Με δίπλωμα ΙΧ και το δίκυκλο - Οι προϋποθέσεις και τι θα ισχύσει
Τι προβλέπει το σχετικό νομοσχέδιο - Τι ισχύει σε χώρες της ΕΕ
Τέλος οι εξετάσεις και τα παράβολα για οδηγούς ΙΧ που θέλουν δίπλωμα δικύκλου μέχρι 125 κυβικά - Υπό ποιες προϋποθέσεις
Τέλος οι εξετάσεις και τα παράβολα για τον κάτοχο διπλώματος αυτοκινήτου που θα θέλει να οδηγεί και δίκυκλο έως 125 κυβικά εκατοστά.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με νομοσχέδιο για τα ΣΒΑΚ και τη μικροκινητικότητα, που ήδη συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, φέρνει τη συγκεκριμένη διάταξη με την οποία δίνεται πλέον η δυνατότητα σε έναν κάτοχο άδειας οδήγησης ΙΧ να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 κ.εκ. υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις:
- Θα έχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου τουλάχιστον έξι χρόνια.
- Θα έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών.
- Θα έχουν περάσει από υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση τριών μαθημάτων, χωρίς ωστόσο να απαιτείται να περάσουν από εξετάσεις για δίπλωμα μηχανής.
Πάντως η ισχύς του διπλώματος αυτοκινήτου για την οδήγηση δικύκλου αφορά μόνο την οδήγηση εντός της ελληνικής επικράτειας.
Η παραπάνω ρύθμιση, η οποία και είναι αποδεκτή στο χώρο της μοτοσικλέτας, όχι όμως και στο χώρο των εκπαιδευτών οδήγησης, στην ουσία είναι "συμμόρφωση" της χώρας μας σε ευρωπαϊκή οδηγία, μιας και ήδη αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιτρέπουν στους οδηγούς αυτοκινήτου να οδηγούν δίκυκλο 125 κ.εκ. χωρίς επιπλέον εκπαίδευση ή εξετάσεις.
Με το εν λόγω νομοσχέδιο, ορίζεται ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων θα μπορούν να οδηγούν με το ίδιο δίπλωμα και μοτοποδήλατο (κατηγορία ΑΜ) εφόσον είναι άνω των 27 ετών και κάτοχοι άδειας οδήγησης κατηγορίας Β για διάστημα άνω των έξι ετών. Επιπλέον ορίζεται ότι δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης για την οδήγηση μοτοποδηλάτων με μέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 km/h, ενώ εάν ο ενδιαφερόμενος είναι κάτω των 18 ετών (επιτρέπεται από τα 16) θα πρέπει να υπάρχει η έγγραφη συναίνεση του προσώπου που ασκεί την επιμέλειά του.
Τι ισχύει σε χώρες της ΕΕ
Η ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με μοτοποδηλάτου 50cc (Β/ΑΜ) έχει εφαρμοστεί σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, εκτός της Ελλάδας, χωρίς καμία προϋπόθεση, χωρίς επιπλέον εξετάσεις σε κρατικό φορέα και μαθήματα σε σχολές.
Σε ό,τι αφορά την ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με ελαφρύ δίκυκλο 125 κ.εκ. ένας σημαντικός αριθμός κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν εφαρμόσει την συγκεκριμένη οδηγία μεταξύ των οποίων Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Βέλγιο, κλπ. Από αυτές, καμία χώρα δεν προβλέπει πρακτικές ή θεωρητικές εξετάσεις, τέσσερις χώρες θέτουν ως προϋπόθεση την πρακτική εκπαίδευση, τέσσερις χώρες θέτουν ηλικιακά όρια, με το υψηλότερο στα 25 έτη και πέντε χώρες θέτουν όρια κατοχής της άδειας οδήγησης, με το υψηλότερο στα πέντε έτη.
Ο Άρης Γκοργκόλης εκπροσωπώντας τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Επισκευαστών Δικύκλων ΠΑΣΕΕΕΔ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δηλώνει "είναι η ώρα να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο δίκυκλο και στην Ελλάδα. Είναι αίτημα διαχρονικό και πρέπει και η χώρα μας να προχωρήσει σε μια αντίστοιχη ρύθμιση ισοδυναμίας και για τους Έλληνες πολίτες".
Σε ερώτηση ποια είναι τα θετικά της ισοδυναμίας Β/ΑΜ & Α1 απαντά «εκτός από την απαλλαγή των πολιτών από «χαράτσι» σε χρόνο και κόστος για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης μοτό, το κόστος κυμαίνεται στα 400-500 ευρώ, θα υπάρχει μείωση των ρύπων και της συμφόρησης των αστικών κέντρων, καθώς τα μικρά δίκυκλα χρησιμοποιούνται εναλλακτικά και συμπληρωματικά στον αστικό ιστό».
Μάλιστα, όπως επισημαίνει, στο εγγύς μέλλον στην πλειονότητά τους τα δίκυκλα θα είναι ηλεκτροκίνητα, επομένως και η συμβολή της ισοδυναμίας στην μείωση των ρύπων καθίσταται σημαντική. Στα θετικά είναι επίσης και η αποσυμφόρηση των νησιών από αυτοκίνητα, καθώς με την χορήγηση της ισοδυναμίας και στην χώρα μας, οι τουρίστες θα μπορούν να επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους στα μικρά νησιά που ασφυκτιούν από την κίνηση των τετράτροχων, ευέλικτα σκουτεράκια. Και τέλος, και πολύ σημαντικό είναι η μείωση τροχαίων με δίκυκλα που προκαλούνται από οδηγούς αυτοκινήτου που οδηγούν μόνο αυτοκίνητο. Η έρευνα (MAIDS) έδειξε ότι η πλειονότητα των ατυχημάτων που προκαλούνται από οδηγούς αυτοκινήτων σε δίκυκλα είναι από οδηγούς που δεν οδηγούν και δίκυκλο. Η εξοικείωση με τον τρόπο κίνησης των δικύκλων που αποκτούν οι οδηγοί αυτοκινήτων που μετακινούνται και με μοτοσικλέτα είναι πολύτιμη.
Τέλος, ο κ. Γκοργκόλης τονίζει πως πρόκειται για μια θετική πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών αν και διατυπώνει ορισμένες ενστάσεις σε ό,τι αφορά τις προϋποθέσεις κατοχής διπλώματος δικύκλου. Η Ισοδυναμία Β (αυτοκίνητο) -ΑΜ (μοτοποδήλατο 50cc) να ισχύει χωρίς ηλικιακές προϋποθέσεις, όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη για δεκαετίες και η Ισοδυναμία Β (αυτοκίνητο) - Α1 (ελαφρύ δίκυκλο 125cc) με ταχύτητες οι χρονικές προϋποθέσεις να μειωθούν σε: κατοχή της κατηγορίας Β πάνω από 3 έτη (από 6 έτη) και συμπλήρωση της ηλικίας των 24 ετών (από 27 έτη).
Επίσης, για θετική εξέλιξη κάνει λόγο και ο Σωτήρης Χατζήκος πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Συνδέσμου Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών (ΣΕΜΕ), επισημαίνοντας πως η εφαρμογή της ισοδυναμίας κρίνεται «απολύτως επιτυχημένη» συμπληρώνοντας πως καμία από τις χώρες που την εφάρμοσαν δεν έχει αναιρέσει το μέτρο ή το έχει τροποποιήσει προς το αυστηρότερο. Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις, «επικαλούνται την ελληνική ιδιαιτερότητα», ο κ. Χατζήκος αναφέρει «διερωτώμαι τι διαφορετικό έχει η Αθήνα από τη Μαδρίτη, τη Βαρκελώνη, τη Ρώμη, όπου με αντίστοιχες κλιματολογικές συνθήκες, πυκνότητα αστικού ιστού και πλήθος ελαφρών δικύκλων για λόγους αστικής μετακίνησης δεν απαιτούν καμία προϋπόθεση για την εφαρμογή της ισοδυναμίας Β/Α1 σε όρια ηλικίας, εκπαίδευσης ή εξετάσεις».
Σε διαφορετική διάσταση είναι οι απόψεις του προέδρου Εκπαιδευτών οδήγησης Δυτικής Αττικής και αντιπροέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Νίκου Γρέντζελου, κάνοντας λόγο για «προβληματική ρύθμιση» αφού είναι εντελώς διαφορετικό το να οδηγείς αυτοκίνητο από το να οδηγείς μοτοσικλέτα. Και προσθέτει: «Αν η σχετική ρύθμιση είναι υποχρεωτική με βάση την οδηγία, θα πρέπει να προβλέπεται μια υποτυπώδη εξέταση και αύξηση του αριθμού των υποχρεωτικών μαθημάτων».
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νεκρός ανασύρθηκε ο οδηγός του οχήματος που συγκρούστηκε με την αμαξοστοιχία 1635 Θεσσαλονίκης – Σερρών.
Σε ποιες περιοχές αναμένεται να χιονίσει
Η ανακοίνωση του επιχειρηματία
Τι ώρα θα αναχωρήσουν οι τελευταίοι συρμοί
Πότε θα λυθεί το πρόβλημα έκδοσης καρτών - Η ενημέρωση από τον Χρήστο Σταϊκούρα
Τι διαπιστώθηκε στο πλαίσιο ελέγχου - Η ενημέρωση προς τους καταναλωτές
Τι γυρεύουν οι άνθρωποι των καναλιών από αυτό το πλάσμα; Γιατί το τι γυρεύει η ίδια εύκολα το εντοπίζει κανείς...
«Το ρήγμα έχει ενεργοποιηθεί εδώ και περίπου πέντε μήνες»
Εκτιμάται ότι αποκόμισε από παράνομες δραστηριότητες πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η θλιβερή βεβαιότητα σε όλους ότι για ακόμη μία φορά η αρχική απόφαση δεν θα ίσχυε
Το βίντεο που δείχνει τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης
Σκαρφαλωμένη μέσα σε σπηλιά - Στο σημείο αποκαλούμενο ως «Το μάτι του Θεού»
Ο τρίτος μέσα σε λίγες ώρες - Έγινε ιδιαίτερα αισθητός στη Βόρεια Ελλάδα
Τα δυσάρεστα γεγονότα που συνδέθηκαν με την Παρασκευή και ο φόβος για τον αριθμό 13
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Στο πλαίσιο εορταστικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται στον δήμο
Οι προγνώσεις των μετεωρολόγων για το νέο κύμα κακοκαιρίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.