτερινές ώρες, και θα εξαλειφθεί η απόλυτη εξάρτηση από ΙΧ και μισθωμένα αυτοκίνητα, ειδικά την τουριστική περίοδο.
- Οι αλλαγές που θα γίνουν θα υποστηριχθούν από τον τρίτο πυλώνα, ο οποίος προβλέπει τη σταδιακή εγκατάσταση μονάδων ηλιακής και αιολικής ενέργειας σε συνδυασμό με μπαταρίες για την αποθήκευση αποθέματος, αλλά και την αναβάθμιση του ενεργειακού δικτύου με τη βοήθεια του ΔΕΔΔΗΕ. Σε αυτή την περίπτωση, στόχος είναι οι ανανεώσιμες πηγές να καλύπτουν πάνω από το 80% των αναγκών του νησιού έως το 2026.
- Τέλος, ο τέταρτος πυλώνας αφορά την ολιστική βελτίωση του οδικού δικτύου με τελικό στόχο τη δυνατότητα ανάπτυξης οχημάτων που θα κινούνται χωρίς οδηγό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νεκρός ανασύρθηκε ο οδηγός του οχήματος που συγκρούστηκε με την αμαξοστοιχία 1635 Θεσσαλονίκης – Σερρών.
Σε ποιες περιοχές αναμένεται να χιονίσει
Η ανακοίνωση του επιχειρηματία
Τι ώρα θα αναχωρήσουν οι τελευταίοι συρμοί
Πότε θα λυθεί το πρόβλημα έκδοσης καρτών - Η ενημέρωση από τον Χρήστο Σταϊκούρα
Τι διαπιστώθηκε στο πλαίσιο ελέγχου - Η ενημέρωση προς τους καταναλωτές
Τι γυρεύουν οι άνθρωποι των καναλιών από αυτό το πλάσμα; Γιατί το τι γυρεύει η ίδια εύκολα το εντοπίζει κανείς...
«Το ρήγμα έχει ενεργοποιηθεί εδώ και περίπου πέντε μήνες»
Εκτιμάται ότι αποκόμισε από παράνομες δραστηριότητες πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η θλιβερή βεβαιότητα σε όλους ότι για ακόμη μία φορά η αρχική απόφαση δεν θα ίσχυε
Το βίντεο που δείχνει τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης
Σκαρφαλωμένη μέσα σε σπηλιά - Στο σημείο αποκαλούμενο ως «Το μάτι του Θεού»
Ο τρίτος μέσα σε λίγες ώρες - Έγινε ιδιαίτερα αισθητός στη Βόρεια Ελλάδα
Τα δυσάρεστα γεγονότα που συνδέθηκαν με την Παρασκευή και ο φόβος για τον αριθμό 13
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Στο πλαίσιο εορταστικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται στον δήμο
Οι προγνώσεις των μετεωρολόγων για το νέο κύμα κακοκαιρίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.